• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Motoare, motoare… Yamaha R6

BlaBlaBla · June 18, 2006

De cateva luni stau si pun in balanta doua optiuni: masina sau motor (sau masina si motor 😀 ). Inainte de a decide, insa, trebuia sa merg cu un motor sa vad daca imi place. Azi am mers cu Kelu pe o Yamaha R6 (el la ghidon, eu in spate, pentru ca nu am permis). Mi-a placut, dar si mai mult mi-ar placea sa conduc eu.

Argumente pro si contra: masina sau motocicleta.

Masina:

pro:

  • utila pe orice vreme;
  • am de 10 ani permis cu ceva sute de mii de kilometri la bord;
  • siguranta marita;

contra:

  • mai scumpa (la nivel de pret de cumparare);
  • mai scumpa (intretinere + consum);
  • nu imi pot lua ce vreau eu pentru ca nu am bani destui
  • te misti greu in bucuresti si nu e utila din punctul asta de vedere

Motor:

pro:

  • cum sa zic… e… motor… :))
  • te misti repede in Bucuresti
  • adrenalina
  • mai ieftina decat masina (ca sa fie clar, nu compar o Y2K cu o Dacia Logan)

contra:

  • adrenalina
  • nesigura
  • buna numai jumatate de an
  • nu am unde sa o tin (dar asta se gaseste)
  • nu am permis: trebuie sa fac iar scoala

Ce credeti?

Bobby

Reader Interactions

Comments

  1. iepurilah says

    June 18, 2006 at 12:14 am

    da 116-le ce-are?:D

  2. patric says

    June 18, 2006 at 12:14 am

    Motor = o sa mori.

    Daca pe motor respecti toate regulile de circulatie n-ai facut nici o afacere. Daca nu le respecti mori, mai devreme sau mai tirziu.

    Am o parere foaaaaaaaarte proasta despre motociclisti, in general. Ideea impanintenita la noi de “te bagi peste tot” mi se pare o nesimtire generalizata, dar toti isi iau motocicleta exact pentru asta. Pe de alta parte daca nu te bagi peste tot degeaba o ai.

  3. bobby says

    June 18, 2006 at 12:37 am

    patric… daca e sa mor, mor :))

    asta a fost prima problema peste care trebuia sa trec 😀 … sincer sa fiu nu moartea in sine e dramatica :)) ci sa raman in viata… acum sunt macabru…

    cat despre reguli… rules are rules… daca le incalci, le incalci pe barba ta

    @iepurilah: cu autobuzul sa mergi tu mah.

  4. iepurilah says

    June 18, 2006 at 12:59 am

    eu merg cu maxi taxi b-)

  5. stingo says

    June 18, 2006 at 1:58 pm

    Un prieten a fost lovit odata de un motociclist fiindca a traversat printr-un loc nepermis fara sa se asigure, in fuga. Motociclistul a ajuns la spital si motorul s-a cam ciufulit. In fine, spitalizarea si reparatiile le-a platit prietenul, dar ideea e ca, si daca respecti regulile, cu motorul e mai periculos. Mai ales in tara asta, in care toata lumea se grabeste aiurea-n tramvai si foarte putini respecta regulile de circulatie (vezi mai sus).

    Si chiar daca nu faci accident, e misto pe motor, dar si numa’ juma de an… N-are niciun sens.

  6. Kelu says

    June 18, 2006 at 4:01 pm

    Deschid gura pentru ca trebuie sa fie comentarii si din cealalta tabara.

    Patric: daca conduci masina tot mori, simple as that, intr-adevar esti mai expus pe motor si ghidusia nu se afla nici in motocicleta, nici in reguli de circulatie si nici in ceilalti participanti la trafic ci doar in capul motociclistului. Daca vrei sa nu ai incidente crede-ma ca poti foarte usor, tot ce conteaza e sa fii prudent. Pare simplu si stiu ca vei veni cu contra argumente, dar crede-ma ca asa este, de fapt contra argumentele tale sunt irelevante pentru ca ai condus motor ca sa vezi care e situatia reala.

