• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Drive test: BMW Z4

Una Alta · August 2, 2008

Acum vreo doua saptamani am avut oportunitatea de a conduce cea mai scumpa masina primita in drive-test pana acum: un BMW Z4 3.0si, motor de 3000 cmc, putere 265CP. Ce inseamna asta?

Inseamna ca timp de doua ore, dupa ce am luat masina, nu ma puteam opri din zambit. Desi un prieten imi spunea ca nu ii place masina ca arata gay (not that there’s anything wrong with it ๐Ÿ˜€ ), iar eu eram cu varu-miu in masina ( ;)) ), tot nu puteai sa nu zambesti. Puterea pe care o simti in motor si in pedala de acceleratie, faptul ca esti la 15 cm de nivelul solului… o senzatie foarte misto. Si asta la o masina care cica va iesi din productie in curand.

Totusi, despre masina.

Interiorul este foarte simplu, cu butoane pentru fiecare functie (nu are iDrive sau ceva asemanator), parca facut special pentru cineva care nu vrea decat sa conduca si sa se bucure de experienta. Bineinteles, simplu in comparatie cu interiorul obisnuit de BMW, nu simplu la modul general.

 

Desi simplu, dupa cum ziceam, interiorul e asa cum te astepti de la un BMW: piele pe scaune, volan sport, totul facut sa te simti cat mai bine la volan (si pe scaunul din dreapta, dar nu ma interesa partea asta ๐Ÿ˜› ), pozitia la volan fiind foarte buna.

Senzatia sportiva din interior e data si de schimbatorul automat si, mai ales, de clapetele de pe volan, care sunt folosite pentru a schimba vitezele cand alegi modul manual. Te poti simti aproape ca intr-o masina de formula 1 doar stand la volan si apasand pe butoane ๐Ÿ™‚

Cand pornesti, insa, te simti ca… intr-un BMW cu 265 de cai putere in spatele scaunului. Motorul suna extraordinar de bine, maraie aproape, parca abia asteapta sa calci pedala. Si o calci. Si atunci iti dai seama ce inseamna puterea abia mentionata: masina pleaca de sub tine si parca te astepti sa te lase, cu tot cu scaun, undeva in spate, in timp ce pleaca singura la plimbare. In continuare, insa, te linistesti, pentru ca directia raspunde imediat comenzilor, asa ca te asezi bine in scaun si… o calci ๐Ÿ˜€

Motorul incepe sa traga bine relativ jos, cam la 3000 de turatii, aproape ca zici ca e motor pe motorina, asa ca nu trebuie sa calci prea tare pedala.

In oras, cand stai in coloana, iti vine sa mori. Cand scapi la putin spatiu, imediat apesi acceleratia, sa simti cum pleaca masina, cum te baga in scaun.

Dar surpriza vine cand prinzi ceva mai mult spatiu si calci si mai mult pedala. Si sub pedala dai de un buton de “boost” (NFS-ul sa traiasca) care iti arunca turatia in 5000-6000rpm si motorul incepe sa faca… precum un Lamborghini turat de un nebun la 2 dimineata pe Magheru. Stiti, zgomotul ala aproape subtire, specific super masinilor care pornesc de la semafor cu scartait de roti, numai ca sa ajunga in 3 secunda la semnaforul urmator.

 

Bineinteles, dupa ce am stat 2 ore in traficul din capitala, la ora 5 dupa-masa (ora de varf, adica) si am admirat un Tico trecand pe langa mine in viteza (pentru ca prinsese coloana mai buna), abia asteptam sa ies undeva sa vad o viteza ceva mai mare. Si am ajuns pe autostrada. Si masina se duce… si se duce… si se duce. Si nusimti absolut nimic, nici un efort din partea masinii. Tot ce trebuie este sa te concentrezi la drum, pentru ca la viteza aia, spatiul dintre masina din fata, de pe banda a doua, si parapetul autostrazii pare incredibil de mic, mai ales la 8-9 seara, intre noapte si zi.

A doua zi am prins ploaie, asa ca am avut ocazia sa testez capacitatea de drift a masinii (nu ma pricep sa fac drifturi pe uscat, dar pe ud nici macar nu trebuie sa te chinui ๐Ÿ˜€ ). Fundul se misca ceva mai repede decat restul masinii, dar imediat revine, cuminte, la trasa ideala. Si e tare distractiv. Vrei sa faci asta in permanenta. Pana te uiti la rezervor si iti aduci aminte ca pe lista primita de la dealer consumul e trecut ca fiind 16l/100km. Si te mai linistesti. Mai ales ca eu cred ca am avut 20, daca nu chiar mai mult.

