Manuala. E adevarat ca nu am incercat automata pana acum, dar mie-mi place sa mestec cu batu’ in cutia de viteze. Si-mi place sa merg cu mana pe schimbator si-mi place sa schimb cand cred eu ca trebuie, in functie de conditiile din momentul respectiv. Asa ca, deocamdata, votez pentru manuala.
KooKooLsays
Manuala pentru o masina care sa imi faca placere sa o conduc. Automata pentru o masina care doresc sa imi fie comoda la condus …. 😀
Daca ar fi totusi sa aleg : cutine manuala !!!!
Claudiu Csays
In 2004 am condus, nevoit fiind pentru prima data un camion (de inghetata) cu cutie automata. Ma aflam in America si acolo asa se poarta, 90% automate. Mi s-a parut atat de simplu si de comod incat nu am inteles de ce la noi nu sunt atat de raspandite cutiile automate, si mai ales de ce exista prejudecati cu privire la aceasta transmise. In 2007 cand mi-am cumparat prima masina (tot un Mercedes), am facut pasul clar catre cutia automata, iar in periplul meu printre masini nici macar nu m-am uitat la cele manuale. Nu regret deloc decizia luata si pot spune ca de acum incolo voi conduce doar masini cu cutii automate: ai comfort, kickdown, poti sa schimbi raportul si in regim manual, stiu exact de ce are nevoie motorul si cat de combustibil, etc. Sunt sigur ca in viitor raportul se va inversa in favoarea cutiilor automate si nu doar in America vor predomina aceste preferinte.
Dansays
La cutia automata ai posibilitatea sa schimbi si tu, daca tii neaparat, nu? Pai si atunci, daca banii nu sunt o problema, de ce ai alege cutia manuala?
Singurele avantaje la cutia manuala ar fi pretul mai mic, consumul mai mic si uzura mai mica a franelor (poti face mai bine frana e motor).
Daca diferenta de pret nu este prea mare, atunci nu se merita sa mesteci in cutia aia pentru o jumatate de litru de benzina/motorina si pentru ca te tin plachetii cu 3-4000 Km mai mult.
Mariussays
Am condus si am avut ambele cutii, pe mai multe modele de masini, din mai multe continente. Castigatoarea in fata mea este automata, dar e o parere subiectiva. Mi se pare (si am verificat in practica) ca pornesc mai repede de pe loc decat cu manuala, pot sa o pun in viteza inferioara oricand (ca sa nu zic ca n-am facilitatile manualei), nu muncesc atata la pedale, si nu in ultimul rand, chiar cu tractiune spate, nu am alunecat sau derapat niciodata in timpul iernii (decat cand am vrut asta), desi am tractiune spate. Pana si cele mai tari masini in viziunea celor de la TopGear (Clarkson in special) au cutie de viteze automate.
Mihai Pintiliesays
Manuala, tata, sa simt ca sofez. Oricum pe autostrazile din Austria uiti de ambreiaj..
Mariussays
Asta ii “scuza” pe care o au toti sustinatorii manualei. In necunostinta de cauza, imho. 🙂
Mariussays
Autostrazile din Austria nu-s la fel de plictisitoare ca o cutie automata? :))
Ana Mariasays
In mod categoric cutie manuala. Cea automata este pentru oameni lenesi (persoanele de fata se exclud) 🙂
O zi mununata!
Sadaksays
Manuala, pentru ca te solicita mai mult, iar mie asta imi place. Plus de asta simti ca tu controlezi masina, nu ea pe tine.
Cătălinsays
Oricând, automată! ”Simt că șofez”, ”îmi place să amestec în benzină”, ”nu mă solicită” etc. nu există dacă-ai condus automată îndeajuns de mult ca să-ți poți forma o părere.
Dacă folosești mașina ca să te ducă de la A la B și, de cele mai multe ori (nu mă refer la distanțe, nu mă refer la număr de kilometri, ci la timpul pe care îl petreci la volan), o conduci în oraș, atunci cutia automată este cea mai bună soluție.
