• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Băbeşte: Cum se fac bani pe net din publicitate, explicat babeste

Una Alta · November 1, 2008

Ieri am fost la bancă. Motivele nu contează în mod deosebit (e clar că nu m-am dus să îmi plimb căţelul), dar contează ce s-a întâmplat acolo: domnişoara de la ghişeu îmi spune: “vorbeşte lumea despre tine la emisiuni. Te-au menţionat ascultătorii lui Mircea Badea la radio. Şi el spunea că nu înţelege cum se fac banii din bloguri.”

Ca să fie foarte clar, eu nu am nimic cu omul. Nu mă uit la TV, nu ascult radio ZU. Nu scriu postul acesta ca să fac băşcălie de el. Îl scriu pentru că îmi dau seama că Mircea Badea reprezintă masele, cei pentru care Internetul este orice, dar nu un mediu în care se pot face bani. Şi mi-ar plăcea ca atunci când discută de blog-uri şi bloggeri să aibă cât de cât idee, pentru ca şi cei care ascultă sau urmăresc emisiunile sale să aibă mai multe şanse să înţeleagă.

Bun, acum că am lămurit asta (ca de obicei, am să şterg comentariile care aberează, care nu sunt la obiect, comentariile care îl înjură pe Badea fiind trecute la acest capitol), să trecem la problema noastră.

Cum se fac banii din publicitate pe net?

După cum vedeţi, nu discut numai de bloguri, deşi am să încerc să particularizez.

Luaţi în mână o revistă. Una glossy, de auto, de exemplu. Uitaţi-vă prin ea. Conţinut (texte despre maşini, evident), fotografii, o pagină cu publicitate (Citroen C4, să zicem). De ce e acolo pagina respectivă? Pentru că lunar 30.000 de oameni interesaţi de maşini citesc acea revistă. Şi e posibil ca o parte din ei să îşi caute maşină. Să spunem că firma plăteşte 30.000 RON pentru reclama respectivă. Asta înseamnă, teoretic, că firma plăteşte 1RON pentru fiecare cititor. Teoretic, spun, pentru că nu e sigur că fiecare cititor vede cu adevărat reclama.

Pe un site cu ştiri din auto pot veni zilnic 17000 de vizitatori – 553.967 lunar (exemplul este dat chiar de auto.ro, pe luna octombrie). Dacă s-ar plăti aceeaşi sumă lunară, firma ar plăti teoretic 0,05 RON pe cititor. Un preţ de 20 de ori mai mic. Dar de multe ori suma este mult mai mică. Poate chiar de ordinul a 3.000 RON in loc de 30.000 RON. Deci preţul ar fi chiar mai mic, de 30 de ori mai mic, raportat la un singur cititor pe site (am presupus, în calculul meu, că e vorba de vizitatori unici).

Va contacta Citroen un astfel de site? De cele mai multe ori puţin probabil. Companiile mari au în general agenţii care se ocupă de aşa ceva, care creează un mix de publicitate, care preferă să lucreze cu clienţi mai mari samd.

Dar există firme mult mai mici decât Citroen care ar face asta: o firmă de piese auto, un service, un magazin online de piese auto. Aceştia sunt posibilii clienţi.

Reclama pe internet mai are câteva avantaje comparativ cu reclama într-o revistă: este mult mai uşor măsurabilă. Poţi analiza câţi cititori au dat click pe acea reclamă. Asta arată interes, arată ca au vrut să afle mai multe detalii. Poţi analiza cât au stat cititorii pe un site, putând astfel observa dacă au avut timp să vadă reclama sau nu (dacă au stat o secundă, slabe şanse, dar dacă au stat un minut, există şanse mari să o fi văzut).

Buuuuun. Cum se încadrează blogurile aici?

Blogurile sunt, practic, site-uri ca oricare altul. Diferenţa majoră, în general, este că scrie un singur om, spre deosebire de o echipă. Mai mult, un blog este în marea majoritate subiectiv, nu obiectiv (cum ar trebui să fie presa tradiţională, deşi nu e întotdeauna. Nu discutaţi despre asta în comentarii, este subiectul unui alt potenţial post). În plus, un blog este, de obicei, localizat: Oradeanul scrie despre situatii din Oradea, De ce din Timişoara samd.