Ce mi-a placut:

Aproape tot. Desi nu sunt fan BMW, preferand Mercedes sau Audi, trebuie sa spun ca masina mi-a placut si m-a impresionat. Nu e o masina care “te asculta” fidel, ci una care te pune la incercare, care te face sa apreciezi sofatul ca experienta. Daca ii mai si scoti controalele electronice, nimic nu te mai poate opri de la joaca.

Ce nu mi-a placut:

Designul. “Noua” (pentru ca e destul de veche) linie de design, cu o gramada de curbe samd. nu e pe placul meu. Dar asta nu inseamna ca masina nu arata bine. Doar nu imi place mie.

Gaurile din sosea. Desi nu are de-a face cu masina, strict, trebuie sa va ganditi ca simtiti cam fiecare denivelare din sosea, datorita suspensiilor sport.

Concluzie:

La sfarsit, trebuie sa spun, totusi, ca am ramas cu un gust amar. Nu pentru ca masina nu s-a ridicat la inaltimea asteptarilor, dimpotriva. Ci pentru ca mi-am dat seama ca nu im voi cumpara prea curand Porsche-ul Boxter pe care il doream. Pentru ca o masina puternica intr-un mediu in care nu o poti conduce nu face altceva decat sa adauge si mai multa frustrare pe langa frustrarea adusa de statul in trafic cu orele. Pentru ca stii ce ai “sub fund” si totusi trebuie sa mergi cu 5km/h, in coloana.

Nu ma asteptam

Una Alta · July 31, 2008

Nu ma asteptam la asta. Ca sa vedeti cat de ocupat am fost zilele astea, desi e mai veche faza, abia acum am aflat. Nici nu as fi scris, daca nu era vorba de niste oameni care sunt considerati “de succes” in blogosfera.

Nu exista explicatii, din punctul meu de vedere. Asa ceva nu se face. Ii stiu pe amandoi si chiar daca nu am fost de acord cu multe chestii pe care le-au facut, la asta nu ma asteptam. Pe toti ne afecteaza.

Daca cei “de succes” fac astfel de “experimente”, ce sa ceri celor care sunt abia la inceput? Nu am considerat niciodata ca bloggerii trebuie sa fie exemple de comportament in societate (sa nu injure samd), dar ma asteptam sa vrea ca succesul lor sa fie curat, fara manarii.

De asta e nevoie de asa ceva, din pacate. Pentru ca cei care abia incep sa stie la ce sa se raporteze. Si da, ii tot fac update in permanenta, cand am timp si chiar cred ca merita ceva scris acolo ๐Ÿ™‚ .

Later edit: cititi aici ce are sebi de zis.

Exercitiu de imaginatie: Lucruri neplacute pe litoral

Una Alta · July 27, 2008

Vreau sa va propun de-acum saptamanal un exercitiu de imaginatie, cum i-am zis eu, desi e mult mai real si practic decat simpla inchipuire. Saptamana asta m-am gandit la litoral (pentru ca a venit la o nunta in Constanta ๐Ÿ™‚ ).

Prin urmare, ce nu va place la litoralul romanesc? Si nu ma gandesc la chestiile mari (plaja naspa, alge la mal samd) ci chestiile mici, pe care le putem schimba noi, intr-un fel sau altul (nesimtirea ospatarilor, de ex., pe care o rezolvam plecand in alta parte).

Si, daca raspundeti, incercati sa dati si solutii… sa vedem, suntem mai destepti decat aia care ne conduc? ๐Ÿ˜€

E vorba, nu uitati, de chestii pe care sa le putem face noi, nu de solutii de genul “bagam 100 de milioane in toate hotelurile, cadouri de la stat”.

Toyota Prius si pana prostului

Auto, Una Alta · July 24, 2008

Adica am ramas fara… curent… in mijlocul intersectiei (nu masina e de vina!). Si asta pentru ca nu am ascultat cu atentie instructiunile si nici nu am citit cartea tehnica (who does ๐Ÿ˜€ ).

