• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Corporate blogging / The corporate blog – fad or PR standard?

General · June 1, 2007

Am preluat titlul unei mese rotunde la care voi participa maine, 2 iunie. Alaturi de mine vor mai fi:

* Bogdan Gavrilă – ziarist, manager Core Target
* Mirona Iliescu – Artemis, Catching stories
* Mirona Hriţcu – Redactia Cariere
* Vladimir Oane – CEO Metromind
* Ionut Oprea – Mediapro Interactiv
* Marius Pahomi – Business Development Manager CEE Vodanet Media şi Manager Imagoo
* Sorana Savu – Premium PR

Ah, e cred a doua sau a treia oara cand cineva imi spune “Blogger profesionist”. Trebuie sa lucrez si sa vad cum fac sa imi iau si eu un titlu: “Bobby Voicu – Alpha Blogger, BLOGoree.ro, BobbyVoicu.com, BlogDeAfaceri.ro, CEO FTW Media“. Cum suna? 😕

1 an de Radio Lynx si Masa rotunda despre Corporate Blogging

Noutati · June 1, 2007

Cam astea sunt evenimentele:

1. Radio Lynx face azi un an de existenta. Internet Links mai are o saptamana pana atunci 😛 La mai multi 🙂

2. Maine sunt la o masa rotunda despre Corporate blogging. Mai multe detalii la BlogDeAfaceri.ro (cand scriu postul 😛 )

Workshop Blogoree, editia 1

Blogoree Workshops · May 30, 2007

Pentru ca spuneam ca data trecuta a fost editia beta (pilot), miercuri, 6 iunie, la ora 19, in acelasi loc (Sopolec, BusinessIdeas.ro) avem urmatoarea editie a workshop-ului, cu tema “Trafic pe blog, cum aducem mai mult?”. Discutam de trafic de calitate, bineinteles, asa ca asteptam inscrierile pe forum.

Later Edit: Vreau sa va mai spun ceva (am sa completez si in post):

Pentru ca avem de-a face cu un workshop (adica un loc in care vii sa inveti ceva si sa impartasesti din ceea ce stii, chiar daca putin), am sa cer celor care vin o mica tema. In cazul de fata, sa vina cu 3 modalitati de a aduce trafic pe blog si cu exemple din blogosfera (romaneasca sau nu).

De ce cer asa ceva? Pentru ca deja am peste 20 de oameni care vor sa vina si vraeu sa fiu sigur ca cei care vin chiar sunt interesati. Dupa cum spuneam, nu as vrea ca acest proiect sa se transforme intr-o “iesire cu bloggerii si la o pizza moca”.

P.S.: cei care nu iau in serios “tema” aceasta pot sa isi ia “adio” de la prezenta in alte editii. Vreau sa fie ceva serios, cu oameni care chiar sunt interesati sa invete si, mai ales, sa CONTRIBUIE.

P.P.S.: indiferent cum te numesti sau ce ai facut in viata, daca vii la acest workshop fara tema de mai sus, te intorci acasa.

Intr-un final: poate suna comunist ce e mai sus, dar nu vreau sa isi bata nimeni joc de interesul si munca unor oameni (inclusiv eu). Nimeni nu e obligat sa vina.

Cine ar trebui sa scrie un blog corporate?

Corporate blogging · May 29, 2007

Acum ceva timp raspundeam la cateva intrebari ale lui Cristian Manafu, printre care era si “Cine ar trebui sa scrie un blog corporate?”

De fapt, el a formulat astfel intrebarea: “Cine ar trebui sa fie actorul principal al blogului de companie?”

Actorul principal al unui blog de companie trebuie sa fie, extinzand putin, compania sau produsul sau. Cine scrie despre acestea in blog, insa, este o alta poveste.

De obicei, cei mai buni si cei mai “la curent” bloggeri pentru o companie sunt exact oamenii care au cel mai putin timp sa scrie: cei din conducere. Si, cu mici exceptii (Bob Lutz, Vice Chairman la General Motors, este o astfel de exceptie, el scriind pe foarte des pe blogul companiei).

Cum se poate rezolva aceasta problema, totusi? Exista posibilitatea unui “semi ghost blogging”: cineva scrie un prim draft (cu linkuri, informatii generale despre subiect samd) pe care il da persoanei de mai sus, care il editeaza, mai adauga ceva informatii daca este nevoie, dupa care publica postul. Astfel, in loc de 20-30 de minute sau chiar mai mult, scrierea postului dureaza doar 10 minute.

