• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Nevoia de masuratori si explicatii in Social Media

PR si Comunicare Online, Social Media · February 13, 2011

E necesar sa masori chiar totul?

Acum vreo 3 luni m-am apucat sa merg la sala in mod serios. De 3 ori pe saptamana, cate o ora si jumatate, cu antrenor si tot tacamul. Am mai incercat asta de cateva ori in ultimii 4 ani, dar nu am reusit sa ma tin mai mult de 2 luni, si alea pe sarite, din pacate. Eh, nu despre asta era vorba, insa.

Unul dintre scopurile mele era, evident, sa mai scad in greutate. Asa ca va inchipuiti surpriza, dupa doua luni in care nu m-am urcat deloc pe cantar pentru ca “nu vreau sa fiu sub presiunea permanenta a scaderii cu cateva sute de grame”, cand cantarul arata EXACT aceeasi greutate ca inainte de a incepe sa merg la sala. Da, ma simteam muuult mai bine, lumea imi spunea ca am slabit, dar adevarul e ca totul era de fapt fals, dat de lipsa barbii si tonusul muscular mult mai bun (care implica si o alta postura).

Din momentul respectiv am inceput sa reglez alimentatia si sa urmaresc in fiecare dimineata greutatea, sa adaptez totul la diferentele de la saptamana la saptamana. Rezultatul? 4 kg in aproape 3 saptamani. Si asta numai din cauza ca inainte de a manca ceva, ma gandesc “si totusi, maine am sa ma urc iar pe cantar si am sa o iau razna ca am jumatate de kilogram in plus”.

Masuratorile te ajuta sa te controlezi si te motiveaza. Te ajuta sa te adaptezi din timp (eu am pierdut 2 luni pentru ca nu am facut efortul). Evident, in cazul greutatii e ceva mai complex, dar adaptez si eu ๐Ÿ˜€

Si totusi, care e legatura cu Social Media?

Social Media din Romania are nevoie de masuratori. Daca pana acum a mai mers “ochiometric” (avem destule comentarii, avem implicare, trafic), acum trebuie sa patrundem mult mai adanc in detalii. Evident, nu ma astept sa ajungem in extrema cealalta, ceruta si in online-ul romanesc, de a masura orice in vanzare finala (as vrea sa vad cum face cineva diferentierea si evidentierea clara a unei campanii pe toate mediile pentru o companie mare care nu are de gand sa isi schimbe toata platforma numai ca sa poti baga tu, in online, cupoane de control la vanzarea offline, sa poti face tracking ca lumea). Dar e necesar ca toti cei care sunt implicati (atat consultanti, bloggeri, cat si clienti) sa stabileasca de la bun inceput niste elemente clare dupa care sa masoare succesul campaniilor. Si nu e vorba doar de Like-uri pe Facebook si RT pe twitter. Nu e vorba doar de cifre, ci de interpretarea lor.

Nu de alta, dar daca tu nu incepi sa masori si sa explici celui cu care lucrezi ce inseamna in mod real cifrele pe care le ai, cineva o va face in locul tau. Si te va depasi in trafic sau iti va lua din clienti.

Acum 7-8 ani agentiile interactive au preferat sa spuna “clientul e prost” si sa nu educe clientii, pentru ca era simplu. Ar fi cazul sa invatam din greseli si sa nu repetam aceeasi eroare. Am invatat, in ultimii ani, ca nu e nici un client atat de prost incat sa spuna “iti dam banii, nu ne intereseaza”. E doar o problema de comunicare pe limba lui. Asa ca prefer sa ma intalnesc inclusiv cu oameni cu care stiu sigur ca nu voi lucra, de multe ori, doar ca sa fiu sigur ca atunci cand baga bani in online nu ii baga cerand cine stie ce aberatii. Si vreau sa stie de ce imi dau banii, atunci cand mi-i dau.

Prin urmare, ce masurati voi in Social Media? Si cum interpretati?

Bobby

Reader Interactions

Comments

  1. Haotik says

    February 13, 2011 at 1:23 pm

    Eu din joaca am inceput sa masor rezultatul conferintelor pe twitter, apoi mi-am dat seama ca e loc de masurat chiar si campaniile care se desfasoara pe twiter si astfel a iesit prima versiune a twitter effect : http://www.nanotel.ro/twittereffect/

    Ma mai uit in ZeList si ma intereseaza unde sunt eu acolo nu ca sunt in fatza mea nu stiu ce oameni care au facut link exchange sau spam la greu.

    Iar influenta pe twiiter nu mi-o masor in cifrele calculate de nu stiu ce softuri care mai de care mai retarde ci pur si simplu cau sa observ cam ce reactii trezesc, daca ma baga cineva in seama cand vin cu o idee sau daca imi aduce trafic promovarea unui link.

  2. Serban says

    February 13, 2011 at 4:30 pm

    M-am regasit in povestea ta cu antrenorul de la sala, am patit-o si eu, si tot singur am reusit sa dau jos:) Legat de social media, noi am prezentat la prima conferinta de coaching in 2009 cum am promovat noi evenimentul si importanta masurarii prin Google analytics acum gratis.
    Dupa multi autori, monetizarea directa e mai grea pentru incepatori, insa ca si promovare si formare de portofolii de prospecti e OK. Daca insa ai buget si te adresezi cuiva sa-ti faca o campanie, evident ca ai vrea sa stii ROI.
    Ce cred insa este ca degeaba masori daca nu iti este clar cui te adresezi, cine esti si ce are serviciul tau in plus.

  3. Flo says

    February 15, 2011 at 4:51 pm

    un slide despre masuratori http://www.slideshare.net/FlorentaDanila/nevoia-de-masuratori-in-social-media-6934079

  4. Catalin R says

    February 18, 2011 at 11:05 am

    Masurarea in general se face cu oameni si pe bani :). La fel ca toate lucrurile pe care le faci pentru un client intr-un an de promovare.
    Online-ul este unul dintre medii, iar campaniile sociale in acest mediu se pot masura folosind instrumentele disponibile, la fel cum campaniile pe TV se masoara in instrumentele disponibile pentru masurarea pe TV.
    Ce ii spui clientului, ce ii vinzi, modul in care ii ambalezi campania de comunicare, certitudinea ca el a inteles, nivelul lui de inteligenta si abilitatea de a intelege ce se intampla pe online in lume si in Romania sunt lucruri care tin exclusiv de relatia agentie/om de publicitate-client.
    Daca ajungi sa fii nevoit sa corelezi vanzarile cu banii bagati in pagina de facebook, inseamna ca ai gresit la inceput de tot pe undeva.
    “Daca imi ceri date de trafic, inseamna ca vrei trafic; eu nu iti pot oferi asa ceva dar stiu pe unii care pot face asta.” – Bobby Voicu la “Bine ca esti tu destept”.
    Pentru unele branduri este mai important tonusul pe care i-l ofera 4 luni de sala decat numarul de kilograme pierdute in cele 4 luni.
    m-am lungit…

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Portugalia vs. Romania: Diferente culturale
  • Fedora Linux (dupa install nou)
  • Cine esti?!
  • Seriale: atunci si acum
  • Linux, MacOS, Skitch si Evernote. O intreaga saga in cateva sute de cuvinte

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 ยท BobbyVoicu.ro