• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Comunicare prin email: emoticoane?

Una Alta · November 28, 2009

Ma gandeam zilele trecute, in timp ce scriam un email, ca are prea multe zambete introduse in text. Evident, nu scriam un email foarte oficial, dar m-a pus pe ganduri.

Acum multi ani (10-12), daca citeai reguli de conduita referitoare la scrisul unul email, in permanenta ti se aducea aminte ca trebuie sa pastrezi un ton sobru, sa nu folosesti un stil de scris apropiat de mesagerie instantanee (ca era mIRC, ICQ, YM sau mai stiu eu care).

Si totusi, in momentul in care genul asta de comunicare a ajuns mainstream (mai ales pentru cei care sunt implicati in online), e gresit sa folosim smiley-uri? Sunt sigur ca, daca spun ceva si adaug ” 🙂 “, omul care citeste isi va da seama ca ceea ce spun trebuie luat cu spirit de gluma. Daca pun :(, va fi subliniata starea de disconfort creata samd.

Eu folosesc in permanenta emoticoanele, chiar si in comunicarea mai “oficiala”, si pana acum nu am avut probleme in a comunica, dimpotriva.

Voi ce spuneti? Cat de mult v-ar deranja un email care are un zambet aruncat pe ici-colo?

Bobby

Reader Interactions

Comments

  1. B says

    November 28, 2009 at 4:13 pm

    Recunosc, in mailuri nu folosesc. In schimb in celelalte forme de comunicare din online da. Cateodata.

  2. VladGidea says

    November 28, 2009 at 4:14 pm

    Tot timpul scap un 🙂 sau un 😛 in mailurile neoficiale. Mi se pare normal.

    In momentul in care scrii un eMail mai oficial te abtii , logic

  3. Dan Lee says

    November 28, 2009 at 4:18 pm

    Emoticoanele pot fi folosite în orice formă de comunicare online, mai puţin în situaţiile oficiale, unde trebuie dată o notă de sobrietate şi maturitate. În rest pentru transmiterea mai uşoară a unor stări de spirit, sunt binevenite.

  4. Simona says

    November 28, 2009 at 4:19 pm

    Da, folosesc.. eu chiar nu am nici o problema sa ma exprim… daca deranjeaza sau nu pe cel/cea care primeste emailul, habar nu am, nu mi s-a comunicat pana acum…. o fi si asta o metoda de-a ramane cat mai uman (si eu asta caut)… 🙂

  5. veyronsky says

    November 28, 2009 at 4:19 pm

    dupa mine sunt indispensabile 😉
    de multe ori mi s-a intamplat sa scriu ceva “comic” fara smiley si sa fiu prost inteles…
    nevoia pt smileys vine chiar din nevoia de a colora putin tonul sobru, rece, distant, inexpresiv.

  6. Neamtu' says

    November 28, 2009 at 4:19 pm

    Folosesc. De ce sa nu folosesc, la urma urmei. Are dreptate Bobby, cel care citeste emailul intelege mai usor starea de spirit in care te aflai cand ai scris emailul. Si, la urma urmei, emoticoanele exista in mediul online, PENTRU mediul online, nu?

  7. Matilda says

    November 28, 2009 at 4:37 pm

    Am trimis mail la ditamai clientul cu smiley 🙂 depinde de modul in care vrei sa fii perceput. Cred ca informal e ok. Un smiley nu deranjeaza pe nimeni si mai destinde atmosfera

  8. cristi says

    November 28, 2009 at 4:40 pm

    Cuvintele de unele singure nu reusesc intotdeauna sa transmita mesajul pe care il avem de comunicat (nu toti avem talentul scrisului atat de dezvoltat), iar mailul ne rapeste ajutorul gesturilor, mimicii, limbajului non verbal. In cazul acesta, emoticonul vine sa completeze aceste neajunsuri. Eu folosesc emoticons (cu prudenta) in majoritatea mailurile pe care le scriu.

