• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Guest Post: Cearta intre generatii 2.0

Una Alta · December 7, 2010

Acest post este scris de Hoinaru (Alex Ciuca pentru prieteni), la rugamintea mea. Pentru ca, dupa ce m-am tot “luat” de el in posturile anterioare, i-am zis ca as vrea sa am la mine pe blog intrebarile pe care tot si le pune el legate de agentii si bloggeri in Romania, ca ulterior sa incerc sa raspund, in masura puterilor 😀

Când vine vorba de campanii cu bloggerii se pleacă de la o premisă greÅŸită: orice contestatar, oricine pune întrebarea “dar de ce doar ei, ăia 10?” e etichetat drept ofticos. Clar e invidios pe succesul A-listerilor ÅŸi nu numai că vrea să le dea în cap, dar ÅŸi-ar dori să capete bani, femei ÅŸi faimă fără să muncească. Ä‚sta e profilul contestatarului de campanii cu conglomeratul bobbyzosoarhipiticuciubotarudecemanafubuddha.

De fapt, nu toată lumea le vrea banii ÅŸi faima. Nu orice “de ce doar ei?” e urmat de “ÅŸi nu noi?”. Uneori întrebarea asta vine când citeÅŸti 5-6 posturi consecutive ale unui om pe care îl urmăreai cu sfinÅ£enie ÅŸi care acum scrie doar despre branduri. Åži atunci stai puÅ£in să te gândeÅŸti dacă mai e omul pe care l-ai băgat în reader.

Pe urmă te întorci spre oamenii de PR ÅŸi întrebi iar: “de ce doar ei?”. De ce sunt 10 bloggeri care mănâncă ÅŸi pufuleÅ£i, îşi personalizează ÅŸi adidaÅŸi (da, sunt un ofticos), îşi fac ÅŸi timp pentru nu-ÅŸtiu-ce party ÅŸi a doua zi scriu probleme de economie?

Evident, nu toţi sunt relevanţi pentru orice produs, nu toţi pot fi endorseri potriviţi, dar oamenii care au în mână bugetele habar n-au piaţa. Imaginaţi-vă nişte Media Buyeri obligaţi să cumpere spaţiu pe TV fără să se fi uitat vreodată la vreun post. Se vor umple de publicitate PRO, Antena şi TVR1 iar restul vor muri de foame pentru că Media Buyer-ul nu-şi cunoştea jobul. Cam asta se întâmplă acum cu bloggerii. Se vine cu oferta şi ei le acceptă aproape pe toate, fără să se gândească dacă se potrivesc sau nu cu brandul, fericiţi că pot câştiga nişte bani.

De fiecare dată bloggerii mici pun întrebarea “de ce doar ei?” ÅŸi de fiecare dată unul dintre “ăia vechi” răspunde “pentru că voi nu aveÅ£i trafic ÅŸi nu sunteÅ£i cunoscuÅ£i; puneÅ£i mâna ÅŸi munciÅ£i să ajungeÅ£i la nivelul nostru ÅŸi veÅ£i avea campanii”. Åži atunci, dacă e vorba de trafic ÅŸi relevanţă, de ce Makavelis sau Krossfire nu au mai multe campanii? Sau de fiecare dată când avem ceva legat de cărÅ£i, de ce nu apare Gabi Macovei de exemplu, care e pe de-o parte poet ÅŸi pe de altă parte blogger ÅŸi înÅ£elege ambele fenomene?

Dacă oamenii de PR ar alege şi alţi bloggeri în afară de cei 10 vechi (numărul e generic) iar pe de altă parte bloggerii ar mai refuza unele campanii şi s-ar concentra mai mult pe conţinutul blogului lor aşa cum era el înainte să devină cunoscuţi (cum am mai zis, Zoso cum poate ?), blogosfera ar deveni un loc mai bun.

Bobby

Reader Interactions

Comments

  1. Simona says

    December 7, 2010 at 12:30 pm

    Sa fie pace!

    • Dan says

      December 8, 2010 at 11:36 am

      lupta pentru supravețuire: aia mici încearcă să-i depășească pe cei mari. e concurență totul e ok

  2. Marius says

    December 7, 2010 at 12:32 pm

    Trebuie sa incep cu o chestie care lamureste si restul comentariului meu: ma doare-n cot de bloggeri!