Cum se reflectă situaţiile de mai sus in cumpărarea de publicitate? E nevoie de bani mai puţini de obicei (plăteşti de multe ori un singur om), e mult mai localizat (dacă ai un bar în Oradea, discuţi cu Orădeanul să scrie despre el).

Reclama pe bloguri este, în mare, de două feluri: banner publicitar (de diferite dimensiuni, de diferite tipuri etc.) şi/sau post plătit (sponsorizat). Iar, nu discutăm acum de etica si moralitatea acestora din urmă, deci abţineţi-vă.

Banner-ul este simplu de înţeles, mergeţi la zoso si vedeţi o grămadă (în coloana din dreapta multe mai mici, uneori unul mare sus). Firmele plătesc o anumită sumă pentru o perioadă de timp specifică (o lună sau mai multe, de obicei).

Postul sponsorizat este un post care este scris la îndemnul (de cele mai multe ori plătit) al unei firme. Pentru că scrie acel post, bloggerul primeşte diferite avantaje: de la financiare la materiale (primeşte un produs în schimb, de exemplu). Un exemplu este acest post, scris de mine despre rucsacul Booq (jumătate de an mai târziu, sunt la fel de mulţumit). În postul respectiv bloggerul scrie opinia sa despre un produs, de cele mai multe ori. În mod normal, opinia trebuie să fie sinceră (şi da, sunt firme care acceptă acest lucru, chiar cu riscul criticilor, citiţi mai multe aici). De multe ori este posibil să nu fie, dar acesta este riscul bloggerului (iar, mult de discutat, altădată).

Sumele pe bloguri: sumele, în România, variază de la 20E pe lună (banner) sau post, la sute de Euro. Dacă adunaţi, pot ieşi ceva bănuţi.

Cam atat despre publicitate pe net, pentru moment. Mircea, e mai bine acum?

Dacă voi consideraţi că mai trebuie adăugat ceva, menţionaţi în comentarii. Dacă aveţi nelămuriri, întrebaţi în comentarii.

P.S.: pentru prima dată de când am blog am scris cu diacritice. E ciudat, dar merită testat (ideea mi-a venit de la Vivi 😛 şi pentru că în ultima vreme scriu cu diacritice mai mult decât aş vrea), mai ales că postul se adresează unor persoane care nu stau neapărat în mod curent pe bloguri. Interesant link despre istoria diacriticelor (care nu sunt diacritice 😀 ), la Kit, via Tibi.

Bobby

Reader Interactions

Comments

  1. WaTzaP says

    November 1, 2008 at 10:53 am

    mi se pare dragut , ca Badea mai citeste si bloguri 🙂
    poate candva..isi va face un blog si te va avea in blogroll, datorita “explicatiilor” 😀

  2. DJ PaulBert says

    November 1, 2008 at 11:02 am

    Da as avea eu una…in legatura cu Google AdSense.
    Se merita sau nu sa-ti faci account pe Google AdSense? si daca ai putea sa-mi dai alte exemple gen Google AdSense.Merci mult si astept raspuns.

  3. Corina Murafa says

    November 1, 2008 at 11:22 am

    Pure curiosity… cam care e traficul minim ca un blog/ site sa atraga atentia companiilor care vor sa cumpere publicitate online?

  4. Etherfast says

    November 1, 2008 at 11:51 am

    Umbla o vorba ca sub 1000 unici pe zi, nu ar trebui sa-ti apara publicitate platita pe site, insa eu as zice 500 unici/zi in sus.

  5. Cristina says

    November 1, 2008 at 11:53 am

    In cazul in care traficul pe un singur blog este mic, insuficient sa atraga atentia unui “platitor de reclame”, se pot asocia mai multi bloggeri pentru a pune bannere publicitare de la aceeasi firma pe blogurile lor. Mai multe bloguri pot insemna si un trafic insumat suficient de mare pentru a “renta” publicitatea… In cazul acesta, banii incasati se pot imparti intre “parteneri”, in raport de traficul de pe fiecare blog in parte…

  6. Alinush says

    November 1, 2008 at 12:01 pm

    Ai acoperit subiectul in mare parte, totusi, Mircea Badea presupun ca stii ca va comenta. Daca dadeai niste sume exacte castigate (poate chiar de tine) inspirai mai multa credibilitate. Parerea mea.