Andreisays
Chestie de preferinta personala. Acum 20 de ani puteai vorbi de o diferenta la consumul de benzina. In ziua de azi nu mai conteaza. Cutiile automate moderne schimba treptele mult mai eficient decat orice sofer. Apar din ce in ce mai des cutiile semi-automate care lasa soferului optiunea de a schimba treptele dar executa schimbarea prin mecanism electro-hidraulic sau de alt tip.
Acuma, oamenii se plang de noile tehnologii auto de cand s-a inventat anvelopa pneumatica (cat de stupide par azi comentarii de genul “N-ai sa simti drumul mai bine decat cu o roata de lemn”?)
Pe masura ce mai multe motoare hibrid sau electrice isi fac aparitia in din ce in ce mai multe modele de serie, transmisia exclusiv manuala pare sa devina o specie pe cale de disparitie.
Andreisays
Si am uitat sa scriu ce anume prefer 🙂
Dublu ambreiaj semi-automata.
mihai toadersays
eu as alege manuala.
manuala pt afara orasului “sa simti ca conduci” iar pentru oras tot manuala.
Chit ca schimbi la viteze de-ti sar capacele, macar mai ai un lucru in plus ca sa nu te plictisesti.
A.Faithsays
eu sunt fan declarat al cutiei automate care-ţi permite şi selectarea vitezelor în funcţie de nevoi (upshift pentru maşinile care au tendinţa să schimbe după ce turează motorul excesiv sau downshift pentru frâna de motor).
există câteva preconcepţii cu privire la cutiile automate la care eu fac alergie:
1. măresc consumul. aşa, şi? 1-2 l în plus de carburant pentru confortul tău şi al pasagerilor. mare pagubă! în plus, am sentimentul că la modelele mai noi şi în special la drum întins, nu se aplică
2. dom’le, nu simt eu maşina, să schimb eu, să mestec eu în cutie acolo. le urez celor care au astfel de preconcepţii un drum prin Bucureşti, din Băneasa până în Berceni, via Unirii, la oră de vârf. Sau să traverseze Bucureştiul din Militari în Titan, în perioada în care lumea migrează către litoral.
3. dom’le, n-am mers cu automată, da’ nu-mi place ideea, îi lipseşte o pedală, ceva e în neregulă. cum poţi să te declari împotrivă înainte de a încerca sau măcar a te documenta cu privire la ceea ce reprezintă cutia automată?
@Sadak şi despre cutiile de tip manuautomatic http://en.wikipedia.org/wiki/Manumatic ce părere ai? că şi alea te pot solicita dacă foloseşti modul “manual” 🙂
Lupulsays
Prefer manuala.
Cunosc avantajele şi dezavantajele ambelor atât din punct de vedere al şoferului cât şi al automobilului.
După aproape 4 ani de condus încă simt nevoie de o implicare suplimentară. Poate peste câtiva ani mă voi plictisi mai rapid şi voi gândi că mai bine mi-ar prinde automata.
Alliciasays
Eu as prefera cutie automata. Conduc zilnic si mult in Bucuresti, la orice ora, si ma cam satur de mestecat. Eu nu stiu avantajele tehnice ale niciuneia dintre cele doua tipuri, dar prefer automata, pentru ca am condus-o p-a maica-mii si este excelenta pentru oras, pentru o femeie, pentru confort.
mihaisays
Conduceti macar odata in o masina cu o cutie de tip DSG la VW , S-tronic la Audi, PowerShift la Ford si Volvo (2 ambreiaje) in mod automat si va garantez eu ca bate la cur si cel mai bun sofer de manuala 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=MocRu5siHF4
tehnic discutand acum cutiile de tip DSG au 1 ambreiaj setat numai pe vitezele impare 1 3 5 si 7 pe ultimele cutii aparute si 2 4 6 pe celalalt abreiaj.