Toyota Prius
Cum s-a intamplat? Prius are o chestie foarte misto, un buton de “stealth” (EV), care iti permite sa mergi numai pe motorul electric (daca vrei sa iti urmaresti partenerul/a in timp ce te inseala). Eu insa, nu stiam ce face ๐Ÿ˜€ . Si am apasat la intamplare pe butoane (testam ๐Ÿ˜€ ), inclusiv pe cel mentionat. Dupa care am mers linistit in coloana, pe Soseaua Blv. Colentina. Si la unul din semafoare am ramas… fara curent. Si masina s-a oprit. Bineinteles, in mod normal, porneste imediat. Dar pentru asta trebuie sa apesi frana :)) Lucru pe care eu, pentru ca nu citisem cartea tehnica si nu ascultasem cu atentie, nu il stiam. Asa ca am stat ca prostu in intersectie, 5 minute (am incercat sa imping masina si nu mergea, era frana de mana pusa automat), timp in care mi-am luat injuraturi cat nu mi-am luat in 12 ani de cand conduc ๐Ÿ˜€

Una peste alta, insa, masina e misto. Nu e pentru mine (in mod cert), eu vreau masina puternica, sa simt viteza, acceleratia, dar e o masina foarte misto pentru oras. Maica-mea a fost entuziasmata de cat de silentioasa e, in timp ce lumea ma oprea pe strada sa ma felicite pentru achizitie (masina avea numere rosii si nu avea nimic pe ea care sa arate ca e de test).

Totusi, despre masina:

1. Nu are viteze (nu ca are cutie automata, nu are viteze!). Nu are turometru.
2. Chiar iti da senzatia ca ai conduce un gadget (cum spune si Radu)
3. Schimbatorul ala mic si scurt e ciudat.
4. Consumul e foarte bun pentru mine (am avut 6.3l/100km in regim mixt si 7.9/100km in oras). La o masina cu motor de 1.6l si 110CP aveam 8-9 in regim mixt si 10-12 in oras. Pentru ca accelerez tare si ma plictisesc repede ๐Ÿ˜€
5. Spatiul in masina e mare, mai ales in spate, unde un om de 1,8m a stat lejer in spatele meu, care conduc cu scaunul lasat foarte tare in spate.
6. Foarte misto touchscreen-ul din dotare, pentru clima, instalatie audio samd.
7. Instalatie audio JBL. Se aude de rupe!
8. Merge foarte foarte lin. Aproape nu simti hopurile si gaurile din sosea.
LE: 9. Multi cunoscuti mi-au zis ca le-ar placea sa o cumpere, desi pretul, fara sa fie foarte mare, nu e nici foarte mic (25.000E cu toate taxele).
LE: 10. Cand pornesti masina zici ca esti in avion: baga cheia (check!), apasa frana (check!), asteapta sa apara READY in bord (check!), apasa butonul de POWER (check!), decupleaza frana de mana (care e la picior – check!). La oprire, invers.

Nu imi place:

1. Ca e totusi lenta desi, daca o calci cum trebuie, merge binisor.
2. Are o forma ciudata, care insa place (mai ales femeilor!).
3. Ca eram stresat permanent ca raman fara curent :)) (nemotivat, dar o luasem in freza deja, pentru ca nu citisem ๐Ÿ˜€ )
4. Ca toti prietenii ma suna sa se plimbe cu ea (glumesc, bineinteles, desi Radu mi-a dat Reset la consum ๐Ÿ˜€ ) ca sa vada cum e sa te plimbi cu o hibrida
5. Nu mai stiu, dar imi aduc aminte ๐Ÿ˜€

P.S.: am si poze, dar fac update in curand ๐Ÿ™‚ Ah, si azi, cand am predat-o, am dat de Dragos Bucurenci acolo, isi lua si el masina. Si a prins cand discutam cu cei de la Toyota sa imi dea un Land Cruiser in teste (sa compensez :)) ).

Radu e innebunit dupa Toyote (de altfel, el chiar vrea sa isi ia Prius). Asa ca m-a convins sa iau in teste si alta decat Land Cruiser-ul. In consecinta, iau zilele astea o masina linistita: un Auris diesel. Asa, ca pentru tineri ๐Ÿ˜€

Primul salariu

Radio, Una Alta · July 23, 2008

Primul salariu

Ce ati facut cu primii bani castigati? Eu chiar nu mai tin minte… (salariu sau orice alta forma de castig provenita din munca ๐Ÿ˜€ alta forma decat primit de la parinti, rude samd)

ING si telefoanele informative

Una Alta · July 21, 2008

Stateam azi linistit in caldura calma a Bucurestiului (la ora 5 dupa-masa). Noroc de hibrida ca imi tinea de rece (ca de cald nu as fi vrut) in timp ce asteptam.

