• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Romania si blogurile de companie

Corporate, Noutati · September 8, 2006

Cum poate ajuta un blog o firma (companie), mai ales in Romania?

Am primit intrebarea asta de cateva ori in ultimele zile, de la diferite persoane. Din raspunsurile date, mi s-au cristalizat cateva idei:

1. Autoritate in domeniu
Un astfel de blog poate face ca firma/compania care il creeaza sa devina rapid o autoritate in domeniul sau de activitate, indiferent cat de mica este aceasta (datorita lipsei reala de concurenta pe internetul romanesc in majoritatea domeniilor). Sigur, discutam aici despre un blog scris de cineva care stie domeniul de activitate si ce sa scrie, nu despre un birou de PR care scrie mesaje de publicitate (daca ai o casa de moda, pune un croitor, un designer sau ceva de genul asta sa scrie, nu persoana care iti aranjeaza combinatiile la TV sau in presa). Cand cineva va dori haine, se va duce la firma care are blogul in care i se explica modul in care trebuie sa se imbrace pentru a oferi o anumita imagine.

2. Feedback de la consumatori
Un blog corporate te poate ajuta sa iti cristalizezi ideile datorita feedbackului primit de la cei care te citesc. Comentariile primite pe bloguri nu sunt doar simple afirmatii scrise de oameni care se plictisesc la birou, ci sunt pareri scrise de oameni care utilizeaza produsele tale sau sunt interesati sa le achizitioneze intr-un viitor nu foarte indepartat: iti poti permite sa ii ignori? (daca esti firma de constructii, vrei sa faci apartamente rotunde, dar cei care iti citesc blogul spun ca vor patrate… esti sigur ca vrei sa risti? ). Acest lucru inseamna si mai putini bani cheltuiti pe cercetare sau pot fi diferenta dintre un produs castigator si unul care duce firma la faliment.

3. Posibilitatea de a spune ce crezi celor care nu te cred
Cititorii tai sunt persoane reale, care vorbesc cu prietenii, cu cunoscutii: daca ei au o parere gresita despre companie si produsele companiei, nimic nu ii va impiedica sa discute cu ei. De ce sa nu le oferi posibilitatea sa te intrebe pe tine ce si cum, iar tu sa le dai raspunsul corect? Sa le explici care este realitatea? (cel putin realitatea ta) Crezi ca exista riscul sa vorbeasca de rau produsele oferite? Poate ca problema nu este atunci opinia lor ci calitatea produselor…

4. Creaza legatura personala cu cititorul
Sa presupunem ca un cabinet stomatologic are un blog. Sa presupunem ca un cititor are o problema cu dintii si intreaba pe blog ce sa faca, iar cel care scrie blogul ii da cateva optiuni, dar ii spune ca trebuie sa mearga la un doctor, insa, pentru a i se spune exact. Presupunand ca cititorul respectiv se afla la o distanta rezonabila de cabinetul respectiv, este ireal sa presupunem ca acel cititor va deveni client? Mai ales avand in vedere ca multe persoane merg cu teama la dentist, iar o relatie deja creata poate sa ma elibereze pacientul de frica? Toate companiile alearga dupa clienti, dupa consumatori, iar un blog poate fi exact ceea ce trebuie pentru a-i ajuta sa aleaga pe cei care au nevoie de ceea ce oferiti.

5. Ieftin
Este atat de ieftin! Companiile arunca mii de euro pe site-uri de companie care nu aduc nimic deosebit, care nu aduc vizitatori, nu ofera decat un pliant online, impersonal si lipsit de valoare, pentru ca “asa trebuie” sau pentru ca si concurenta are. De ce sa nu faceti un pas in plus fata de concurenta?

Mai sunt multe alte motive, dar astea au fost cele care mi s-au parut cele mai importante pentru o firma din Romania (spuneti-i unui director de firma ca un blog ii va pune o fata umana – “adding a human touch” – credeti ca va asculta? ). Blogurile pot fi surse suplimentare de clienti, pot fi modalitati de economisire a banilor, pot face, pe termen lung, diferenta dintre o companie castigatoare si una falimentara.

Despre motivele existentei unui blog corporate au scris si Madalin Matica si Dragos Dehelean (replica la articolul initial al lui Madalin) si raspunsul lui Madalin.

Voi ce parere aveti? Blogurile corporate sunt privite destul de ciudat in blogosfera (o blogosfera dominata momentan de blogurile personale, dupa cum s-a vazut si in sondajul organizat de Timsoft si Cristi Manafu), asa ca as vrea sa citesc si alte opinii ๐Ÿ™‚ Ca urmare, nu va opriti, comentati… oferiti-mi feedback, ca sa adaug acestui blog “a human touch” ๐Ÿ™‚

Bobby

Reader Interactions

Comments

  1. Carmen Holotescu says

    September 11, 2006 at 1:03 am

    Bobby,

    Mi se pare ca ai surprins bine comunicarea directa, nemijlocita pe care clientii si potentialii clienti o pot avea cu firma prin intermediul blogurilor.

    Este insa numai o parte a relatiilor din jurul unui blog.

    Cel putin la fel de importante sunt relatiile, comunicarea, de ce nu? colaborarea, pe care le poti avea cu alte firme / profesionisti din acelasi domeniu sau domenii adiacente si care folosesc bloguri.

    Posibilitatea de a crea o comunitate de interes, poate chiar de practica, de a creste / invata impreuna, de a avea proiecte comune.

    Suna prea idealist? Cel putin pentru blogul meu, care poate fi privit si ca un un blog de firma, este adevarat.

    Carmen

  2. bobby says

    September 11, 2006 at 1:09 am

    Multumesc, Carmen ๐Ÿ™‚

    Eu am pornit de la niste discutii cu cateva persoane care doreau un rezultat mai… “palpabil”. Relatii, proiecte comune… nu suna la fel de bine ๐Ÿ™‚

    Multumesc insa pentru completare. Consider “relatiile, comunicarea, colaborarea” atat de mult o parte integranta a blogurilor incat nu m-am gandit sa adaug separat, ca motivatii.

  3. Dragos Dehelean says

    October 7, 2006 at 11:15 pm

    Hai sa nu ne uitam la succesul blogurilor unor antreprenori, eventual manageri de firme mici (cum sunt si eu, desi nu am succes mare ca blogger ๐Ÿ™‚ ) si sa spunem de aici ca “blogurile corporate” sunt o solutie pentru companii ca Orange sau BRD.

    Daca zicem doar: “Esti antreprenor? Ai un IMM? Eventual lucrezi in servicii? Atunci blog-ul e o solutie de marketing foarte buna pentru tine”…

    …atunci sunt perfect de acord.

    Totusi, miza conceptului de “blog corporate” e cu totul alta.

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Linux, MacOS, Skitch si Evernote. O intreaga saga in cateva sute de cuvinte
  • Folio in loc de Pocket
  • Sa alerg, sa nu alerg
  • Un talent nerecunoscut: sa pui intrebari
  • De ce am inceput sa ma uit la fotbal american la 40 de ani

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 ยท BobbyVoicu.ro