In permanenta cutia are setata 3 viteze.
daca esti sa zicem in viteza 3 masina are deja pregatite vitezele 2 si 4 pe celalalt ambreiaj.
ei bine si acum vine piesa de rezista.
masina schimba atat de repede vitezele (mai ales in sens crescator) la fel de repede ca la un Ferrari si nu exagerez.
Uneori iti da impresia ca ai masina electrica si ajungi fara sa vrei la inceput cand ai masina la 80-100km/h.
Mai jos aveti un clip cu niste explicatii despre o cutie DSG
iar daca masina merge si pe motorina deliciul este complet 🙂
Aleg automata.
A.Faithsays
nota 10 pentru acest comentariu! şi eu sunt foarte încântat de modelele cu cutie DSG, mai ales că au devenit foarte accesibile. de exemplu, poţi să cumperi o Skoda Octavia 1.6 diesel (da, n-am greşit) cu cutie DSG la ~16k € în funcţie de dotări. iar maşina e un rival serios pentru Passat-ul care e cu cel puţin 4000€ mai scump.
hoinarusays
manual. sa pot sa schimb eu cand vreau, sa bag piciorul in ea cand am chef, sa o las mai moale cand mi-e lene. automata nu e o optiune 😀
A.Faithsays
citind toate comentariile care au venit pe parcurs, mă gândesc dacă nu cumva ar fi o idee bună să facă vreun brand auto o campanie pro-cutie automată. că n-ar avea nimic de pierdut dacă le cresc vânzările pe acel segment 🙂
Sadaksays
Un ambreiaj pe trei viteze, altul pe patru, cutia are ea pregatita ceva pentru mine, eu nimic pentru ea… bai, serios, de cand a ajuns condusul unei masini asa o chestie complicata? Cutia manuala ce are?
Plus de asta, eu am avut ceva timp pe mana un VW Phaeton cu semi-automata pe ea, si vreau sa va spun ca de la colt de la mine pana la colt la blocul urmator consumam trei sferturi de rezervor. Daca pe voi va dau banii afara din casa si va permiteti un Phaeton cu semi-automata care consuma 13 l/100, ei bine, eu prefer sa raman cu un Opel Astra, cutie manuala, care consuma 4 l/100. Da, asta e principala problema. Bine, stiu, am comparat un Opel cu un VW de lux, dar you get my point. Indiferent ce ziceti voi, eu nu pot sa cred ca doua modele exact la fel, au acelasi consum in conditiile in care una are cutie automata, si alta manuala.
A.Faithsays
Câte tone are VW Phaeton? 2.5t. Câte tone are un Opel Astra? între 1,3 şi 1,5 conform specificaţiilor producătorului. Păi tu mănânci o eugenie şi alergi 10 km sau mănânci o eugenie şi alergi 2?
În plus, faci comparaţie între o maşină cu motor cu cel puţin 6 cilindrii (dacă nu chiar 12) şi o maşină cu 4. Comparaţie gen David vs Goliath :)) 1.3l benzină vs 6l benzină
Sadaksays
Daca n-ai citit tot sau nu ai fost atent, atunci iti repet: ” Bine, stiu, am comparat un Opel cu un VW de lux, dar you get my point.”
Ideea era ca o hidramata mananca mai mult combustibil decat o manuala. Simplu.
Kosmynushsays
Normal ca prefer pe cea cu o cutie de viteze manuala. Parca nu esti sofer cand conduci una doar cu acceleratie si frana, parca sofezi degeaba. Nu simit adrenalina . Nu simiti motorul asa cum trebuie. Parca ai 2 picioare stangi.
A.Faithsays
@Sadak ba am citit foarte bine 😛 tocmai de-aia atrăgeam atenţia că ai comparat mere cu pere şi e irelevantă comparaţie. ţine de gusturi.
Asta zici ca e scris de mine: “unii niciodata nu vor intelege de ce altii prefera senzatia de control direct permanent asupra unei cutii manuale si ca utilitatea unei automate exista, insa la motoare de la 3000 in sus si desigur, peste 300 cai
mai mult chiar nu are rost sa-mi bat capul cu voi”
Aici pun si eu punct.