  9. marales says

    November 28, 2009 at 4:41 pm

    nu scriu foarte des e-mail-uri, oficiale sau neoficiale, dar de cate ori o fac nu folosesc emoticoane

  10. Smilla says

    November 28, 2009 at 4:47 pm

    Mi se pare ca un e-mail cu smileys e ca o conversatie fata in fata in care poti sa vezi expresiile de pe chipul interlocutorului si astfel sa comunici mai eficient 🙂
    Eu trebuie sa recunosc ca pun uneori smileys in loc de semne de punctuatie 😀 intr-atat ma simt de bine cu aceste emoticoane. Si daca mai scapa unul-doua si-ntr-un mesaj oficial nu e foc, doar si adrisantul “oficial” are momentele lui “neoficiale” cand sta pe mess si baga “zambaresti” in conversatii!

  11. Adi Durai says

    November 28, 2009 at 5:09 pm

    Folosesc ft. des, chiar si prin e-mail-uri.

    Ma deranjeaza cand sunt introduse asa:

    “Buna ziua 🙂
    Va contactez in legatura cu un link-exchange, deci daca vrei sa facem schimb de bannere cu site-ul meu astept raspuns dupa ce bagi bannerul 😛

    Codul meu este>>

    Multumesc,
    O zi buna! :D”

    Ai patit? Nu? Ai timp..

    • irina says

      November 19, 2010 at 9:08 am

      Asta mi-a placut :)). Da, si eu folosesc emotii in mail-uri, dar nu si in cazul expus de tine, cele oficiale, evident ca asa nu prea te ia lumea in serios. 🙂

  12. andrei says

    November 28, 2009 at 5:11 pm

    Dacă ajută la comunicarea întocmai a mesajului, sau înlesnesc transmitea unei stări de fapt / de stpirit, n-am nici o reţinere în a folosi unul sau două astfel de emoticoane, chiar şi în e-mail-uri oficiale. Nu cred că „emoticoanele” sunt o problemă, dar atenţie, discutăm aici de cele „clasice” şi care nu acaparează atenţia destinatarului.

    Mai degrabă sunt supărătoare acele imagini de fundal sau o semnătură care se întinde pe o jumătate de ecran.

  13. Adrian din Arad says

    November 28, 2009 at 5:56 pm

    Musai sa fie cate un smiley … nu de alta da’ altfel nu-si da seama omu’ daca l-ai facut prost pe bune sau in gluma 😛

  14. Ioana says

    November 28, 2009 at 6:26 pm

    Si eu folosesc f. mult emoticoanele. Imi plac la nebunie. 🙂
    In mailurile neoficiale le folosesc in aceasi maniera. Mi se pare o prostie sincer sa trimit un mail unor prieteni si sa nu aiba macar o fetisoara galbena.
    Regulilele, dupa cum spuneai, sunt de acum 10-12 ani. Lucrurile s-au schimbat de atunci. Si mult.

    Sooo… 😀

  15. Grim_Cris says

    November 28, 2009 at 6:27 pm

    Mi se pare ca am facut candva cu tine un schimb de mailuri sau DM-uri, nu mai stiu exact. Si primul lucru care mi-a sarit in ochi a fost un “:)”.

    Ce impresie mi-ai facut? Mi-ai aratat ca nu esti ingamfat si ca poti fi prietenos chiar si cu unul ca mine, pe care nu-l cunosteai ioc. Ai dat o tenta amuzanta mailului, lucru care m-a bucurat.

    Am impresia ca ti-am raspuns prin aceeasi metoda (una, doua emoticoane aruncate pe ici pe colo)

  16. alexp says

    November 28, 2009 at 7:09 pm

    Cred ca e destul de ok sa folosesti emoticoane. Acuma, depinde, cum simti, ce vrei sa transmiti…

  17. Bogdan Theodor Olteanu says

    November 28, 2009 at 9:32 pm

    Eu sunt pentru. Cat timp scrii mailuri intr-o singura culoare esti OK. 🙂

    Nu e gluma: am vazut odata un mail trimis de o colega unui client, iar ea folosise 3 culori. Era sa ma ia plansul.