    Ai spus de la 20 E la sute, prea vag. Cred.

  7. Darius cel Tulbure says

    November 1, 2008 at 12:37 pm

    Mă io nu înţeleg cum se fac bani pe net, mă înţelegi? Adică nu că nu înţeleg, ci CRED că nu se poate şi că e totul o mare prostie.

    Cam asta o vrut să zică Badea. Iar tu te chinui să-i explici? Adică nah, părerea mea e că unul pe care nu-l duce şi singur mintea la despre cum funcţionează publicitatea în general, ar trebui ignorat când vorbeşte de… publicitate, pe net au ba.

  8. VaLy says

    November 1, 2008 at 12:51 pm

    Bobby, bun articol 😉 .Intelege tot “omu’ de rand”
    offtopic : ti-am lasat un offline in legatura cu redirectionare de pe nume.wordpress.com spre nume.com … can u help me?

  9. Tibi Puiu says

    November 1, 2008 at 1:42 pm

    Ca tot veni vorba de diacritice, toata lumea ar trebui sa citeasca asta http://kitblog.com/2008/10/romanian_diacritic_marks.html.

  10. lEmpereur says

    November 1, 2008 at 2:18 pm

    553.967 pe luna inseamna 18.465 zilnic. Din acestia as zice ca minim 10.000 intra zilnic pe acel site. Deci traficul real ar fi 263.950 persoane diferite => costul ar fi de 0.1 ron pe cititor. O mica observatie economica.

  11. lEmpereur says

    November 1, 2008 at 2:53 pm

    Alta chestie: una e sa dai efectiv 10, 15 sau 20 de lei pe o revista auto (nu cunosc preturile exacte) si alta e sa intri pe un site auto; asta din perspectiva gradului de interes pe care il arata consumatorul. De aceea cred ca se prefera revistele in detrimentul web-ului.

    Firmele mici care ar vrea sa isi faca reclama se lovesc de 3 aspecte: 1. majoritatea nu isi bat capul cu asemenea “prostii”; 2. obiceiurile de consum din Romania, care nu sunt (inca) foarte 2.0; 3. credibilitatea redusa a internetului.

    Si un motiv personal (dar probabil foarte intalnit): eu practic am un adblocker undeva prin creieras; pur si simplu trec cu privirea peste bannere/reclame fara sa le vad.

  12. Alex Ion says

    November 1, 2008 at 3:43 pm

    @Corina Murafa: raspunsul e foarte diferit pentru fiecare nisa in parte. De la cateva sute de vizitatori pe zi pe o nisa foarte “bogata”, pana la zeci de mii daca ai un blog cu poze spre exemplu. Conteaza mult nisa …

  13. A.I. says

    November 1, 2008 at 4:24 pm

    cred ca toti care se intreaba cum se fac bani din bloguri nici macar nu au un blog. sunt doar tentati de o sursa de castig facila, fara sa stie care sunt adevaratele implicatii. sunt sigur ca multi isi inchipuie ca daca isi fac blog,incep sa si castige bani de pe urma lui.

  14. lola says

    November 1, 2008 at 4:53 pm

    nu cred ca ar trebui uitat bloggerul care cistiga indirect, prin intermediul blogului sau, sunt cei care ofera servicii sau produse, iar cu ajutorul blogului dobandesc notorietatea si deschiderea necesara pentru a atrage clienti.
    dealtfel cred ca si banii obtinuti prin acest demers sunt mai multi (cel putin in romania) decat cei de pe urma publicitatii propriu zise.

    dar asa cum spunea cineva mai sus prin comment-uri, mi se pare aiurea sa explici cum se fac bani din bloguri, cel putin la fel de mult ca a scrie carti despre cum sa devi milionar.
    asta o descoperi singur, daca te duce mintea si te intereseaza.

