• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Auto: Drive test cu noul Citroen C3

Una Alta · May 12, 2010

Articol scris de Vlad Balan

 

La o saptamana dupa ce am testat Panzerul 5 GT de la BMW, am avut ocazia sa conducem un cu tot al tip de masina, si-anume noul Citroen C3. Daca generatia anterioara nu mi-a placut niciodata, de nicio culoare, ei bine noul C3 pare foarte chic la prima vedere. Dar hai sa vedem cum a fost, mai in detaliu:

Exterior

Prima impresie pe care am avut cand am vazut masina a fost ca pare mai mica decat generatia anterioara, apropiindu-se mai mult de C2 (lucru ce avea un pic de sens, tinand cont ca C2 a disparut din oferta celor de la Citroen). Uitandu-ma apoi pe datele tehnice, am vazut ca nu-i chiar asa, ba chiar noul C3 este mai mare decat anteriorul. Si, desi pastreaza forma arcuita a plafonului, reuseste sa arate mult mai ok decat vechiul C3.

 

Iar cand e completat cu culoarea Bleu Belle-Ile (nu, nu i-am ales eu numele, asa apare in oferta Citroen) si cu jantele Clover de 17 inci (care arata prea bine), rezultatul e excelent.

Interior

La interior, dotarile se impart intre parbrizul Zenith, care aproape face toata masina, si restul. Ok, ce-i cu parbrizul asta? E imens. Adica nu e cat un parbriz normal ci se prelungeste pana la jumatatea plafonului. E ca si cum trapa si parbrizul s-au hotarat ca nu mai are rost sa stea separati de o dracie de tabla si sa se uneasca. Vorba celor de la TopGear, dupa ce conduci un C3 cu parbriz Zenith, in restul masinilor te simti de parca ai conduce cu o sapca pe cap. E drept, la inceput e un pic ciudat cand te uiti in oglinda retrovizoare, pentru ca, nemaiavand niciun punct de reper si mai ales daca e curat parbrizul, ai impresia ca oglinda pluteste prin aer si ca nu e prinsa cu nimic. Dar dupa ce te obisnuiesti, e fenomenal…nu tre sa-ti mai rupi gatul dupa semafoare sau semne de circulatie ascunse prin copaci, poti sa admiri linistit peisajele prin care mergi, etc. Singurul inconvenient ar fi ca atunci cand iti bate soarele de deasupra sau din fata, masina se cam inunda de lumina si nu prea mai vezi nimic. Dar nu-i problema, pentru ca poti trage jumatate de plafon (cu tot cu aparatorile de soare) si masina devine una cu plafon conventional.

 

In rest, masina a venit dotata cam cu tot ce-are Citroen mai bun: climatizare automata, senzori de parcare, parfum de ambianta (ca sa nu mai dai banii pe toate prostiile, ai un butonel pe care daca apesi, miroase frumos in masina), navigatie, sistem HiFi excelent, scaune piele si un volan genial, care arata foarte sportiv, avand partea de jos metalica si un pic turtita. Controalele de pe volan sunt un pic ciudate, pentru ca nu-s exact pe volan, ci ascunse undeva in spatele lui. Adica te chinui un pic pana le gasesti (eu abia a doua zi am realizat ca le are), dar, odata ce te obisnuiesti cu ele, sunt foarte practice. In schimb, o surpriza neplacuta a fost lipsa…suporturilor de pahare! Hai, daca era un BMW mai ziceam, ca ei ne-au obisnuit, dar aici chiar nu ma asteptam. Si tot la capitolul minusuri as trece si panoul de instrumente, care are un aspect foarte ieftin (zici ca sunt niste abtibilduri lipite…daca nu chiar asta or fi) si frana de mana, care e foarte incomod de actionat cand cotiera e coborata.

Pe drum

Buun, deci avem o masina micuta, cu un motor pe benzina de 120 de cai. Suna bine, nu? Cam asa si e. Aproape. Nu stiu de ce, dar cand vezi cifrele, te astepti la un pic mai mult (situatie identica cu C4 by Loeb testat asta iarna). Totusi, pe sosea, parca e un pic lenes asta mic si nu alearga exact asa cum ai vrea tu. Dar asta nu inseamna ca nu merge bine. Din contra. In oras mi s-a parut fantastic. Volanul e foarte usor, la un moment dat parca ti-e si frica sa tragi mai tare de el sa nu-l rupi, iar completat cu directia foarte moale face ca mersul cu C3-ul prin oras sa fie foarte lejer. Am incercat foarte putin (ca deh, safety first) si, la propriu, poti sa-l conduci cu un singur deget, fara sa faci febra musculara. Cum ziceam, mi-a placut la nebunie si, fara sa fiu sexist sau ceva, cred ca e o masina perfecta pentru o femeie (nu-si va rupe nimeni nicio unghie tragand de volan).