    Il citesc p`asta unde si comentez ca stie multe si astept sa zica si mai multe si culmea zice.

    Articolul asta e degeaba pentru ca bloggeri astia de top chiar daca scriu despre branduri se pare ca nu vor sa moara.Continua sa aiba trafic,cititori si asa mai departe.

    Selectia naturala se va face daca va fi cazul, deci pt ce atata kkt intre voi?

    Eu oricum nu inteleg rostul unui blog personal in cazul in care tu n-ai nici o “meserie” in spate despre care sa vorbesti ci doar de “cum a fost aseara in club” , “ce poze faine mi-am facut” , “cate coaie are un tigru”

    Voicu asta zice ceva si cand nu zice!
    E singurul pe care-l urmaresc.Ba,stai ca-i si Manafu.Doi care spun chestii care ma ajuta pe mine in lucrurile pe care le fac si in special bani.

    Cam asta-i tot,bre,bloggerilor.

  3. krossfire says

    December 7, 2010 at 12:45 pm

    Krossfire refuza publicitatea in general (cred ca la un timp il iritasem pe manafu tot refuzand invitatii – si pe buna dreptate). Numai la un concurs Metromind m-am implicat (si am si castigat, mi-au placut mult conditiile). Totusi, e vorba de perioada in care chiar faceam trafic/ranking in Zelist.

    Cred ca a fost mai mereu obsesia de a separa jobul de blog. Cam de-asta am preferat colaborarea cu Voxpublica (in detrimentul contractului) si am refuzat inclusiv linkurile pentru PR.

    Pe langa job&all, mai e o problema : publicitatea, campaniile si endorsementul creeaza obligatia de a scrie, de a te mula pe public. Prefer libertatea de a scrie la 3-4 zile si de a abera atunci cand e pur si simplu prea greu sa ma mentin serios 🙂

    P.S: Numa la un eveniment Panasonic am fost recent, dar interesul era ”de serviciu” 🙂

  4. zoso says

    December 7, 2010 at 1:53 pm

    sunt tot felul de incoerenţe în text:

    – bobby scrie doar despre branduri. manafu. dar ei sunt consultanÅ£i întâi ÅŸi apoi bloggeri.

    – bloggerii nu acceptă orice ofertă. numa un dobi ar crede aÅŸa ceva. te bagi în kkt, ca blogger, mulându-te pe toate ofertele ÅŸi pe toate brandurile. spune-mi, dacă ai fi în locul meu, ai accepta 400€ per articol, să scrii despre un brand pe care nu il agreezi (hai să zicem pepsi, că tot se ÅŸtie că eu sunt fan cola)?

    – traficul contează. publicitarii vor tracÅ£iune, ÅŸi când ai niÅŸte mii de unici pe zi o pot oferi. dacă nu ai trafic, trebuie să fii relevant. maka ÅŸi kross nu sunt relevanÅ£i. sunt buni, dar nu relevanÅ£i.

    altfel, nimeni n-are interesul să facă blogosfera mai bună. cu ce mă ajută pe mine să îl cresc pe gigel sau pe marcel? voi face eu mai mulţi bani? nu. îi voi ajuta pe alţii, lucru care mi-a adus numai beneficii: acuzaţii de viol, de poponarism, de furt, de analfabetism, de virginitate, de băsescianism, de alte zeci de minuni. dap, alerg să cresc blogosfera. amuzant e când acuzele astea le sunt aduse şi altora, mai calmi şi mai nevinovaţi, gen bobby sau manafu.

  5. Arhi says

    December 7, 2010 at 2:01 pm

    eu habar nu am cine e domnul hoinaru, e a 2 a oara cand aud de el si prima oara a fost tot aici. asa ca nu as vrea sa se supere de ceea ce zic. textul e totalmente lipsit de logica elementara, totul e scris haotic si neinchegat, neurmarindu-se nici o idee. inteleg in mare ca e vorba de faptul ca publicitarii ii aleg pe aia 10 in detrimentul alorlalti. hoinaru dude, scuza-ma dar cum ai vrea sa fii ales sa faci o campanie, daca tu nu poti lega 2 fraze intr-un mod inteligibil? nu intelege gresit, nu vreau sa spun ca esti analfabet, doamne fereste, ci ca scrisul nu e treaba ta, nu ai jenesecua-ul ala necesar. despre restul, achiesez la ce-a zis antevorbitorul meu, adica zoso.