O solutie pentru scrierea unui blog corporate este reprezentata de crearea unei echipe de bloggeri, bloggeri care pot face parte dintre cei din conducere, dintre angajati sau chiar dintre utilizatorii produselor companiei (asa zisii “evangelisti”). Membrii echipei pot avea zile prestabilite in care sa scrie posturi pe blog. Astfel, scriind numai o data pe saptamana, perioada de timp pentru scrierea unui post creste si nu mai reprezinta o presiune foarte mare.

O alta varianta a unui blog de echipa este reprezentat de existenta unui singur blogger care ia interviuri scurte oamenilor din industrie si din companie, oameni care au acces la informatii interesante si putin cunoscute, dar care nu au timp sa scrie.

Cateva caracteristici esentiale ale bloggerului (sau bloggerilor) care scriu pentru o companie:

– sa isi pastreze calmul intr-un mediu (cel online) foarte acid si violent, de multe ori (evident, e vorba de violenta verbala);
– sa fie cu adevarat interesat de industria in care activeaza compania si de produsele companiei;
– sa nu fie un angajat oarecare, caruia i s-a dat sarcina de a scrie in blog, printre alte sarcini pe care le are de indeplinit in cursul unei zile.

Sunt sigur ca am mai scapat cateva detalii dar, in mare, cam acesta este raspunsul la intrebarea “CINE ar trebui scrie intr-un blog corporate?”

Blogger corporate = blogger personal?

Blogging · May 28, 2007

Poate ca egalitatea de mai sus nu este chiar totala, dar totusi intrebarea ramane: ar trebui ca un blogger corporate sa aiba un blog personal?

Pornim de la situatia in care bloggerul respectiv nu este un blogger platit, ci un om din interiorul companiei.

Ce motive ar exista pentru acel potential blogger sa isi faca un bog personal?

1. Sa invete ce inseamna blogging-ul.

Degeaba ii spui cuiva: “scrii despre companie si despre produse“. Un blog este mai mult decat o compunere sau un comentariu literar (luat de pe un site de referate sau nu). Un blogger trebuie sa aiba, pe langa chemare pentru a scrie pe blog, si oarecare cunostinte tehnice (ce inseamna un plugin, ce platforma de blogging foloseste, trebuie sa stie poate face future posting samd). Un blog personal ii ofera toata aceasta “scoala”, fara sa existe riscul de a gresi pe blogul companiei, unde greseala sare in ochi.

2. Sa determine perioada de timp necesara pentru scris.

Un post poate lua de la 3-4 ore pana la 20 de minute, in functie de domeniu, de modul in care bloggerul stapaneste domeniul despre care scrie, despre subiect samd. Daca, pe langa aceste detalii, intervine si greutatea in a scrie postul (din cauza unor simple probleme tehnice – punerea unui link sau a unei imagini in post), perioada de timp poate fi mai mare decat a fost estimata, afectand ralizarea altor sarcini in cadrul companiei.

3. Permite obisnuirea bloggerului cu blogosfera si reactiile tipice ale componentilor ei.

Mediul online vine cu tarele sale: trolli, anonimi suparati, injuraturi, atacuri la persoana, critici violente, critici pur si simplu. Daca bloggerul nu reactioneaza corect, impactul va fi foarte puternic (cred ca in Romania, cel mai bun exemplu este ce s-a intamplat cu iLeo.ro la lansare – pun link catre postul lui zoso pentru ca blogul respectiv nu mai exista nici macar in cache).

4. Aduce cititori noi.

Bineinteles, presupunem ca ceea ce e scris pe blogul personal este destul de interesant pentru ca cei care citesc sa vina dupa linkuri catre blogul corporate.

5. Ofera un spatiu de descarcare.

Bloggingul intra in sange, daca scrii mai mult timp. La un moment dat, bloggerul coporate va simti nevoia sa scrie si despre altceva (ca sa combata “blogger’s block”, daca nu din alt motiv). Un blog personal este cel mai bun spatiu pentru asa ceva.

6. Umanizarea bloggerului.

Desi un blog corporate reprezinta compania, bloggerul care scrie este o persoana, cu tot ce inseamna acest lucru (sentimente, zile mai bune, mai proaste samd). Comunitatea poate simti o apropiere mai mare de un blogger despre care stie ca tine cu o echipa de fotbal, ca in weekend merge la munte sau ca ii place sa mearga pe motocicleta.

Bineinteles, blogul personal al unui blogger corporate ar trebui sa nu contina posturi despre companie samd. Indiferent daca sunt de bine sau de rau. Posturile despre companie stau foarte bine pe blogul companiei.