Peter Robertsays
Cutie automata DSG (Direct Shift Gearbox) cu dublu ambreaj este cred primul model de cutie automata pe care as accepta-o pe masina.
in rest sunt un clasic, prefer sa invart cu “lingura’n mamaliga” schimband vitezele manual, ma tine mai activ la volan.
Nonisays
Intamplatot acum o luna am condus si eo masina cu cutie automata, e super cand o conduci dupa ce te acomodezi, ca la inceput daca nu ai centura pusa poti sa dai de 2-3 ori capul de parbriz (in loc de ambreiaj apesi pe frana puternic), dar apoi nu prea te poti adapta la o masina cu o cutie normala.
Claudiusays
A fost amuzant comentariul cu comparatia dintre Phaeton si Opel Astra.
Pentru 1-2 l in plus aleg automata… pana in urma cu ceva timp, nu am condus automata si nu concepeam sa conduci asa.. ei bine dupa ce am testat pot zice ca e practic, comod si mai safe.
Acum 1 saptamana mi s-a bulit ambreiajul la manuala intre Satu Mare si Oradea am ramas pe drumuri, cu tractari si alte cele. N-a fost funny.
Georgesays
Consider ca masina cu cutie automata este ffff practica si usor de condus(am condus in Franta una automata).Insa trebuie sa fie o masina foarte buna ca sa nu simti toate neajunsurile unei masini automate.Caci altfel te cam dai cu capul de tetiera cand se trece pragul unei viteze.
Andrei Monenciusays
In cazul meu as zice ca depinde de masina. Daca e vorba de dubite si masini sport as alege automata, dar daca e o masina “mica normala” as zice ca cea manuala nu ma deranjeaza
Dianasays
Automata normal. Altfel cum m-as ruja,cum mi-as lua micul dejun si cum as textui in traffic? :)))
Nu stiu avantaje si dezavantaje din punct de vedere tehnic pentru manuala vs.automata,dar ca si comoditate la condus in traffic si nu numai,am ales automata.
Ocazional cand mai conduc vreo manuala,simt ca am nevoie de o mana si un picior in plus(duh)! Deh puterea obisnuintei!
Manuala. E adevarat ca nu am incercat automata pana acum, dar mie-mi place sa mestec cu batu’ in cutia de viteze. Si-mi place sa merg cu mana pe schimbator si-mi place sa schimb cand cred eu ca trebuie, in functie de conditiile din momentul respectiv. Asa ca, deocamdata, votez pentru manuala.
Manuala pentru o masina care sa imi faca placere sa o conduc. Automata pentru o masina care doresc sa imi fie comoda la condus …. 😀
Daca ar fi totusi sa aleg : cutine manuala !!!!
In 2004 am condus, nevoit fiind pentru prima data un camion (de inghetata) cu cutie automata. Ma aflam in America si acolo asa se poarta, 90% automate. Mi s-a parut atat de simplu si de comod incat nu am inteles de ce la noi nu sunt atat de raspandite cutiile automate, si mai ales de ce exista prejudecati cu privire la aceasta transmise. In 2007 cand mi-am cumparat prima masina (tot un Mercedes), am facut pasul clar catre cutia automata, iar in periplul meu printre masini nici macar nu m-am uitat la cele manuale. Nu regret deloc decizia luata si pot spune ca de acum incolo voi conduce doar masini cu cutii automate: ai comfort, kickdown, poti sa schimbi raportul si in regim manual, stiu exact de ce are nevoie motorul si cat de combustibil, etc. Sunt sigur ca in viitor raportul se va inversa in favoarea cutiilor automate si nu doar in America vor predomina aceste preferinte.
La cutia automata ai posibilitatea sa schimbi si tu, daca tii neaparat, nu? Pai si atunci, daca banii nu sunt o problema, de ce ai alege cutia manuala?
Singurele avantaje la cutia manuala ar fi pretul mai mic, consumul mai mic si uzura mai mica a franelor (poti face mai bine frana e motor).