  6. krossfire says

    December 7, 2010 at 2:08 pm

    Asta cu relevanta o reala, dar o vad ca pe o chestiune de intentie si de forta in acelasi timp.

    Cand urmaresti sa fidelizezi un grup si sa te ”lupti” cu aia in comentarii e una. Asta ar fi partea usoara – urmaresti regulile de bun simt : coerenta si constanta.

    Cand vrei sa ai piata de desfacere pentru mesajele tale, e deja un efort mai mare pe care trebuie sa-l sustii in timp. Asta cred ca-i si motivul pentru care multi bloggeri pe care-i vedeai inrati in ”top” au sucombat brusc in momentul in care au micsorat numarul de posturi si s-au nisat. Oferta actuala de text este enorma si pentru a mentine un public cat mai divers, efortul tau ar trebui sa fie de acelasi calibri.

    Personal nu sunt dispus sa-l fac, dar sunt destui care-l sustin de cativa ani, indiferent de modul in care sunt perceputi.

  7. krossfire says

    December 7, 2010 at 2:09 pm

    ^”e reala” si ”calibru” – nasol ca nu pot edita comentariul

  8. Arhi says

    December 7, 2010 at 3:02 pm

    m-am lamurit de care hoinaru e vorba, ma scuzi, te stiu de mai mult timp:))) restul diatribei insa, o mentin

  9. Tudor Totolici says

    December 8, 2010 at 4:01 am

    Confirm la partea cu modul in care e realizat media planul, dar nu inteleg ce vrei sa spui.

    Concluzia ta e ca buyer-ul sa nu mai aleaga blogul X si sa il aleaga pe Y? Iar X sa zica: “Aoleu nu mai sunt in media plan sa ma duc sa mai bag repede 3 articole poate ma alege la urmatoarea campanie? Sa ma intorc la relevanta care o aveam o data.” E un pic incoerent articolul tau.

    Cand propui unui client sa intre pe bloguri urmaresti anumite obiective. Care nu sunt tot timpul numarul de unici. Cauti controversa, notorietate sau pur si simplu cateva link-uri cu PR decent. Te folosesti de imaginea blogger-ului respectiv si el e constient de asta.

    Iar imaginea nu sta doar in articolele de pe blog. Imaginea e in prezenta la evenimente, in activitatea de pe social media. etc. (cred ca am citit la cineva un articol despre asta)

    Ce nu are media buyer-ul in schimb si asta iar e o discutie care a tot fost purtata? Nu are nise. Cati bloggeri sa scrie despre mew media si advertising? Cat de multe sa fie de spus despre subiect? Avem nevoie de bloguri puternice pe retail, pe pharma si tot asa. Abia atunci se vor diversifica media planurile.

    Vorba lui eCostin, my 2 cents.

  10. hoinaru says

    December 8, 2010 at 4:12 am

    @tudor :)) zi-mi doi blogger care scriu despre advertising (si exclude-i pe cei care lucreaza in industrie). nu din aia care pun cate un spot funny la Durex. doi bloggeri care scriu analize de campanie, critica niste campanii in mod constructiv etc.

    da, n-avem oameni pe nise. dar asta nu inseamna ca obligatoriu facem campanii cu aceiasi bloggeri. ca idee, prefer sa nu fac deloc campanii cu bloggeri daca n-am oameni relevanti pentru produs. mai bine bag banii in bannere, ca tot un fel de display e din moment ce omul ala nu e relevant pentru produsul meu si deci nu poate face endorsement.