    Te simt putin frustrat la faza cu bagatu, inca soferii romani nu au conceptia corecta fata de motociclete pentru ca nu au fost parteneri de trafic pana acum si pentru ca nu stiu ce sunt alea motociclete si li se pare nesimtire ca o motoreta se poate strecura mult mai usor, d-aia e si motocileta.

    Generalizare unor cateegorii de oameni numai dupa cateva exemple e o boala generala la romani, am avut discutii lungi anevoioase pe mai toate forumurile de auto din cauza asta.

    @iepurila: stiai ca a crescut pensia cu 15%? :))

    @stingo: daca ai un motor adecvat pt allrounder poti merge mai mult decat crezi prin bucuresti, am multi prieteni care au doar moto si ai fi mirat sa crezi ca se descurca destul de bine pe 2 roti pe toata perioada anului.

  7. Jen says

    June 18, 2006 at 7:15 pm

    motor!

    (ca sa ma plimbi pe mine, in rest poti sa mori linistit)

  8. patric says

    June 18, 2006 at 7:31 pm

    “inca soferii romani nu au conceptia corecta fata de motociclete pentru ca nu au fost parteneri de trafic pana acum si pentru ca nu stiu ce sunt alea motociclete si li se pare nesimtire ca o motoreta se poate strecura mult mai usor, d-aia e si motocileta”

    Eroare. Motocicleta NU SE POATE strecura. Pentru referinte vezi codul rutier. De aia ma streseaza motociclistii, pentru ca nu respecta regulile (majoritatea lor) si niciodata nu stiu ce-au de gind sa faca.

  9. Silvia says

    June 18, 2006 at 11:06 pm

    da dar… motorul! prestanta! aerul de rebel! gagici! 😀
    masina e mai… anosta de felul ei.

  10. bobby says

    June 18, 2006 at 11:09 pm

    @silvia: la asta ma refeream cand am zis: “cum sa zic… e… motor… ” :d

    @patric, @kelu: lege sau nu, eu am urcat cu masina pe trotuar ca sa depasesc o coloana, deci faptul ca ma strecor cu motorul printre masini e minciuna… nu conteaza cat e de legal (desi din cate stiu eu patric are dreptate: si motociclistul este tot partener de trafic si, ca urmare, nu se baga nicaieri)

    @stingo: am sa imi pun tepi la motor ca sa fiu sigur 😛

  11. Kelu says

    June 19, 2006 at 1:31 pm

    @patric faci referire la un pasaj din codul rutier pe care motociclistii l-au dezbatut de f. multe ori, acela cu depasirea coloanelor de masini. Atata timp cat nu treci pe alta banda nu te incadrezi in incidenta acestei reglementari. Tot referitor la aceasta parte vin si te intreb: de ce in toate tarile din vest intre ultimele 2 benzi se lasa spatiu special pentru motociclete, de ce la stop pe ultima banda prima masina opreste cu 2 mai in spate ca sa lase loc? Pentru ca soferii din vest sunt mai prosti decat cei romani care trag de volan cand vad ca ii depasesti, right? Patric problema cea mai mare, ma repet, este conceptia soferului roman care e complexat cum altii fac altceva decat face el si ce daca aia e motocicleta.

    Eu am condus masina, tu ai condus motocicleta ca sa poti acuza in cunostinta de cauza? Sau esti genu care ii place sa terfeleasca oamenii?

    @Bobby, toti soferii care au devenit motociclisti si-au imbunatatit comportamentul in trafic chiar daca conduc masina sau motor.
    Btw, remarca raspunsurile userilor de sex feminin, inca mai stai pe ganduri? :))

    @Jen si daca moare cand esti cu el pe motor? 😀

  12. patric says

    June 19, 2006 at 2:47 pm

    “Atata timp cat nu treci pe alta banda nu te incadrezi in incidenta acestei reglementari.”

