Astazi am fost la Facultatea de Litere sa discutam la o masa rotunda despre corporate blogging.
Concluzii?
In Romania este putin cam devreme sa discutam despre corporate blogging, mai ales cand discutam in fata unei audiente care nu este formata din oameni potential interesati de corporate blogging in mod deosebit. Cred ca studentii din auditoriu ar fi fost mai interesati de cum pot folosi un blog pentru a-si crea un nume, o reputatie, pentru a se putea angaja samd.
In continuare cred ca a lasa oamenii de la PR sa iti scrie blogul reprezinta o cale sigura catre esec (evident, exista si exceptii). Totusi, sunt de acord cu ceva spus de “fetele de la PR” ( ๐ ) : nu poti sa scrii intr-un blog corporate chiar ce te duce pe tine capul. Intr-o companie mare in mod clar trebuie ca postul sa treaca prin departamentul de comunicare/PR sau cum se cheama. Astfel, se pot evita unele momente neplacute (declaratii care sa afecteze cotarea la bursa, de exemplu).
Am discutat (in panel si pe holuri) cu: Bogdan Gavrila – Jurnalist Manager Core Target , Ionut Oprea – Mediapro Interactiv, Sorana Savu – Manager Premium Communication, Vladimir Oane – Metromind, Mirona Iliescu- Artemis, Alina Stefan – Bursa Romana de Marfuri, Dan Tudoroiu – Business Magazin, Radu Iliescu – British Council, Dumitru Bortun, Presedinte ARRP, Ion Vaciu.
Bobby, sunt de acord cu tine. Cred ca eram un pic prea “in lumea noastra” si prea departe de ceea ce ar fi dorit sala sa auda. Reiau un singur lucru pe care l-am spus in conferinta – din punctul nostru de vedere, rolul oamenilor de PR este sa ghideze CEO-ul sau oricare alt comunicator intern sa sustina un blog corporate. Daca ne substituim lor, n-am facut nici o afacere, autenticitatea se pierde si blogul devine doar o colectie de pastile sforaitoare. Salut baietilor de la IT :-))
Sorana, mai este nevoie sa ne vedem de cateva ori si fie voi ajungeti “fetele de la IT” fie noi “baietii de la PR” (doamne fereste ๐ )
Mi se pare cam aiuristic termenul asta de Corporate Blogging.
Privesc blogul ca pe o posibilitate de a nu mi se inchide gura si de a spune ceea ce cred la ceea ce vad.
Corporate blog pentru ce? Sa ni se faca un fel de coming soon la viitoarele actiuni ale companiei? Sa ni se dea anumite informatii care in mod oficial nu pot fi date?
Poate ca sunt eu pueril in gandire si vorbire dar astfel de discutii nu-si au rostul in cadrul Facultatii de Litere ci in adunari de PR-isti. Tanarul student vrea sa obtina mai intai o pozitie si apoi vrea sa-si justifice actiunile facute din acea pozitie.
Stima!