  15. garm says

    November 1, 2008 at 6:16 pm

    Posturile platite sunt marcate in vre-un fel? Adica se presupunem ca un bloger primeste un iPhone de la Orange si ii faca un review cat se poate de laudativ. Eu pot deduce de undeva daca acel review e sincer au ba?

    Ca sa fiu mai explicit in media traditionala astea se cheama Advertoriale si sunt marcate cu acel P.

  16. Bobby Voicu says

    November 1, 2008 at 7:19 pm

    @DJ PaulAlbert: ceea ce intrebi tu e explicat pe blogul asta in nestire in ultimii 3 ani. Da si tu un search. Daca nu, mergi la http://www.blogoree.ro/forum si intreaba acolo.

    @Corina: depinde de nisa, depinde de tara. Etherfast are dreptate, sub 500 de unici nu are rost sa faci vreun efort.

    @Alinush: sumele castigate de mine din blogging nu au relevanta. Eu am un statut diferit de cel al unui blogger obisnuit, la inceput de drum. In plus, eu nu mai scriu pe bloguri, cu exceptia acestuia, de mult timp. La mine e alta structura deja.

    @Darius: nu am televizor si nu ascult ZU. Pur si simplu am preluat ce mi-a zis tipa de la banca. Daca nu crede, asta e pana la urma problema lui. Eu de 4-5 ani din online traiesc, asa ca imi ajunge sa cred eu 😛

    @Valy: http://www.blogoree.ro/forum/ Ei te vor ajuta. Ca sa iti zic eu, ar trebui sa fac acelasi lucru pe care trebuie sa il faci tu: sa caut pe Google (sau Yahoo! 😀 )

    @

    @Lempereur: unu la mana, aia 500.000 sunt vizitatori lunari. Adica unici lunari. Chiar daca intra de 5 ori pe zi. Unici lunar inseamna IP-uri separate. Daca aia nu schimba ca tampitii IP-urile zilnic, inseamna 17000 UNICI zilnic, diferiti de return visitors. Adica ar putea insemna 30.000 pe zi, daca are 13000 return visitors. Ca trafic.ro le cam incurca, e altceva, eu am incercat sa explic un fenomen.

    Cat despre Ad Blindness (asa se numeste ad block-ul ala din creierasul tau), iar, intram prea in detaliu. Postul nu a fost intentionat pentru oameni care stiu ce se intampla pe net.

    Nu te supara, ce zici tu este corect, dar pe mine ma enerveaza oamenii care nu citesc tot ce scriu sau care ignora cu buna stiinta situatia ipotetica si target-ul postului numai ca sa arate ce destepti sunt. Daca voiam sa scriu un post avansat, din care sa nu inteleaga aproape nimeni ce zic puteam. Dar nu ma incalzea cu nimic. Evident, fiecare situatie are particularitatile sale, nimic nu e asa de usor in realitate pe cat pare pe hartie, iti ia minim 6 luni sa aduci un blog intr-o zona in care sa incepi sa iti pui problema sa castigi samd. Totusi, repet, vezi audienta careia te adresezi. Postul acesta nu era pentru cel care deja castiga bani de pe net. My 2 cents.

    @Lola: castigul indirect (de exemplu angajarea mea la Yahoo! a fost o consecinta a bloggingului, printre altele) este greu cuantificabil, asa ca l-am exclus.

    @Garm: nu exista o lege sau ceva specific care sa forteze bloggerul sa mentioneze ca e post platit sau nu. Depinde de fiecare in parte si de politica blogului sau. In general, insa, un blogger care scrie prea mult de bine (fara motiv, evident) isi pierde din credibilitate. Insa citeste articolul linkuit de mine acolo, rareori se primesc produse proaste la review.

  17. Nosfer says

    November 1, 2008 at 7:48 pm

    Hehe, Mircea citeste chiar des bloguri si cred ca uneori sunt si o sursa de inspiratie pentru el, chiar daca ii place sa se ia la hartza cu persoanele care il critica.

    asta ar fi si un articol bun de trimis la companiile mari ca sa observe cat de rentabila poate fi publicitatea online pentru ei. Mai ieftina, mai buna, mai usor de masurat si de multe ori cu rezultate mai mari decat advertisingul offline.