Si suna telefonul: “Buna ziua, domnul Bogdan-Andrei Voicu?” (da, asta e numele meu real, Bobby e doar numele de scena dat de sora mea cand avea doi ani, intr-un moment de sclipire).

“Sunt de la ING [era o domnisoara, nu am retinut numele], acesta este un telefon informativ, il inregistram, aveti un minut?”

Acum o saptamana si ceva mi-am facut card la ING (paypal, chestii), asa ca m-am gandit ca e posibil sa fie vreo problema cu cardul.

“Pai, depinde…”

“Acesta este un telefon informativ!”, tine placa domnisoara.

“Care ma informeaza temperatura de afara?”

“Daca aveti chef sa ma luati peste picior, va rog sa mergeti sa aflati informatiile la sediul nostru din Unirii” imi transmite cu un ton clar enervat domnisoara, dupa care imi inchide.

Acum, poate a parut asa, dar chiar nu intelegeam ce vrea sa imi spuna fata. Pe mine m-ar fi interesat informatii despre credite pentru IMM-uri, despre credite imobiliare (cine stie, poate imi cumpar ferma) si, bineinteles, m-ar fi interesat daca era o problema cu cardul meu.

Domnilor de la ING, chiar nu puteti sa angajati niste oameni care sa vorbeasca la telefon cum trebuie? Sa spuna: v-am sunat din partea ING pentru a va informa cu privire la produsele bancare pe care vi le putem oferi, aveti un minut?

Ce dracu inseamna telefon informativ? Aveti contract cu SRI-ul?

Daca nu aveti traineri, vorbiti cu Andrei Rosca. Nu a dat el telefoane informative, dar stie ceva despre “cold calling”. Poate discuta putin cu oamenii aia inainte de a le pune microfonul la gura sau iPhone-ul in mana.

Voi cum reactionati la genul asta de telefoane?

Cu hibrida prin oras

Auto, Una Alta · July 18, 2008

Am luat azi Toyota Prius la plimbare. Dupa ce saptamana trecuta am avut un BMW Z4 de 265 CP ๐Ÿ˜€ Acum compensez :>

E misto in interior, la exterior ciudata… si respiram linistit aer negru si curat din teava de esapament a unui a unui autobuz, gandindu-ma cum salvez eu mediul….

De ce citesc carti?

Una Alta · July 17, 2008

Suna aproape ciudat: toti citim, chiar daca numai subtitrarile de la filme sau postul acesta de blog. Si totusi, de ce citesc EU carti?

De vreo luna Andrei Rosca m-a rugat sa scriu cateva cuvinte, un testimonial, despre Bookblog (un proiect drag mie, de altfel, pentru ca il stiu de la inceputuri si chiar am pus mana sa ajut din cand in cand). Am fost si foarte ocupat, dar adevarul e ca nici nu prea stiam ce sa spun.

Si totusi, voi cititi carti? Carti tinute in mana si voi stand in fotoliu?

Eu citesc asa, cat mai des posibil. Si azi, in avion, am descoperit de ce. Citeam o carte politista/thriller (genul de carti cu umor negru, in care eroul e vai de capul lui, dar cu suflet mare, cunoaste o tipa… etc.). Ideea e ca la un moment dat se indragosteste si EA moare. Si in carte este prezentata reactia eroului cand a vazut corpul ei neinsufletit. In momentul ala am simtit ca ma loveste ceva in cosul pieptului. Mi se parea ca eu eram acolo, eu sufeream.

De asta citesc carti. Pentru ca nimic altceva nu ma face sa intru atat de mult in pielea personajului: nici un film, nici macar un joc de aventuri facut cum trebuie. Sa simt intr-un asemenea mod.