Daca diferenta de pret nu este prea mare, atunci nu se merita sa mesteci in cutia aia pentru o jumatate de litru de benzina/motorina si pentru ca te tin plachetii cu 3-4000 Km mai mult.
Am condus si am avut ambele cutii, pe mai multe modele de masini, din mai multe continente. Castigatoarea in fata mea este automata, dar e o parere subiectiva. Mi se pare (si am verificat in practica) ca pornesc mai repede de pe loc decat cu manuala, pot sa o pun in viteza inferioara oricand (ca sa nu zic ca n-am facilitatile manualei), nu muncesc atata la pedale, si nu in ultimul rand, chiar cu tractiune spate, nu am alunecat sau derapat niciodata in timpul iernii (decat cand am vrut asta), desi am tractiune spate. Pana si cele mai tari masini in viziunea celor de la TopGear (Clarkson in special) au cutie de viteze automate.
Manuala, tata, sa simt ca sofez. Oricum pe autostrazile din Austria uiti de ambreiaj..
Asta ii “scuza” pe care o au toti sustinatorii manualei. In necunostinta de cauza, imho. 🙂
Autostrazile din Austria nu-s la fel de plictisitoare ca o cutie automata? :))
In mod categoric cutie manuala. Cea automata este pentru oameni lenesi (persoanele de fata se exclud) 🙂
O zi mununata!
Manuala, pentru ca te solicita mai mult, iar mie asta imi place. Plus de asta simti ca tu controlezi masina, nu ea pe tine.
Oricând, automată! ”Simt că șofez”, ”îmi place să amestec în benzină”, ”nu mă solicită” etc. nu există dacă-ai condus automată îndeajuns de mult ca să-ți poți forma o părere.
Dacă folosești mașina ca să te ducă de la A la B și, de cele mai multe ori (nu mă refer la distanțe, nu mă refer la număr de kilometri, ci la timpul pe care îl petreci la volan), o conduci în oraș, atunci cutia automată este cea mai bună soluție.
Chestie de preferinta personala. Acum 20 de ani puteai vorbi de o diferenta la consumul de benzina. In ziua de azi nu mai conteaza. Cutiile automate moderne schimba treptele mult mai eficient decat orice sofer. Apar din ce in ce mai des cutiile semi-automate care lasa soferului optiunea de a schimba treptele dar executa schimbarea prin mecanism electro-hidraulic sau de alt tip.
Acuma, oamenii se plang de noile tehnologii auto de cand s-a inventat anvelopa pneumatica (cat de stupide par azi comentarii de genul “N-ai sa simti drumul mai bine decat cu o roata de lemn”?)
Pe masura ce mai multe motoare hibrid sau electrice isi fac aparitia in din ce in ce mai multe modele de serie, transmisia exclusiv manuala pare sa devina o specie pe cale de disparitie.
Si am uitat sa scriu ce anume prefer 🙂
Dublu ambreiaj semi-automata.
eu as alege manuala.
manuala pt afara orasului “sa simti ca conduci” iar pentru oras tot manuala.
Chit ca schimbi la viteze de-ti sar capacele, macar mai ai un lucru in plus ca sa nu te plictisesti.
eu sunt fan declarat al cutiei automate care-ţi permite şi selectarea vitezelor în funcţie de nevoi (upshift pentru maşinile care au tendinţa să schimbe după ce turează motorul excesiv sau downshift pentru frâna de motor).
există câteva preconcepţii cu privire la cutiile automate la care eu fac alergie:
1. măresc consumul. aşa, şi? 1-2 l în plus de carburant pentru confortul tău şi al pasagerilor. mare pagubă! în plus, am sentimentul că la modelele mai noi şi în special la drum întins, nu se aplică
2. dom’le, nu simt eu maşina, să schimb eu, să mestec eu în cutie acolo. le urez celor care au astfel de preconcepţii un drum prin Bucureşti, din Băneasa până în Berceni, via Unirii, la oră de vârf. Sau să traverseze Bucureştiul din Militari în Titan, în perioada în care lumea migrează către litoral.