    Adsense nu se compara deloc cu un banner bine platit fiindca in Romania clickurile sunt foarte ieftine si nu se prea merita. E o solutie buna de inceput dar in timp lumea renunta la el.

  18. lEmpereur says

    November 1, 2008 at 8:21 pm

    Eu am blog din martie si nu am facut nici un ban cu el si nici nu stiu fizic pe cineva care sa fi facut. In plus nu cred ca ies bani asa usor din bloguri.

    Deci eu sunt targetul postului si situatiile redate de mine sunt din experienta personala: am avut schimburi de mailuri cu persoane din firme mici care aveau habar de “chestii” legate de internet si vroiau o colaborare, dar care au fost repede pusi la punct de sefii lor (pe motivele enumerate de mine). De aici si comentariul; imi pare rau dar chiar am crezut ca e relevant.

  19. Bobby Voicu says

    November 1, 2008 at 8:34 pm

    Lempereur: postul se doreste a fi relevant pentru cei care nu au legatura cu internetul decat pentru bancuri si email (in mare, generalizez putin). Tu, care stii chestiile din comentariul anterior si care, mai mult, ai Ad Blindness (care apare in timp si dupa utilizare relativ indelungata a internetului) nu cred ca te incadrezi, totusi.

  20. lEmpereur says

    November 1, 2008 at 8:39 pm

    Poate ma consider eu de Divizia Onoare si cand colo am valoare de Divizia D 🙂 Ne lamuriram … web 2.0 are inca un succes de rasunet 😀 (am vrut sa introduc “succesuri” dar nu mi-a venit o formulare decenta in cap)

  21. Miruna says

    November 1, 2008 at 9:44 pm

    nu trebuie sa te superi, oamenii resping tot ceea ce nu inteleg. Si mai rau, critica ceea ce nu inteleg.
    Dar nici nu isi dau silinta pentru a pricepe ceva. Lumea vrea explicatii simple si la indemana. Si vrea sa le stie pe toate. Inclusiv despre internet, chiar daca un search pe google (sau yahoo :p) e limba chineza pentru unii.

    Eu raman la parerea ca omului tre’ sa-i spui atat cat poate el pricepe. Altminteri, te irosesti. Nu e menirea ta sa ii luminezi pe toti. Nici in puterea ta sa o faci…
    Nu stiu daca ma explic, dar am un tata acasa care scoate fum cand vine vorba de net si blog, zice ca e de la diavol etc, dar pentru aia habar nu are cum arata blogu’ lu’ fii-sa pe ecran. 😐

  22. Bobby Voicu says

    November 1, 2008 at 11:33 pm

    @Miruna: eu să mă supăr? eu nu sunt supărat.

  23. Sorin Grumazescu says

    November 2, 2008 at 8:39 am

    @Bobby, eu zic asa. Faci un blog care sa se numeasca cumsefacbanipenetexplicatbabeste.ro si pornesti de la 0 cu explicatul. Sa vezi ce venituri iti aduce. s-ar putea sa inchizi restul blogurilor, sa pleci de la RadioLynx si chiar de la Yahoo. 🙂

  24. dada says

    November 2, 2008 at 9:11 am

    Vad ca mircea Badea … e un subiect preferat in blogosfera romaneasca ….