Drive-test: SsangYong Actyon: O masina fun

Una Alta · July 16, 2008

Una din cele mai distractive (fun!) masini pe care le-am condus este (urata) SsangYong Actyon. Da, este urata cand te uiti la ea prima data, dar “it grows on you”. Si reactiile avute de cei care se uitau la ea chiar nu erau de respingere, cum m-as fi asteptat. Dar am ajuns prea departe…

Ultima masina in drive test de la cei de la SSY, dupa Kyron si Rexton, Actyon mi se parea ca imi va oferi cea mai putin placuta experienta. Daca Rexton-ul m-a incantat, Kyron-ul nu “m-a dat pe spate”, asa ca ma asteptat ca Actyon-ul sa fie codasa… Dar cat m-am inselat ๐Ÿ™‚

In cele trei zile cat am avut masina am avut atata parte de distractie cu ea cat nu am avut cu toate celelalte la un loc… catarat pe panta, intrat cu ea pe plaja, semi-drift-uri… foarte foarte misto. Si asta fara sa includ faptul ca luni dimineata, cand sa o duc inapoi, am gasit geamul spart (acolo “distractie”!).

So, am luat masina vineri, stiind ca sambata ma duc la mare (unde trebuia sa vina unu cu mine, sa fim doua masini, sa nu intru de nebun in mare, singur). De la inceput, am observat o diferenta: desi interiorul e destul de apropiat de al Kyron-ului, avea piele neagra cu insertii rosii, ceea ce deodata il facea sa arate mult mai sport. Dar schimbarea se simte cand pornesti motorul: un motor mult mai zgomotos, de 140CP, care parca te facea sa vrei sa urci primul deal intalnit. In plus, cutia de viteze (automata) avea ceva diferit fata de Kyron si Rexton: o setare suplimentara, Power, in care schimba viteza la 4000 de turatii, nu la 3000 (numai buna pentru depasiri).

Am plecat, asadar, sambata la mare. Si cum am plecat, asa am si ajuns, singur! pentru ca Vader n-a catadicsit sa isi miste posteriorul si nici nu m-a instiintat (nu ca mi-ar fi schimbat planurile, dar totusi).

Dau cateva telefoane – pe Arhi il pusese nevasta sa vopseasca usa (sau ceva) – iau cu mine doi prieteni si mergem la Corbu sa urcam pe coasta. In timpul asta, masina incepea sa imi placa din ce in ce mai mult. Dupa ce am mers pe autostrada cu viteza constanta de… cu viteza constanta in limitele legale :D, acum isi arata potentialul de drumuri satesti si mai proaste (se poate?).

Masina e mai rigida decat Kyron-ul, dar se simte mult mai sigura (cel putin eu asa o simt). Cand o calci, in ciuda puterii mai mici a motorului, auzi motorul huruind si, desi cu o mica intarziere, chiar te baga in scaun. Cutia e mult mai “dura”, cand cuplezi Drive din Rear si calci acceleratia pur si simplu te smulge din scaun. Dupa cum spuneam… distractie ๐Ÿ˜€

Pe deal si pe plaja

Am ajuns la Corbu, pe plaja si am coborat pe cel mai prost drum posibil, destul de abrupt. HDC-ul (Hill Descent Control) merge excelent, in clipa in care ai apasat butonul nu mai ai altceva de facut decat sa tii volanul, pentru ca masina merge singura cu o viteza mica, aducandu-te linistit pana jos. Si, ajuns jos, am vazut prin iarba mare de pe deal urme de roti: prin urmare, am zis sa vad ce poate masina. Si poate, dupa cum vedeti in pozele de mai jos. Am urcat un deal abrupt, fara cauciucuri cum trebuie, am avut momente cand am crezut ca nu mai poate… dar nu am ajuns pana sus, pentru ca eram asa de fericit ca ajung sus, cu vreo 2m inainte de varf, incat am calcat pedala mai tare si am rupt aderenta (vezi in poza de aici). Mda, iata-ma asadar aproape de varful dealului, cu singura sansa sa dau inapoi. Prietenii vostri care se mai dau pe dealuri cu masina va pot spune ca asta nu e o treaba prea desteapta si ca, daca nu tii perfect volanul, te poti rasturna foarte usor, ceea ce era sa mi se intample si mie.

