De aproape un an conduc un Mercedes-Benz GLK, in cadrul Proiect4. Probabil ca e cea mai chinuita masina dintre toate GLK-urile date (la acest moment are 30000 de km la bord si e plina de jeg, dupa o vizita prin Dobrogea cea prafuita), dar in mod cert e una dintre cele mai iubite.
Pentru ca eu chiar m-am indragostit de masinuta asta: m-a dus peste tot prin Romania in ultimul an, a fost alaturi de mine in cea mai grea iarna pe care am avut-o in Bucuresti, fara sa ma lase plantat pe vreun troian, a mers cu noi in BlogTrip la Suceava si Timisoara, a urcat pe Transfagarasan, a vazut cetatile din Dobrogea, a urcat dealul pe plaja la Corbu (pe panta aia inclinata, cine stie ๐ ). Dar ce nu a facut? A mers cu viteza prin Bacau (indeajuns sa iau 6 puncte), nu ma zgaltaie, nu ma chinuie… Din multe puncte de vedere, a devenit casa mea mai mult decat apartamentul in care stau. Cand am primit-o, Catalin Stefanescu mi-a spus ca o sa imi placa asa de mult incat imi voi cauta treaba in permanenta, numai sa am motiv sa o conduc. Nu l-am crezut, acum e altceva.
Chiar asa, ce vreau eu de la masina mea, ca tot ma intreba cineva ce fel de masina mi-as lua daca nu as avea de condus GLK-ul: vreau sa fie relativ mica, sa nu fie joasa, sa aiba capacitati offroad pe ea – nu cum vrea Panaitescu, ala e nebun ๐ -, sa nu ma zgaltaie prea tare la drum lung samd. Cert e ca masinile din categoria GLK-ului, crossover-ele (BMW X1, chiar X3, Audi Q5 sau Allroad, Ford Kuga, Nissan Qashqai, Renault Koleos samd) sunt masinile de ales pentru Romania, pentru strazile si soselele rupte pe care le avem, fiind in acelasi timp indeajuns de mari incat sa incapa linistiti 4 oameni cu bagaje in ea.
Revenind insa la masina in cauza, adica Mercedes-Benz GLK, pot sa va spun ca prima data cand am vazut-o mi s-a parut urata: prea patrata, prea… patrata ๐ Dar exact asta e motivul pentru care imi place acum, pentru ca mi se pare ca mi se potriveste perfect – da, eu sunt aparent rotund, insa am colturi :D. Ai impresia ca e masina din care va cobori un tip nebarbierit, in nici un caz o tipa finuta (ca tot ma gandeam ca e targetata pentru femei). De asta nu ma barbieresc eu, ca sa explic acum un mister continuu din ultimii ani ๐
GLK-ul meu are un motor de 3l diesel, cu vreo 228CP (adica se simte cand apesi pedala), e 4MATIC (adica tractiune integrala permanenta), are cutie automata, din aia de care, daca esti “barbat adevarat”, nu vrei. Eu va spun ca acum nu prea as mai vrea cutie manuala, la cat freci in ea in traficul din Bucuresti. Plus ca ai o mana libera cand conduci… ๐ Si nu va ganditi la tampenii, cum m-am gandit eu acum >:P
M-am gandit, initial, sa fac o descriere mai “profi” a masinii, cu ce are, ce nu are samd. Dar nu pot ๐ A devenit parte din viata mea mai mult decat credeam la inceputul anului, cand am luat-o, si in mod cert imi va lipsi cand voi renunta la ea. Chiar si lucrurile pe care le credeam initial fite: camera pentru parcare, scaunele incalzite etc.
Cam pe unde a fost masina? Well, poze sa tot fie, le vedeti mai jos. ๐
Saptamana viitoare fac si un mic update la Proiect4, astept acum sa discut cu unii oameni ๐
Dupa un an prin care ai trecut-o prin atatea evenimente, mai multe rele decat buna (ca asa esti tu, cu colturi :P) de-abia ii declari (timid :P) ca e masina de care te-ai indragostit. Daca nu ar fi avut un motor puternic si determinare (pentru drumuri grele) si-ar fi incurcat suspinele in frane si visele printre roti ๐
4MATIC inseamna ca are tractiune integrala…nu cutie automata
Cand o sa ai o masina care trece de granita SUV-ului o sa ai si mai multe locuri vizitate. Unele in car enu ajungi cu un SUV. Adica in car enu ajunge toata lumea. Si atunci te vei simti cu adevarat special ๐
@Doru: pentru asta s-a inventat piciorul. N-am inteles niciodata de ce un om normal si-ar lua o masina suparata de teren (destul de rar oricum). E mult mai placut sa ajungi in locurile alea pe jos sau pe bicicleta.
Cand vrei sa ajungi la o pestera si ai de mers 30 de kilometri cu 30-40 de kg de echipament (pe car el-ai cara in spate in 2-3 zile).
Sau cand ai de fotografiat o pasare care are o distanta de siguranta de 3 kilometri (la silueta).
Sau cand ai de trecut peste un munte pentru a parcurge un canion (la care din motive de securitate ai nevoie de o masina de interventie).
Iti mai zic?
Ce consum mediu ai cu ea Bobby ? cand conduci tu asa sportiv, as usually ๐
cand va trebui sa renunti la ea vei trece la un GL si atunci o sa ai autocar ๐