Astazi am de facut o prezentare la Social Media Club. Despre Social Media, evident. Si, mai mult decat atat, despre ce asteptari au de la campanii oamenii prezenti pe retelele sociale, cititorii de bloguri samd.
Prin urmare, ce asteptari aveti? De exemplu, campania Redescopera Romania a utilizat la maxim retelele sociale (vezi si discutia pe care am avut-o in emisiune cu Ana Bulgar si Mugur Patrascu).
Sau campania noua, pentru un slogan, de la Autovit.ro, care foloseste pagina Facebook ca mod de a tine la curent concurentii cu ce se intampla si cu un concurs care te provoaca sa iti folosesti creativitatea.
Sau campania Vodafone, cu aplicatia care iti spune ce numar ti s-ar potrivi. Sau campania BCR cu Scoala de Bani, de-acum ceva timp. Sau campania LG de-acum un an. Sau, sau, sau…
Deci? Ce asteptari aveti voi de la campaniile si companiile implicate in social media (indiferent ca e vorba de blog, retele sociale samd)?
O prezenta stabila a companiei pe retelele sociale chiar si dupa terminarea campaniei…
Recunoastere si interactiune cu brandul
Social media e tare. Mie imi place social media pentru ca acolo se face advertising. Pe social media poti sa faci campanii si acolo utilizatorii vad campaniile pe social media si castigi expunere.
Asteptarile mele de la campaniile social media sunt:
– sa fac advertising
– sa angajez utilizatorii
– sa cresc brand awareness-ul
– sa utilizez social media ca noua platforma de media sociala
Multe campanii in social media au succes dar sunt si unele derulate continuu care tine la curent utilisatorii cu comunicarile companiei, ei preferand sa primeasca streamul de informatii in social media care este ultima platfmorma de media sociala informationala.
Oh, the lulz!
Scuze, Bobby, nu m-am putut abține.
Te plictiseai si tu :))
Super intrebare! Multzam!
De fapt, cel mai misto lucru pentru noi care ne “dam” pe net/social media este ca AFLAM.
Aflam de o promotie faina, de un concurs, de un un produs nou, etc.
Pe langa faptul ca aflam, un alt lucru important este ca SUNTEM LUATI IN SEAMA. Daca de exemplu dam 3 clickuri sau inventam un slogan sau scriem un articol ni se ofere o recunoastere imediata, uneori chiar un pic de faima.
Ce-mi doersc de la campaniile pe social media?
– Sa nu-mi scoata ochii! Vraun un banner discret intr-un sidebar (nu un pop up care-mi rupe fashul). Sau o postare care sa-mi spuna exact de ce ar trebui sa “ma bag” in concurs/tragere la sorti etc. si pe care pot alege sa n-o citesc.
– As vrea ca brandurile sa considere publicul un colaborator de incredere cu care sa imparta nu doar gloria vorbita ci si cea “numarata” (aici ma refer la beneficii materiale). Asta fiinca orice companie care apare pe social media are in spate de cele mai multe ori un interes comercial.
– Ar fi frumos ca o companie sa nu aiba nici o rezerva in a lucra cu un designer/blogger/copywriter NO NAME dar care dovedeste talent si ambitie. Altfel spus ar fi misto sa se darame mitul cu “pila si cunostintele”. Da, as vrea sa ajung la ditamai compania doar pentru ca am scris 3 postari destepte despre markleting.
– Sa nu “o scalde”. Daca au facut-o de oaie si vin eu pe pagina lor de FB si le spun, pai sa nu ma ia cu limbaj de lemn. Sa accepte frumos, sa-si ceara scuze daca e cazul si sa caute solutii pornind de la sugestiile clinetilor (noi).
– SA RASPUNDA LA EMAILURI – vezi Gary Vee si cartea lui cea noua “The Thank You Economy”. Frate, daca ai o adresa de email sau un formular de contact pe site atunci fa pe dracu’n patru si raspunde (naibii) la email… Sau te doare’n cot de ce vreau eu?! De ce mai esti in business atunci daca nu pentru a-i servi pe clienti?
Cam atat. Deocamdata.:-)
poate o alta abordare in ceea ce priveste stimularea celor care participa la campanie. luand exemplul celor de la autovit, personal as fi fost mai atras de posibilitatea de a ‘castiga’ o discutie cu reprezentantul lor pe tema site-ului. sau poate, avand in vedere profilul lor, un curs de pilotaj (Rompetrol). majoritatea campaniilor din online si offline iti ofera ca premiu un produs. deci ce caut: noutate, inovatie, interactiune si in offline.