Daca mai stiti alte motive, nu ezitati sa le scrieti in comentarii.

Surse de inspiratie: Problogger

Politica pe bloguri, la radio

Radio · May 28, 2007

Basescu spunea ca sunt 30.000 de bloggeri si cerea suportul comunitatii, Jeg intra in istorie ca primul blogger care ofera material “cu pulpa” catre media traditionala.

In blogosfera, pe de alta parte, sunt oameni care scriu numai despre alegeri si altii care nu vad cu ochi buni aceasta politizare.

Concluzia? Facem o emisiune despre politica si bloguri, maine seara, de la ora 20:00, la Radio Lynx.

Invitati:

– in studio: Piticu si Buddha
– prin telefon: Jeg si Bogdan Gavrila

Bloguri ca bloguri, dar noi, cu cine votam? Marti, de la ora 20:00, la Internet Links. Intrati si pe chat, sa stim ce credeti si voi.

Ce se intampla cu Blogoree Romanian Tour?

Noutati · May 27, 2007

AM fost intrebat in ultima vreme: ce se intampla cu Blogoree Romanian Tour? Mai ajungem la Iasi?

Raspunsul la ambele intrebari este da 😛

Revenind: din cauza a doua “probleme” (una de ordin personal, una mai putin – am permisul expirat de vreun an si m-am hotarat sa il schimb, totusi 😀 ), am amanat pana in iunie. Mai mult, din cate se pare, vom fi chiar mai multi care vom merge, asa ca asteptati-ne peste tot in tara (da, si in Oradea 😀 )

Pana atunci, pregatiti-va pentru Blogoree Workshops, care vine in prima saptamana a lunii iunie.

Arena IT se muta la Internet Links

Noutati, Radio · May 22, 2007

Doar in seara aceasta, marti, 22.05.2007, de la ora 20:00, pentru doua ore.

Vom discuta cu 3 dintre baietii din echipa, din care unul (Darius) va fi alaturi de noi prin Skype. Despre ce vom discuta?

Cu ce ne lăudăm? Cu organizarea celei mai mari petreceri din Europa de Est (dacă nu chiar din toată Europa) dedicată lansării Firefox 2.0 alături de Cityvoice şi cu susţinerea pe plan local alături de ROSI şi Agora Media a celei mai importante conferinţe dedicate OpenSource si Free Software din România şi anume eLiberatica.

Cea mai importantă realizare a fost câştigarea titlului de “Cel mai bun blog de Tehnologie” în cadrul competiÅ£iei româneÅŸti de bloguri, RoBlogFest – 2007, eveniment de la care Arena IT a transmis în exclusivitate LIVE pe internet. Åži toate astea în doar câteva luni de existenţă.

Cu asta se lauda ei, vom vedea insa ce este in spatele cuvintelor 😛 Ascultati la RadioLynx

Conturi Adsense banate de la 1 iunie

Adsense, Bani din bloguri, Noutati · May 21, 2007

Google va incepe sa inchida conturile catorva publisheri Adsense de la 1 iunie. Este vorba de publisherii care fac arbitraj (in general cei care au un numar mare de site-uri MFA – Made for Adsense), publisheri care castiga in general peste 10000$/luna. Se pare ca acestia au primit emailuri in care erau anuntati de ceea ce va urma.

Mai multe detalii, la JenSense.

Caricaturi din blogosfera

Funny · May 19, 2007

Desi la inceput, sper sa vedem mai multe desene de la cei de la Rad de Voi. Nu de alta, dar sa moara si capra vecinilor de blogosfera, dupa ce am fost luat la ochi eu 😀

Se pare ca am vorbit prea mult despre Adsense la radio in ultima vreme, asa ca pentru 2-3 emisiuni renuntam. Nu de alta, dar nici nu se castiga asa de bine pe cat am vrea 😀 Ah, si emisiunea e “Powered by Blogoree”, asa ca sunt nevoit sa mentionez acest lucru cat mai des, prin contract 😛

P.S.: ce urechi mari am 😀

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 90
  • Page 91
  • Page 92
  • Page 93
  • Page 94
  • Interim pages omitted …
  • Page 136
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Bucuria de a fi iritat (si, probabil, iritant)
  • Cum sa iti dai seama la ce esti bun(a)
  • Portugalia vs. Romania: Diferente culturale
  • Fedora Linux (dupa install nou)
  • Cine esti?!

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 · BobbyVoicu.ro