• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Mercedes-Benz GLK si Proiect4

Auto, Una Alta · September 30, 2009

Anul trecut am facut un roadtrip prin Dobrogea (nu am terminat de scris posturile, din pacate). Am vizitat cetati, monumente ale naturii, tot ce se putea, aproape. Cam pustiu. Cu exceptia Adamclisi unde, la monument, am dat peste ghid. Si am stat o ora intreaga si am ascultat ce inseamna fiecare bucata de monument, care sunt discutiile despre originea monumentului, cine ce e descoperit…

Anul acesta am fost la Sarmisegetuza Regia, un lucru pe care doream sa il fac de cand eram mic si vedeam Dacii la cinema, dupa ce stateam ore intregi la coada pentru bilete. Si am vazut doar niste pietre, pentru ca nu aveam idee ce reprezinta fiecare bucatica (da, stiu, puteam sa ma uit pe Wikipedia. Si daca nu?). Ca sa nu va mai spun ca am mers 20 de km pe drum de pamant.

Apoi am urcat la Poenari, iarna. Foarte misto. Si, pentru prima data, am vazut o bucata de cetate inlocuita cu o platforma metalica (pentru a se putea ajunge la un turn). Am vazut un panou pe care scria o farama de legenda (o pata rosie jos, unde se aruncase domnita), am vazut la ce foloseau turnurile samd. Am plecat de-acolo cu senzatia ca patrunsesem putin in istorie (ca sa nu mai spun privelistea, mai ales ca am urcat iarna). Deci se poate si la noi.

Cu un an inainte, in 2007, am fost la Troia. Acolo, la fiecare pas, aveai un panou care iti povestea: aici si-a legat Paris sireturile, aici si-a pus cravata, pe-aici a intrat calul troian (evident, glumesc). Am stat vreo 3-4 ore, atat de prins am fost de povesti. Desi Troia nu e asa de mare pe cat te-ai astepta.

Am fost in Romania, la Enisala (la indemnul lui Zvoner). O cetate superba, asezata pe un varf de deal de unde vezi marea, lacurile… Vreo 3km, de la drum pana la cetate, urci pe deal, pe un drum de… praf. Eu am avut un Citroen C-Crosser, altfel nu cred ca ajungeam fara sa imi busesc ceva pe sub masina. Iar la cetate singura prezenta a fost un catel.

Avand in vedere experientele anterioare, am inceput sa ma intreb daca aceste cetati ar putea deveni puncte de interes. Locuri in care sa pleci in #twitscapades, sa iti iei o gasca de prieteni si sa ajungi undeva, fara sa fie nevoie sa ai cu tine laptop si internet. Doar sa mergi si incerci sa iti imaginezi cum erau si ce faceau vechii locuitori.

Si astfel am ajuns la concluzia ca cetatile din Romania au nevoie de doua lucruri: povesti si drumuri. Povesti, ca sa merite sa mergi, si drumuri ca sa nu te coste calatoria mii de euro in reparatii pentru masina.

Acum ceva timp le-am propus celor de la Mercedes-Benz sa fiu imaginea brandului in Romania (stiu, tupeu maxim 😀 ). Nu a fost posibil, dar mi-au zis de programul de promovare a brandului GLK, care s-ar fi legat extraordinar de bine cu visul meu de a face cetatile elemente turistice importante in Romania (invitat fiind la lansarea E-Klasse, am avut timp sa stau de vorba cu ei despre destule :)) ). In plus, insemna sa am un GLK un an de zile, sa ma plimb cu el la cetati si, intr-un final, sa creez un pachet pe care sa il poata folosi oricine pentru a transforma o cetate uitata, parasita si devenita sursa de piatra pentru satele din jur intr-un “ceva” ce poate fi vizitat, citit si trait. Acest pachet ar trebui sa contina modalitati de a afla povesti, legende etc., de a le pune pe panouri, de a avea permisiunea de a pune panouri acolo, de gasi programe europene pentru finantarea de sosele pana acolo, de a face dosarele, de a convinge primarii comunelor sa aplice, de a folosi banii pentru sosele samd.

Nu spun ca voi reusi. Sincer sa fiu, ma astept sa ma ajute multi oameni. Cu propuneri, cu idei, cu contacte. Dar daca vom reusi sa facem ca macar o cetate sa fie adusa din stadiul de ruina acoperita de uitare intr-o calatorie in timp de 1-2 ore, si, in plus, vom oferi pachetul de informatii necesare ca si altcineva sa poata face acelasi lucru, pot spune ca e un succes.