    O banda = un autovehicul. Daca pe banda aia este deja o masina si tu te pui linga deja esti extrem de in afara legii. Depasirea se face DOAR pe alta banda. Citeste codul rutier.

    “problema cea mai mare, ma repet, este conceptia soferului roman care e complexat cum altii fac altceva decat face el si ce daca aia e motocicleta”

    Iar gresesti. Problema cea mai mare este ca regulile dupa care se ghideaza motociclistii exista doar in capul lor. Daca as stii exact ce-au de gind sa faca as putea sa ma feresc de ei, dar cind nu stiu la ce ma pot astepta mi-e frica de accident. “Altii fac altceva decit face el” este exact reteta accidentului, de aia exista legea circulatiei, ca sa fii sigur ca absolut toti fac acelasi lucru, si asta nu e un moft, e o necesitate ca sa nu ajungi la stiri scos de sub un camion.

    Nu acuz pe nimeni in particular, doar ca am ochi si vad cind sint la volan ca motociclistii, in majoritatea lor, ignora cu buna stiinta regulile de circulatie. Si am vazut nu odata motociclisti morti adunati de pe sosea din cauza asta.

  13. bobby says

    June 19, 2006 at 3:03 pm

    dpdv legal, patric are dreptate 🙂

    mai mult, kelule, nu imi iau totusi motor pentru femei :)) asta e doar un bonus, dar nu e un argument 😀

    eh, sa fac scoala mai intai, apoi ma mai gandesc… mai iau motorul de la tine, ma mai gandesc 😀 si poate in iarna imi iau 😛

  14. Kelu says

    June 19, 2006 at 3:34 pm

    patric: o motocicleta fara atas poate depasi folosind aceeasi banda e exprimat in legislatie in mod clar.
    http://www.autotest.ro/chestionare_online,1,22,auto.html

    intrebarea 6, ia vezi tu ce si cum e de fapt. Poti “devansa” alt autovehicul cand esti cu motocileta folosind aceeasi banda.

    la fel si invers:
    http://www.autotest.ro/chestionare_online,1,1,auto.html
    intrebarea 10.

    deci cam asa sta treaba cu toti soferii, nu prea stiu cum sta treaba.

    Banda != autovehicul
    extras din codul rutier:
    “banda de circulatie – spatiu longitudinal al partii carosabile, materializat sau nu prin marcaje rutiere, daca are o latime corespunzatoare pentru circulatia cu usurinta a unui sir de vehicule, altele decât vehiculele care se deplaseaza pe doua roti;

    “Reteta accidentelor” motocicletelor din romania sunt in proportie de peste 70% din cauza soferilor. Eu am citit statisticile, tu vorbesti numai dupa ce vezi la Stirile de la ora 5 si ce zic alti soferi.

    Stii ce nu ma mira patric, ca am participat la zeci de discutii cu soferi pe net si postul tau parca este tras la copiator dupa celelalte, te las pe tine sa tragi concluzia de ce e asa pt ca stiu ca o sa zici “ca asta e adevarul”.

  15. patric says

    June 19, 2006 at 4:14 pm

    autotest.ro fiind…. ce? O autoritate in domeniul rutier?

    Poate ca eu gresesc, dar eu cind am facut scoala de soferi asta am invatat, ca motocicletele merg in coloana, ca toata lumea.

    Eu n-am participat la zeci de discutii cu soferi pe net :), asa ca nu stiu cum e postul meu. Cit despre codul rutier exact asta fac acum, recitesc, si daca ai dreptate o sa mai las un comentariu aici.

  16. patric says

    June 19, 2006 at 4:24 pm

    Apropos, prevederea aia cu banda se refera la latimea marcajului. Ca sa nu fie benzi late de 30cm.