    • Tudor Totolici says

      December 8, 2010 at 4:22 am

      nu ai inteles

  11. Sorin Neagu says

    December 8, 2010 at 4:27 am

    Da-mi place sticla aia sparta :))

    Imi aminteste de-un conflict intre un blogger mai mic si unul mai mare 😀

    Atunci am invatat ca noi astia mici (inexistenti chiar) ar trebui sa fim mai respectuosi, iar voi astia maricei ar trebui sa fiti mai umili 🙂

    Noi mititeii sa inchidem gura si sa deschidem ochii, voi uriasii sa nu uitati de unde ati plecat si pentru cine scrieti

    Sunt de acord cu eCostin si ce scrie la el. E munca multa in spatele succesului, si prea multi vrem succes dar fara truda. Si dupa cum spune si Zoso, de ce sa imparta din prajitura lor?! cine ar da din salariul lui, cu greu muncit, altora?

    Si-o zic si ca Arhi: “tu cine esti hoinare?” stiu ca io mi-s nimeni, dar habar n-am cine esti, nu te-am intalnit, te-am mai citit prin intamplare, nu stiu de cate ori am revenit, dar nu reprezinti o forta a blogosferei. Esti tu un soldatel rupe-tot, dar nu esti un Ahile ca astilalti. Maka la fel. Nici macar nu stiu cum arata omul ala. Io sa fiu agentie n-as apela la el, ca cine stie cine dracu’ ii :)) Si-acu nu ma iau personal de nimeni, dar zic – mai aveti de trudit pana sa bagati mana in borcanu cu miere. Prin posturi suparate si vaicareli va zic sigur ca nu o luati in directia buna 😉
    Taci si fa! succesul vine daca chiar il meriti, nu daca crezi tu ca-l meriti.

  12. Sorin Neagu says

    December 8, 2010 at 4:51 am

    O parte din ce-a comentat hoinaru pe eCostin o aprob si-am adoptat-o ca si parere personala.

    Ne-am cam saturat de articolele scrise din obligatie 😉 dar si sec.

    Te faci renumit ca blogger si-apoi scrii numai pentru bani – nu-i fain din partea ta. Pune un banner, fa-ti o pagina separata cu reclame, un clip, stai in cap daca trebuie, dar scrie-mi articolele cum m-ai obisnuit, nu te suci dupa directia din care vine banul si-mi scrii chestii lipsite de culoare, chinuite.

    Inteleg eu ca vrei sa faci bani, dar fii mai respectuos cu cititorii tai. Merita sa fii mai inventiv.

    E ca si cum as fi avut hbo gratuit pana acum (content de calitate) si-acum am hbo, tot gratuit e, dar imi baga cate o ora cu prezentarea unui produs sau ce stiu eu ce, cum era pe tvr hd, la mondiale, in pauze. Sau mai rau, sa dea telenovele (cu product placement-urile alea chinuite).

    Cea mai corecta regula a publicitatii in online zice ca reclama buna e content. Atat timp cat bloggeri mari fac din reclama content, ei vor face bani iar noi vom fi fericiti.