  18. Emil says

    November 28, 2009 at 10:22 pm

    Este clar ca acum este chiar recomandat sa mai pui un 🙂 prin cuprinsul unui mail. Mai aduci un strop de zambet intr-o lume atat de incordata. :):):)

  19. Stina says

    November 28, 2009 at 11:41 pm

    Si eu mai scap cate un emoticon ici colo si in mail-uri. Par mai umane. Si se dovedesc de multe ori mai eficiente. Deci pro emoticoane 🙂

  20. zamolxis says

    November 29, 2009 at 12:11 am

    in prima mea pagina de web, facuta prin 94-95, aveam o sectiune “about the way i do emails”. si ziceam acolo ca daca nu folosesc smileys ca un toothpaste commercial, nu-nseamna ca sunt trist sau suparat si, mai mult, ca orice zic trebuie intai “incercat” ca o gluma, si daca nu vine bine, luat in serios. dar apoi a trebuit sa renunt la asta, fiindca o gramada de noobs au inceput sa foloseasca internetul, si le venea mai greu sa-nteleaga cum sta treaba

  21. Geo says

    November 29, 2009 at 3:25 am

    Primul contact nu-l fac aproape niciodata cu emoticoane. Ce e dupa, in functie de cum e si respondetul, poate trece spre o discutie mai prieteneasca, care sa includa emoticonane.

  22. Octavian Costache says

    November 29, 2009 at 8:13 am

    Eu am un emoticon in CV.

    Până acum are rată de succes 100%, am folosit CV-ul o singură dată pentru primul și singurul meu job de până acum și am avut succes, m-au angajat. 🙂

  23. Cristina says

    November 29, 2009 at 9:30 am

    De regula nu folosesc emoticoane in email-uri sau le folosesc extrem de rar, dar cred ca nu strica cate un “zambet” pe ici pe colo, cu masura.

  24. cosmin trif says

    November 29, 2009 at 9:45 am

    Dupa parerea mea in online e ca si in offline. Daca e vorba de o chestie oficiala ( oferta, solicitare pentru un interviu etc) folosesti un “ton” sobru, fara “zambete”. In schimb, cand conversezi mai amical, desigur, poti folosi emoticoane.

    Explicatie: mediul online nu e altceva decat un vechicul, pana la urma. Cum e televizorul, radioul etc.

  25. Everzor says

    November 29, 2009 at 10:35 am

    Folosesc, cum să nu. Nu îmi pasă cât de oficială e conversaţia, emoticoanele fac parte din stilul meu – bineînţeles, emoticoanele de bază, nu toate :-/(&¤%¤# invenţiile inutile de pe Y!M – şi nu am de gând să-l schimb.

  26. Bobby Voicu says

    November 29, 2009 at 12:56 pm

    Citind toate comentariile am ajuns la concluzia ca trebuie sa schimbam cateva reguli in comunicarea online :))

  27. Aurica says

    November 29, 2009 at 1:37 pm

    si eu pun destule. ma gandesc ca in acest fel cititorul va fi mai aproape de ‘tonul’ meu.

  28. Radu says

    November 29, 2009 at 8:31 pm

    Folosirea de emoticoane te umanizeaza… eu le folosesc la greu 🙂

    Si cand citesc mailuri cu emoticoane zambesc si imi imaginez ca partenerul zambeste si el. Si face discutia mai agreabila, exact in acelasi fel ca un zambet intr-o discutie reala.

  29. Bogdan Anghelina says

    November 29, 2009 at 10:42 pm

    Folosesc emoticons in emailuri, intradevar intr-o limita impusa de mine de obicei mai putine ca pe “mess” dar folosesc si sunt total de acord cu tine, acestea pot exprima ceea ce simti sau il pot ajuta pe cel care citeste sa isi dea seama mai bine ceea ce vrei sa spui.La fel cum un text imbogatit cu imagini este mai reprezentativ iar mesajul este mai clar micile fete zambarete pot ajuta foarte mult intr-o discutie.