3. dom’le, n-am mers cu automată, da’ nu-mi place ideea, îi lipseşte o pedală, ceva e în neregulă. cum poţi să te declari împotrivă înainte de a încerca sau măcar a te documenta cu privire la ceea ce reprezintă cutia automată?
@Sadak şi despre cutiile de tip manuautomatic http://en.wikipedia.org/wiki/Manumatic ce părere ai? că şi alea te pot solicita dacă foloseşti modul “manual” 🙂
Prefer manuala.
Cunosc avantajele şi dezavantajele ambelor atât din punct de vedere al şoferului cât şi al automobilului.
După aproape 4 ani de condus încă simt nevoie de o implicare suplimentară. Poate peste câtiva ani mă voi plictisi mai rapid şi voi gândi că mai bine mi-ar prinde automata.
Eu as prefera cutie automata. Conduc zilnic si mult in Bucuresti, la orice ora, si ma cam satur de mestecat. Eu nu stiu avantajele tehnice ale niciuneia dintre cele doua tipuri, dar prefer automata, pentru ca am condus-o p-a maica-mii si este excelenta pentru oras, pentru o femeie, pentru confort.
Conduceti macar odata in o masina cu o cutie de tip DSG la VW , S-tronic la Audi, PowerShift la Ford si Volvo (2 ambreiaje) in mod automat si va garantez eu ca bate la cur si cel mai bun sofer de manuala 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=MocRu5siHF4
tehnic discutand acum cutiile de tip DSG au 1 ambreiaj setat numai pe vitezele impare 1 3 5 si 7 pe ultimele cutii aparute si 2 4 6 pe celalalt abreiaj.
In permanenta cutia are setata 3 viteze.
daca esti sa zicem in viteza 3 masina are deja pregatite vitezele 2 si 4 pe celalalt ambreiaj.
ei bine si acum vine piesa de rezista.
masina schimba atat de repede vitezele (mai ales in sens crescator) la fel de repede ca la un Ferrari si nu exagerez.
Uneori iti da impresia ca ai masina electrica si ajungi fara sa vrei la inceput cand ai masina la 80-100km/h.
Mai jos aveti un clip cu niste explicatii despre o cutie DSG
http://www.youtube.com/watch?v=ffdVgjIIKA8
iar daca masina merge si pe motorina deliciul este complet 🙂
Aleg automata.
nota 10 pentru acest comentariu! şi eu sunt foarte încântat de modelele cu cutie DSG, mai ales că au devenit foarte accesibile. de exemplu, poţi să cumperi o Skoda Octavia 1.6 diesel (da, n-am greşit) cu cutie DSG la ~16k € în funcţie de dotări. iar maşina e un rival serios pentru Passat-ul care e cu cel puţin 4000€ mai scump.
manual. sa pot sa schimb eu cand vreau, sa bag piciorul in ea cand am chef, sa o las mai moale cand mi-e lene. automata nu e o optiune 😀
citind toate comentariile care au venit pe parcurs, mă gândesc dacă nu cumva ar fi o idee bună să facă vreun brand auto o campanie pro-cutie automată. că n-ar avea nimic de pierdut dacă le cresc vânzările pe acel segment 🙂
Un ambreiaj pe trei viteze, altul pe patru, cutia are ea pregatita ceva pentru mine, eu nimic pentru ea… bai, serios, de cand a ajuns condusul unei masini asa o chestie complicata? Cutia manuala ce are?
Plus de asta, eu am avut ceva timp pe mana un VW Phaeton cu semi-automata pe ea, si vreau sa va spun ca de la colt de la mine pana la colt la blocul urmator consumam trei sferturi de rezervor. Daca pe voi va dau banii afara din casa si va permiteti un Phaeton cu semi-automata care consuma 13 l/100, ei bine, eu prefer sa raman cu un Opel Astra, cutie manuala, care consuma 4 l/100. Da, asta e principala problema. Bine, stiu, am comparat un Opel cu un VW de lux, dar you get my point. Indiferent ce ziceti voi, eu nu pot sa cred ca doua modele exact la fel, au acelasi consum in conditiile in care una are cutie automata, si alta manuala.