  17. patric says

    June 19, 2006 at 5:02 pm

    Kelule, oricit citesc codul rutier si oricit citesc forumuri de motociclisti nu vad pe nicaieri cum ca poti sa depasesti pe unde-ti tuna. E drept ca in codul rutier exista un clenci, “Art.45. (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflate pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial”, dar se refera in mod evident la situatia in care drumul nu este marcat. In plus, se specifica obligatia autovehiculelor de a circula pe marginea dreapta a drumului, ceea ce face mersul cu motocicleta printre masini… inexplicabil.

    Daca esti dispus sa ma luminezi de ce motociclistilor le-ar fi permis sa se strecoare printre masini… astept cu interes.

  18. oripilatu' says

    June 19, 2006 at 9:36 pm

    eu nu ma bag in discutii de legislatie ca nu are rost :d , in schimb zic ca eu sunt adeptul confortului si as sta in masina fie si intr-o imensa coloana dc as avea AC , radio si scaune confortabile intr-o masina…ca motociclist nu vad alt avantaj decat ala ca poti sa ajungi la celalalt semafor mai repede decat intra in a 2-a soferii de masini, dar cam atat. loc de bagat nu prea e in bucuresti, fie chiar si pt motor, iar pe trotuar sa depasesti coloana e total contraindicat.nu sunt la curent cu procentajul de furaciuni, dar sunt de parere ca un motor e mult mai greu de parcat (prin prisma faptului ca e mai usor de manevrat si furat), deci stai mereu cu grija. de acord cu Patric in ceea ce priveste pe cei car4e se baga total inoportun pe pseudobenzi si incurca mai rau circulatia si asa strangulata. dc voiai sa ajungi repede , luai metroul (nu RATB-ul, ca ala e jale vara) si cu asta basta.. parerea mea…

  19. Kelu says

    June 19, 2006 at 11:34 pm

    patric daca pui la indoiala corectitudinea chestionarelor de pe siteul ala vino la mine ca am vreo 4-5 carti de legislatie si vreo 3-4 seturi de chestionare “oficiale” si ai sa gasesti aceleasi raspunsuri. Daca tot o dai cotita mergi si intreaba un politist de la circulatie si ai sa vezi ca am dreptate cu devansarea unui autoturism de catre o motocicleta pe aceeasi banda. Crede-ma ca lucrurile astea le stiu 100% sigur, Bobby a pierdut deja o cola ca a sustinut ca ai avut dreptate din punct de vedere legal. >:)

    Haideti sa va mai pun o intrebare mica: In alte tari motociclistii merg la fel, chiar mai rau decat la noi si merg mult mai tare va rog sa imi cautati voi vreun post pe vreun forum/blog/articol in care sunt condamnati pt asta. Doesn’t ring a bell?

    Eu va recomand la toti sa mergeti cu o motoreta posibil sa o conduceti voi sau daca nu sa va duca un motociclist care sa dea asa cum trebuie, nu sa tina inadins sa va impresioneze cat de tare e o motocicleta. Si vorbim dup-aia 😛

    Bobby te mai iau pe moto daca promiti ca n-o sa mai scrii posturi despre asta. 😛

  20. bobby says

    June 20, 2006 at 2:04 am

    in spate nu mai merg cu motorul. clar. e ca si cum as sta in dreapta la masina (ca idee, eu merg foarte foarte rar in dreapta, prefer in spate daca nu conduc eu). prefer sa iau permisul si sa imi dai motorul atunci, daca e. altfel, nu ma incanta.

    in alta ordine de idei, inchid comentariile la post ca nu se va ajunge niciodata la ceva comun 🙂

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Folio in loc de Pocket
  • Sa alerg, sa nu alerg
  • Un talent nerecunoscut: sa pui intrebari
  • De ce am inceput sa ma uit la fotbal american la 40 de ani
  • Split Fiction: Trebuie sa-l joci

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 · BobbyVoicu.ro