Am avut noroc, intr-un final, dar va spun ca am transpirat ca lumea, imi cam tremurau picioarele cand m-am vazut jos. Nu am mai avut curaj sa mai incerc (mai ales ca, dupa cum spuneam mai devreme, asta nu era acolo sa ma ajute, in cazul in care era nevoie – halal), asa ca am zis sa mergem sa vedem daca face fata pe plaja. Am reusit sa gasim un drum pe plaja, dar nu am avut curaj sa o bag in apa pentru ca nu cred ca mai ieseam (era pragul foarte abrupt si riscam sa plec la turci iar), insa am facut cateva poze asa, de ochii lumii ๐Ÿ™‚

Pe furtuna

In aceeasi seara am plecat inapoi spre Bucuresti. Tineti minte furtuna aia urata de-acu vreo doua saptamani, din weekend? Ei, eu am prins-o pe autostrada. Si masina s-a comportat excelent: pozitia inalta, tractiunea integrala (are buton de cuplare din 4×2 in 4×4 si 4×4 Low – cu reductor), totul a colaborat foarte bine, astfel incat mergeam si cu 120kmh-130kmh pe ploaie ca lumea fara sa simt ca pierd aderanta sau controlul. Mai tuna uneori, mai fulgera de era ca ziua… frumos.

Duminica am facut cateva plimbari prin oras, eram prea obosit sa ma plimb, asa ca am stat linistit. Numai bine, m-am trezit fresh luni dimineata ca sa gasesc geamul spart si sa am timp sa stau la politie plin de energie. Dar asta e deja alta poveste.

Ce mi-a placut:

– senzatia de distractie pe care ti-o da la volan. Nu va pot explica, trebuie sa o testati, daca aveti cum;
– pozitia “Power” la cutia automata;
– senzatia de “cal naravas” pe care ti-o da (ai in permanenta impresia ca nu va face ce ii spui, desi intotdeauna face, dar nu usor, ci in forta, sa simti ca are si masina ceva de zis);
– interiorul care arata foarte bine pentru o masina din clasa ei (piele neagra pe scaune sport, cusut cu rosu);
– controale pe volan;
– dotarile, care la pretul sau sunt super tari (reglaje electrice la scaunele din fata, clima, piele, cutie automata, cruise control), la un pret care poate ajunge la aproape 25000E. Discutam totusi de o masina noua (SH gasesti si alte optiuni).

Ce nu imi place:

– portbagaj mic si situat la inaltime (masina e gandita pentru tineri care pleaca de nebuni, ar fi trebuit sa aiba un portbagaj mai mare);
– are un design… sa ii spunem controversat (mie, personal, in prima zi cand am vazut-o, nu mi-a placut deloc). In ultima zi ii, insa, spuneam lui Vlad ca mi-as lua-o pentru mine, ca masina de fun. Ce m-a suprins, insa, a fost ca multi din cei care ma vedeau langa ea ma intrebau cum se misca, ce face si imi spuneau ca li se pare misto design-ul – seamana cu un rechin cu gura deschisa;
– in spate nu prea sta bine cineva mai inalt;
– NU AM URCAT DEALUL!!! (bine, asta e problema mea, nu a masinii, ea ar fi putut);
– nu are atat de multe spatii de depozitare pe cat ar vrea un tanar sa aiba masina sa (sa isi puna de la cd-uri la telefoane samd);
– destul de rigida, te cam da cu capul de plafon daca prinzi o denivelare la viteza mai mare;
– volanul nu se poate regla decat vertical;
– aceeasi problema, a brandului nepromovat ca lumea.

La Londra

Una Alta · July 13, 2008

Sunt iar in Londra zilele astea, ce vreti sa va aduc de-acolo?

Later edit: va aduc turbulente :)) Si faptul ca exista o stewardesa draguta la Tarom (cea mai draguta vazuta anul asta, cred).

Oricum, voi mai cereti, ca fac wishlist acum, pentru cand voi vinde cu adevarat monden pe 3 milioane de euro ๐Ÿ™‚

P.S.: cel cu Aston-ul… macheta, nu? ๐Ÿ˜›

  • « Go to Previous Page
  • Page 1
  • Interim pages omitted …
  • Page 62
  • Page 63
  • Page 64
  • Page 65
  • Page 66
  • Interim pages omitted …
  • Page 136
  • Go to Next Page »

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Bucuria de a fi iritat (si, probabil, iritant)
  • Cum sa iti dai seama la ce esti bun(a)
  • Portugalia vs. Romania: Diferente culturale
  • Fedora Linux (dupa install nou)
  • Cine esti?!

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 ยท BobbyVoicu.ro