Proiect4, caci asa se numeste actiunea Mercedes-Benz, mai include inca 3 personaje, in afara de mine: Catalin Stefanescu, Sandra Stoicescu (fiecare cu proiectele sale) si, bineinteles, GLK-ul (comunicatul de presa e aici). Un crossover 4×4, masina perfecta pentru drumurile noastre. Despre masina am sa va zic altadata, insa. Primul pas, saptamana viitoare, va fi sa va cer parerea in legatura cu cetatile la care m-am gandit si apoi sa mergem sa le vizitam. Zic mergem pentru ca nu ma voi duce singur la cetati. Am sa anunt cand plec si, daca mai vrea cineva sa vina, incercam sa ne inghesuim in masina (ca tot se plangea zoso ca are portbagajul mic) 😀

Am fost intrebat daca actiunea Proiect4 ma leaga de Mercedes-Benz in vreun fel, daca mai pot testa alte masini, daca mai pot vorbi de alte masini. Nu, nu ma leaga in nici un fel. In calatoria pana la Frankfurt am fost cu GLK-ul pana in Munchen, am condus de-acolo un BMW 125 prin Germania, apoi la intoarcere am condus GLK-ul iar. Sincer sa fiu, nu as fi intrat in nici un proiect care ma limita in privinta testelor. Imi plac masinile si, in ciuda faptului ca am ajuns sa consider GLK-ul (si cele din clasa ei) masina perfecta pentru Romania, nu as renunta la a testa din cand in cand o masina super sport sau una funky (Toyota Urban Cruiser, de ex., sau, in curand, C3 Picasso).

P.S.: apropo de oameni de PR, la campania asta lucrez cu cei de la Millenium si ma inteleg foarte bine cu ei 🙂 Desi mai au impresia din cand in cand ca mananc PR-isti la micul dejun.

Mai multe fotografii puteti vedea aici si puteti sa deveniti fan pe facebook aici.

Bobby

Reader Interactions

Comments

  1. Elena Cîrîc says

    September 30, 2009 at 3:05 pm

    Chiar imi place mult proiectul acesta. Iar daca veti reusi sa faceti si altceva in afara de a aduce si mai multa notorietate GLK-ului, va voi felicita din nou 🙂 Fireste, dintre cele 3 povesti a ta imi place cel mai mult, fiindca mi se potriveste foarte mult. Poate voi ajuta si eu cumva 🙂 Mai ales ca imi aduc aminte de excursia din iunie la Sarmizegetusa sau de excursia mea de anul trecut de la Enisala sau de cetatea Poenari vizitata de mai multe ori, samd.
    Succes! )

    • zoso says

      September 30, 2009 at 7:51 pm

      nu, nu te plimba cu masina 😛

      • Elena Cîrîc says

        October 1, 2009 at 3:19 pm

        Dar de ce? 🙁 :)))

  2. Omul K says

    September 30, 2009 at 3:13 pm

    La noi obiectivele turisitice (si nu numai), sunt asa bine semnalizate ca nu iti dai seama ca ai ajuns, decat cand esti deja acolo.
    La fel si cu evenimentele de orice fel. Afli de ele in ziarul de a doua zi.

    • Bobby Voicu says

      September 30, 2009 at 3:28 pm

      In Constanta (in judet) sunt destul de bine semnalizate, sa stii. Chiar observam asta anul trecut.

  3. TheBride says

    September 30, 2009 at 3:24 pm

    Frumos proiect. Si mie mi-a placut ghidul de la Adamclisi. Mai rar. Vezi si Cetatea Neamtului. Tot prietenul zvoner.ro a fost ultima data pe acolo si pare ca s-a mai schimbat ceva:) bafta in campanie si sa scrii des.

  4. CDA says

    September 30, 2009 at 4:24 pm

    Bafta multa ! Numai in Dobrogea ar fi ramasite istorice cat sa se sature lumea de vizitat, insa mare parte sunt acum distruse, greu accesibile si destul de necunoscute.

  5. Cosmin says

    September 30, 2009 at 4:54 pm

    In Transilvania e o paine de mancat! 🙂 Sighisoara!?