  13. Semanticus says

    December 8, 2010 at 8:01 pm

    Vreau sa ofer si eu o imagine de la un outsider cum ma pretind.
    Cred ca lucrurile sunt mai complicate, mai ales daca in episodul 2, Bobby extrage din joben “iepurashul” numit “trafic”, cu rolul precis de a canaliza resurse.
    Nu cred ca asta ar fi tot baiul, dar este clar ca toti am realizat si suntem de acord ca nu mai traim in epoca acelor campanii “cumperi orice numai cu buletinul”, criza a bagat coasa adanc, chiar si in blogosfera.
    Episodul 2 pare mai mult un mesaj din partea beneficiarilor, a celor din PR.
    Si in partea a 3-a Bobby discuta continutul.
    Sa recapitulam, in 1-a parte vorbim de Bobby-viata si faptele sale, a 2-a despre trafic si in a 3-a despre continutul blogului. Pare simplu, urmarim usor, este util.
    Observ insa ceva in comentarii, Zoso si Arhi pun pe primul plan continutul lui Hoinaru. Daia ma intreb, de ce nu a inceput Bobby seria de posturi cu un capitol pe continut? Probabil nu este o mare chestie ordinea prioritatilor, sigur ea reflecta punctul de vedere al lui Bobby, dar poate ca este si un punct de vedere mai general al A-listerilor? Insa, atunci cand vine vorba de analiza concreta, ordinea se schimba: totul porneste de la continutul postului. Cred ca este relevant cum un grup de bloggari foarte buni prezinta un mesaj urbi et orbi iar cand vine vorba de cazuri, abordarea se inverseaza putin. Nu este nimic grav in chestia asta, asa se intampla in orice domeniu. Una este sa inveti blogaritul singur, alta este sa il inveti din manual/ebook si alta este sa inveti sa fii blogger mare lucrand cu un blogger mare/destept (cum zice chinezu). Asta este valabil si pentru alte domenii. Ma rog, am prezentat schematic, etape care sunt de felul lor mai amstecate dar sper ca a fost clar.
    Mai am fro 2 chestii.
    Despre bloggari mari. Esti pe A-list, ai proiecte multe, multi colaboratori, multe obiective si o alta imagine. Degeaba vorbesti de cat ai muncit in tinerete, omu te percepe ca imagine actuala. Consider ca sunt amuzante cartile despre “cum am inceput eu sa devin mare”, dar limitate, penca in realitate incepatorul nu isi scoate din minte ce faci tu acum. Iar asteptarile se actualizeaza dupa cea mai dezirabila stare. 🙂
    Mai simplu, nimeni nu vrea sa il copieze pe Mishu Babanu cand era doar un pusti de 17 ani, toti ni-l dorim doar pe cel care i-a batut pe turci la Calugareni.

    Nu putem da vina doar pe A-listeri sau doar pe contextul economic, restul blogarilor, cei din 2010 nu mai sunt cei din 2005. La inceputuri nimeni nu avea un zoso, gramo, modelul personal era undeva prin online(ma rog, unii au fost afara), deci asteptarile erau scazute si cam setate individual sau in grupuri fara ierarhii. Cand au aparut varfurile, alt nivel, alta distractie, totul a venit la pachet cu o dilema noua: ori suntem modele ori nu mai suntem! Vorbesc la propriu, in piata rezisti daca esti model. Hoinaru, asa ca daca vrei sa rezisti trebe sa fi tu un model. Tu esti undeva intre promovare si confirmare. Ai realizat tot ceea ce crezi ca rezolva problemele de promovare legate de tine si de blog si acum te intrebi de ce nu ai rezultatele, adica unde este confirmarea?
    La A-listeri nu ai cum sa gasesti confirmare,pentru moment ei doar promoveaza, este vorba de alt ghiseu. Nu vreau sa fiu cinic ci doar sa evit ambiguitatile.

    • Bobby Voicu says

      December 8, 2010 at 8:06 pm

      Un singur lucru vreau sa clarific: am ales traficul pentru ca este cea mai des intalnita intrebare cand e vorba de bloggeri noi. “Ce trafic imi trebuie ca sa…” e mai des intalnita decat “cum trebuie sa scriu ca sa”. Ajung imediat si la continut si acolo va deveni mai clar 🙂

      • Semanticus says

        December 8, 2010 at 8:12 pm

        @Bobby,
        da, e ca la crama: vinu nou, de anu asta, vinu de 3 ani la butoaie de stejar(hoinaru) si vinurile de exceptie.
        Vinu ala de 3 ani trebe tras in butoi si pus la invechire. Acu sa vedem cine da cep? 🙂

    • hoinaru says

      December 8, 2010 at 8:58 pm

      eu confirmarea am avut-o cand am inceput sa primesc propuneri de campanii si invitatii la evenimente. ca nu le-am facut pe toate e altceva 🙂

      dar n-are nicio legatura blogul meu si “brandul meu personal” cu ce-am zis mai sus. era o discutie de fond dar toata lumea a inteles ca vreau eu campanii.

      nu, merci, fac bani cat sa fiu multumit. si asta de pe la 17 ani. si nu din blog 🙂

      • Semanticus says

        December 8, 2010 at 9:46 pm

        @Hoinaru, scuze.
        Pe scurt toata lumea e happy si confirmata?! heheheee ma rog, mai sunt unii oarecum de…, dar cineva tot vorbeste in numele lor, deci ii rezlovam si pe ei! :)))

  14. pletzalcoatl says

    December 8, 2010 at 11:48 pm

    Vrbiti pe nas mai oameni, zoso, bobby, povesti. Mircea Popescu pe trilema lui scoate cate 700 si de comentarii cind face o campanie, scoate peste suta de participanti cand face o campanie, scoate 200 de retweeturi cind face o campanie, voi nu ajungeti la cifrele alea nici daca va numarati toti impreuna. Diferenta e ca voi va bucurati de o ciorba si la ala i se rupe fix in paispe. Asa ca mai finut, ciocu’ mic, joc de glezne, treceti la munca, alea.