  30. jimmy says

    November 30, 2009 at 8:47 am

    Dear valued customer ;))
    We regret to inform you 😐 that your 12.000$ :O worth of merchandise that you ordered has been lost by our delivery service :(.
    We formally apologize and remind you that our company is not liable nor can be sued for the value of the lost items. >:)
    Have a nice day 🙂

  31. patric says

    November 30, 2009 at 9:56 am

    Emoticoanele reflecta incapacitatea de a folosi un limbaj bogat si de a ne exprima coerent. Nu ai nevoie de simboluri aditionale pentru a marca o gluma sau pentru a transmite o stare de tristete, o poti face foarte bine prin cuvinte.

    Inainte de a va repezi la aceasta afirmatie va recomand sa cititi niscaiva romane de care va plac voua mai mult si mai mult, de la Dostoievski la Cohelo, si sa vedeti cite emoticoane apar in textele alea.

  32. Iullyan says

    November 30, 2009 at 10:52 am

    Cred ca emoticoanele au rostul de a apropia o convorbire text de o convorbire face to face, şi de aceea ar trebui utilizate destul de des

  33. cristi says

    November 30, 2009 at 11:04 am

    Lasa-i pe Cohelo si Doftoieski, ca nu toti suntem mari scriitori in viata sau morti. Doar cateva specimene au acest talent al scrisului, dar cu un mail trebuie sa dam cu totii pieptul foarte des. Eu ce fac daca nu sunt capabil sa folosesc un limbaj bogat ca Saramago atunci cand trebuie sa comunic printr-un mail? Ma apuc de sport? Sau agricultura?

  34. Pamfletaru` Parcalab says

    November 30, 2009 at 1:01 pm

    Nu m-ar deranja, chiar deloc. Ar fi un e-mail mai destins. Poate daca ar fi trebuit sa fie un mail oficial si acolo trebuie respectate unele rigori. bafta

  35. Emilian Nedelcu says

    November 30, 2009 at 5:33 pm

    N-am nimic impotriva emoticoanelor si cred ca nici majoritatea celor care lucreaza in mediul privat.

    In schimb, reprezentantii companiilor comunica invechit si comunist. Daca le trimiti un zambilici in e-mail, te iau cu stimate domnule…:(

  36. Adormita says

    November 30, 2009 at 5:38 pm

    Si eu sunt pro. Mor cand primesc mailuri care incep cu “Stimata Doamna Adina…”
    Si mai genial mi se pare cand primesc un mail scortos la care raspund mai funny si apoi toate reply-urile vin cu emoticoane si glumitze.
    Mailurile mele in general contin expresii precum “Salutari din Paradis”, “Alese ganduri de bine”, “Dam un flash”, mai urez un “Happy Monday” (la mine e jale lumea. Jaleee!!!) sau un “Happy Friday” daca e vineri ora 6-7.

  37. Bogdan Epureanu says

    December 1, 2009 at 2:40 am

    Eu sunt impotriva emoticoanelor in mailurile oficiale.

    Da, sunt foarte OK in mailurile catre amici, prieteni, dar nu as trimite niciodata un mail cu smileuri unui angajator, unui profesor sau unui partener de afaceri.

  38. danuts says

    December 2, 2009 at 4:06 am

    In mailuri nu, dar pe mess spamez la greu 😀 si :))

  39. Cristi says

    December 2, 2009 at 2:08 pm

    Votez pentru emoticoane si eu. Argumente s-au mai zis mai sus si nu are rost sa le repet.
    De ce sa te prefaci sobru cand nu esti? De ce sa pastrezi un ton rece/oficial intr-o relatie profesionala (fie ea si offline), cand poate ar fi mult mai constructiv sa fii natural/amical si sa presari discutia cu glumite daca-i posibil (fara a trece in cealalta extrema). Bineinteles, tonul amical trebuie dozat si in functie de omul cu care vorbesti, ca daca el e de alta mentalitate, trebuie sa te adaptezi tu la stilul lui (altfel risti sa faci rau).

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Portugalia vs. Romania: Diferente culturale
  • Fedora Linux (dupa install nou)
  • Cine esti?!
  • Seriale: atunci si acum
  • Linux, MacOS, Skitch si Evernote. O intreaga saga in cateva sute de cuvinte

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 · BobbyVoicu.ro