    • Bobby Voicu says

      September 30, 2009 at 8:02 pm

      E prea departe de Bucuresti ca sa ma pot misca relativ usor (e nevoie de hartii, de semnaturi etc. la un moment dat, daca e prea departe imi omoara zile intregi)

  6. alexandru mircea says

    September 30, 2009 at 8:26 pm

    salut, ti-am trimis un mail. din pacate a iesit prea lung si nu stiu cat de util o sa-ti fie; nu mi-am dat seama ca te-ar interesa trasee de facut intr-o singura zi cu plecare si intoarcere la Bucuresti, asta schimba datele. asa aproape nu prea sunt, cu exceptia zonei brasov (trei ore dus + trei ore intors, 6 ore pe drum plus 2-3 la fata locului, cam la limita, si asta doar in zilele lucratoare, fara trafic nasol). totusi, ar merita: Prejmer, Rupea, Racos, Feldioara, si bineinteles “vedetele” Bran si Rasnov.

    • Bobby Voicu says

      October 1, 2009 at 10:08 am

      Nu e neaparat vorba de trasee de facut intr-o zi, pur si simplu trebuie sa fie ceva care sa nu fie un cosmar logistic. Inchipuie-ti ca am nevoie de o semnatura si trebuie sa ma duc de 3 ori sa gasesc omul necesar. Iti dai seama ce inseamna asta cand cetatea e la 500 de km de Bucuresti?

  7. larisa says

    September 30, 2009 at 11:17 pm

    bravo! patria mama sigur e mandra de fiul ei:)

  8. Buddha says

    September 30, 2009 at 11:48 pm

    Mi se pare o realizare incredibilă pentru tine, ca şi om. Mercedes este un monument de eleganţă, asta e clar. Cătălin Ştefănescu este singurul prezentator TV ale cărui emisiuni le urmăresc fără să clipesc, deci asocierea cu el, în cadrul campaniei, mi se pare, din nou, foarte tare. De Stoiceasca nu ştiu nimic, dar bănuiesc că nu a fost nici ea aleasă la întâmplare. Felicitări Bobby!

  9. B says

    October 1, 2009 at 9:56 am

    Ma plimb foarte mult in zona Bran si imprejurimile si de mult vroiam sa fac un tur al Romaniei.

    Am cateva fotografii cu niscaiva cetati medievale de prin tara.

    Inutil sa spun ca sustin proiectul asta sus si tare. In sfarsit ceva bun despre Romania imi trece prin monitor

  10. B says

    October 1, 2009 at 10:07 am

    P.S.: a nu se intelege gresit: nu vreau sa fiu plimbat :))

    Dar pot contribui cu materiale, daca este cazul.

  11. R.R says

    October 1, 2009 at 3:33 pm

    Sa iti mai zic ca mai sunt o multitudine de ruine lasate in paragina pe coclaurile patriei? Ruine cu o imensa insemnatate istorica unde se joaca fotbal sau se adapostesc animalele domestice in lipsa de grajd. Trist de trist. Si vorbesc aici de ruine vechi de sute de ani etc

  12. tastatorul says

    October 1, 2009 at 7:43 pm

    Ce burtică are nenea din imagine …

    • Bobby Voicu says

      October 2, 2009 at 12:08 am

      Masina, nu? 😛

  13. Alexandru Tiberiu Nica says

    October 1, 2009 at 10:47 pm

    Salut,

    Eu sunt dispus sa ajut 4 ore pe zi, pentru documentare si crearea unor povesti pentru cetatile respective.

    In prezent sunt student la Istorie, Universitatea Bucuresti.

    Pot sa facilitez contactul cu profesori universitari arheologi din facultate, daca este nevoie bineinteles. Unii dintre acesti profesori sapa de ani de zile in situri precum Adamclisi, Capidava etc.

    P.S. Sper sa nu fie pur si simplu strict o actiune de promovare a marcii Mercedes-Benz.

    O seara buna!

    • Bobby Voicu says

      October 2, 2009 at 12:07 am

      Multumesc pentru disponibilitate. Nu, Mercedes-Benz e doar “along for the trip”. Ideea a fost a mea, e constanta in toate articolele mele despre cetati etc. Avantajul Proiect4 este ca cei implicati vor ajuta din toate puterile toate actiunile (adica voi avea, pe langa resursele mele, si resursele Sandrei si ale lui Catalin, precum si ceea ce mai pot oferi cei de la MB).

  14. Edy says

    October 4, 2009 at 1:01 am

    Multa bafta!

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Portugalia vs. Romania: Diferente culturale
  • Fedora Linux (dupa install nou)
  • Cine esti?!
  • Seriale: atunci si acum
  • Linux, MacOS, Skitch si Evernote. O intreaga saga in cateva sute de cuvinte

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 · BobbyVoicu.ro