 

Nici in afara orasului nu se comporta rau…in depasiri are zvacnirea aia care face diferenta, iar pe drumuri neasfaltate suspensia e surprinzator de comoda. Am fost undeva in varful muntelui in zona Valea Doftanei si n-am avut nicio problema pe drumurile forestiere (prin comparatie, un prieten care era cu un Saab 9-3, a injurat la greu drumul respectiv).

Motorul nu impresioneaza prin cifre: 1.6 litri, 120 de cai, 0 la 100 km/h in 8.9 secunde si viteza maxima de 190 km/h, consumul se invarte intre 7 si 9 litri la suta (depinde cum si unde-l conduci), iar pretul este de 17,800 de Euro (cu tot cu un discount de aproape 1000 de Euro, oferit de Citroen la toata gama C3). Pretul pare un pic cam mare, dar ganditi-va ca este practic modelul de top al gamei (cea mai mare motorizare plus tot ce-i mai bun de pe lista de optionale). Sincer sa fiu, daca m-ar bate gandul sa-mi iau un C3, nu m-as uita la modelul asta, care-i prea scump, ci m-as uita la motorizarile mai mici (spre exemplu, cea mai mica motorizare, cea de 1.1 si 61 de cai, are un pret de pornire de 10 mii si ceva de Euro, care nu-i rau deloc).

Concluzie

Noul C3 este o masina de oras geniala (directia si volanul fac toti banii) si nu te face de ras nici in afara lui sau pe drumuri foarte proaste. Daca vrei condus sportiv, in schimb, ia-ti gandul de la ea. Da, stiu, o sa fie greu, la cum arata ๐Ÿ™‚

Ne-a placut:
– parbrizul Zenith;
– aspectul exterior (jante, culoare, ornamente);
– directia si volanul;
– tinuta de drum.

Nu ne-a placut:
– nu e foarte sportiv;
– fara suport de pahare;
– consum un pic cam mare, in special la condus mai “cu simt de raspundere”

Date tehnice Citroen C3:
Greutate: 1,075 kg
Motor: 4 cilindri, 1.6 litri, putere maxima de 88 kW (120 HP) la 6,000 rpm si cuplu maxim de 160 Nm la 4,250 rpm.
Performante: 0-100 km/h in 8.9 secunde si viteza maxima de 190km/h
Consum (urban/extra-urban/combinat, cifre oficiale): 8,1/5,6/6,5 (litri la 100 km).

Ca intotdeauna, multumiri Laura Antonov si Paula Olteanu de la Citroen Romania!

Bobby

Reader Interactions

Comments

  1. Andrei says

    May 13, 2010 at 12:24 am

    Daca motorul de 1.6 de 120 de cai ti se pare “un pic lenes”, cel de 1.1 si 61 de cai ti se va parea leneeeees rau de tot, lesinat la propriu.

    Vei regreta foarte repede decizia, masina fiind submotorizata. Mai degraba renunt la majoritatea optionalelor de fite ca sa iau o motorizare mai de doamne-ajuta.

    Oricum parbrizul panoramic e de senzatie..

  2. dumis says

    May 13, 2010 at 12:28 pm

    L-am testat si eu. Intr-adevar, prabrizul Zenith iti da o senzatie incredibila.

    Nu ti s-a parut ca nu e foarte stabila?

  3. Vlad Balan says

    May 14, 2010 at 12:46 am

    @Andrei: Depinde pentru ce-l folosesti…pentru mersul lejer din oras, 61 de cai sunt ok. Intr-adevar, o sa se cam chinuie un pic in afara, dar na, riscul meseriei ๐Ÿ™‚

    @dumis: Chiar am mers mai tare cand am dat peste niste serpentine, sa-l vad cum se comporta si nu mi s-a parut instabila. Sustinerea laterala la scaune nu e cea mai minunata, dar masina mi s-a parut ca sta destul de bine pe drum. Ce e nasol, pentru pasagerul din dreapta, e ca nu sunt manere de-alea de care sa se tina, si-l cam “agiti” pe drumuri virajate sau cand virezi mai din scurt.

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Portugalia vs. Romania: Diferente culturale
  • Fedora Linux (dupa install nou)
  • Cine esti?!
  • Seriale: atunci si acum
  • Linux, MacOS, Skitch si Evernote. O intreaga saga in cateva sute de cuvinte

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 ยท BobbyVoicu.ro