    • zoso says

      December 9, 2010 at 7:06 am

      si eu as plange daca dupa doi ani de spam si cumparat linkuri as avea tot 100 de unici pe zi.

      • pletzalcoatl says

        December 9, 2010 at 1:33 pm

        Du-te tu? Unde ai scos tu o suta de participanti la orice ai promovat, candva, oricand? Cind ai avut tu doua sute de RT-uri? Sau macar pe aproape. De aia te-ai mutat pe feisbuci, apropos? A, stai… tu ai inca probleme cu furatul de pe Trilema. Unici zici? Du-te acasa.

  15. zoso says

    December 9, 2010 at 1:49 pm

    pletzalcoatl nu eu fac gargara. el face. el plange ca n-are trafic si incearca sa se bage in seama si sa injure pe toata lumea. pana una alta, spammer international. google ÅŸtie.

  16. zoso says

    December 9, 2010 at 1:50 pm

    ps: am mai scris asta si pe alt blog. ala care are 10.000 unici nu il injura in fiecare zi pe ala care are 100. invers da. el e ala cu 100.

  17. mihai says

    December 13, 2010 at 2:18 am

    daaaa mare dilema. din astia mari zece care tot ii lauda lumea , eu daca citesc 2. restul pentru mine sunt complet irelevanti. pe blogul lui zoso n-am intrat in viata mea, nici de curiozitate. pana acuma nu am gasit informatia care sa ma duca acolo….
    personal cred ca nisele si specialistii sunt viitorul. cat meseria asta de blogger fara nici un fel de alta ocupatie mi se pare un pic penibila… e ca si cum ai fi poet in Romania si atat. cine naiba te citeste in afara de romani? si daca te citesc toti prostii vezi adrian paunescu ca esti usor de inteles ce relevanta ai tu pentru mine cautatorul de informatie? zero barat.
    in principiu o sa aiba toti soarta ca a hi5-ului daca nu incep sa specilizeze si sa performeze pe nise inevitabil va aparea un d-zeu al blogurilor generaliste care va avea o ditamai echipa in spate si o sa-i manance pe toti. eu doar astept…

    • zoso says

      December 13, 2010 at 9:32 am

      daca n-ai intrat niciodata pe zoso.ro, de unde stii ca e irelevant?

      • mihai says

        December 13, 2010 at 6:02 pm

        totusi sa nu fiu ipocrit. am intrat aseara… n-am rezistat implusului dar tot nu am citit nimic pentru ca n-am gasit nimic interesant.
        in fine oricum esti doar un exemplu :)… nu o lua in nume personal , ca sigur nu pierzi nimic daca nu te citesc eu.
        ideea e ca un blog generalist cu de toate e la fel de atragator ca o Cooperativa de la tara,(bloda) sau cum ii se mai zicea unde se vinde paine rosii vopsele si cuie. tot nu coagulezi un target sau o masa de oameni care sa-si faca tricouri cu bolda ca e prea heterogena multimea. si daca s-a deschis supermarket-ul doi pasi mai incolo poti sa inchizi taraba si sa pleci acasa…

  18. zoso says

    December 13, 2010 at 6:08 pm

    mihai, ia o pauza, trage aer în piept si reciteste ce ai scris. dupa aia da-ti seama ca bravada ta e ieftină si documentată .

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Portugalia vs. Romania: Diferente culturale
  • Fedora Linux (dupa install nou)
  • Cine esti?!
  • Seriale: atunci si acum
  • Linux, MacOS, Skitch si Evernote. O intreaga saga in cateva sute de cuvinte

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 · BobbyVoicu.ro