Câte tone are VW Phaeton? 2.5t. Câte tone are un Opel Astra? între 1,3 şi 1,5 conform specificaţiilor producătorului. Păi tu mănânci o eugenie şi alergi 10 km sau mănânci o eugenie şi alergi 2?
În plus, faci comparaţie între o maşină cu motor cu cel puţin 6 cilindrii (dacă nu chiar 12) şi o maşină cu 4. Comparaţie gen David vs Goliath :)) 1.3l benzină vs 6l benzină
Daca n-ai citit tot sau nu ai fost atent, atunci iti repet: ” Bine, stiu, am comparat un Opel cu un VW de lux, dar you get my point.”
Ideea era ca o hidramata mananca mai mult combustibil decat o manuala. Simplu.
Normal ca prefer pe cea cu o cutie de viteze manuala. Parca nu esti sofer cand conduci una doar cu acceleratie si frana, parca sofezi degeaba. Nu simit adrenalina . Nu simiti motorul asa cum trebuie. Parca ai 2 picioare stangi.
@Sadak ba am citit foarte bine 😛 tocmai de-aia atrăgeam atenţia că ai comparat mere cu pere şi e irelevantă comparaţie. ţine de gusturi.
cât despre consum, uite comparaţii reale: http://www.skoda-club.ro/index.php?topic=4268.msg152526#msg152526
Asta zici ca e scris de mine: “unii niciodata nu vor intelege de ce altii prefera senzatia de control direct permanent asupra unei cutii manuale si ca utilitatea unei automate exista, insa la motoare de la 3000 in sus si desigur, peste 300 cai
mai mult chiar nu are rost sa-mi bat capul cu voi”
Aici pun si eu punct.
Cutie automata DSG (Direct Shift Gearbox) cu dublu ambreaj este cred primul model de cutie automata pe care as accepta-o pe masina.
in rest sunt un clasic, prefer sa invart cu “lingura’n mamaliga” schimband vitezele manual, ma tine mai activ la volan.
Intamplatot acum o luna am condus si eo masina cu cutie automata, e super cand o conduci dupa ce te acomodezi, ca la inceput daca nu ai centura pusa poti sa dai de 2-3 ori capul de parbriz (in loc de ambreiaj apesi pe frana puternic), dar apoi nu prea te poti adapta la o masina cu o cutie normala.
A fost amuzant comentariul cu comparatia dintre Phaeton si Opel Astra.
Pentru 1-2 l in plus aleg automata… pana in urma cu ceva timp, nu am condus automata si nu concepeam sa conduci asa.. ei bine dupa ce am testat pot zice ca e practic, comod si mai safe.
Acum 1 saptamana mi s-a bulit ambreiajul la manuala intre Satu Mare si Oradea am ramas pe drumuri, cu tractari si alte cele. N-a fost funny.
Consider ca masina cu cutie automata este ffff practica si usor de condus(am condus in Franta una automata).Insa trebuie sa fie o masina foarte buna ca sa nu simti toate neajunsurile unei masini automate.Caci altfel te cam dai cu capul de tetiera cand se trece pragul unei viteze.
In cazul meu as zice ca depinde de masina. Daca e vorba de dubite si masini sport as alege automata, dar daca e o masina “mica normala” as zice ca cea manuala nu ma deranjeaza
Automata normal. Altfel cum m-as ruja,cum mi-as lua micul dejun si cum as textui in traffic? :)))
Nu stiu avantaje si dezavantaje din punct de vedere tehnic pentru manuala vs.automata,dar ca si comoditate la condus in traffic si nu numai,am ales automata.
Ocazional cand mai conduc vreo manuala,simt ca am nevoie de o mana si un picior in plus(duh)! Deh puterea obisnuintei!