  25. Blegoo says

    November 2, 2008 at 8:39 pm

    Bobby, eu as adaoga la avantajele reclamei online ceva unic:
    spre deosebire de o revista, unde reclama se tipareste (ce se vede- aia e – nu mai poti sa schimbi) in mediul online, hai sa zicem la zosodotro, tu, ca advertiser, POTI schimba de 8 ori pe zi reclama (daca asa te-ai inteles cu zoso, evident) poti sa oferi o promotie, ori reducere de pret doar pentru DOUA ORE, ori oferi ceva in anumite zile (cand iti spune zoso ca e trafic la maxim, sa zic), poti combina oferta speciala cu un advertorial, cu un post platit, cu un cross-promotion pe alt site… posibilitatile sunt infinite.
    FLEXIBILITATEA reclamei on-line nu o poti bate prin mediul traditional, indiferent de ce zic unii si altii.
    Problema la noi este una de ordin general in societate – se rasfrange si online: SUPERFICIALITATEA.
    Hai, plesnim un banner ici, un flashulake dincolo, si zicem ca facem campanie…
    Facem pe dracu’!
    Ce facem, este ce spune LEMPEREUR – provocam orbirea vizitatorilor.
    Campaniile online sunt atat de lipsite de imaginatie, ca-ti vine sa plangi, zau. La noi, ma refer.
    Hai, mai vezi si ceva gandit (Microsoft la Piticu si Arhi), dar cu o floare nu se face primavara nici macar in poezii.
    Posibilitati exista; nu avem gandire.
    Si unde nu-i cap, e vai de noi. Zic, gen. Alea.

  26. Exceptiul says

    November 2, 2008 at 8:43 pm

    Man, esti cred ca singurul bogger din toti pe care ii/i-am citesc/citit care nu se sfieste sa spuna “secretele meseriei”.

    Mersi ca-ti bati capu’ cu incepatori (ca mine) si chiar cu minti inguste dupa cate am vazut.

    Am inteles si care e treaba cu banii din bloguri, Se pare ca am trait intr-o sticla cu dop pana acum.

  27. Bukum says

    November 2, 2008 at 10:19 pm

    Despre Mircea… nu stiu ce sa zic despre chestia asta. Cred ca atunci cand zice ca nu se pot face bani din bloguri, se refera la majoritatea bloggerilor din Romania, care au niste bloguri varza. Si apropo de chestia asta, de unde a aparut ideea ca se fac bani din blog??? Cred ca vreun blogger in lipsa de inspiratie, s-a gandit sa infloreasca nitel continutul site-ului si asa s-a nascut mitul asta, ca se fac bani din blog :))))
    Si acuma despre bani. Daca ai cateva mii unici/zi faci si ceva bani, dar sa si stii sa folosesti la maxim toate tipurile de reclame si sa le plasezi bine in site.

  28. blogger says

    November 2, 2008 at 11:51 pm

    Blogosfera romaneasca mai are mult de dezvoltat plus publicitatea online nu este asa bine platita in romania:)

  29. Cristian says

    November 3, 2008 at 12:22 am

    Excelenta explicatie, ca pentru tot omul.

  30. abureala says

    November 3, 2008 at 1:13 am

    Publicitatea online daca nu e targetata e aproape inutila, este extrem de mic procentul celor care dau click pe o reclama/baner raportat la nr de vizitatori. Eu unul platesc 2000 $ pe luna pentru publicitate unor siteuri adult de afara ce au nu mai putin de 20 milioane vizitatori lunar, o Romanie intreaga aproape! si cu toate ca produsul ce il vand este unul destinat exclusiv barbatilor(si 98% din vizitatorii siteurilor adult sunt barbati) totusi nu intra mai mult de 15-20.000 de vizitatori lunar prin banerele postate pe acele siteuri adult cu trafic imens. Pentru simplul motiv ca 99 % din cei care intra, au un obiectiv clar, in baie dupa usa…..vazut, rezolvat, plecat. 20.000 de vizitatori rataciti , din 20 milioane lunar, este extrem de putin ….probabil daca vindeam mobila sau flori, procentul ar fi fost de 0,002% , cu toate milioanele de ”potentiali clienti” care le toaca podelele siteului… e un miraj al ”traficului urias” care te face sa speri la vinzari fabuloase, insa specificul siteului dicteaza rata de conversie per click din vizitatori>sa devina interesati de produsul din baner, apoi a doua rata de conversie a celor care intra in siteul tau> sa devina cumparator. Un site ca ebay, destinat exclusiv cumparaturilor/vanzarilor, are o rata de conversie extrem de buna din vizitator gura casca in cumparator, la 40 de vizualizari am o vinzare. Spun 40 de vizitatori pentru ca asta e media celor care se uita la produs in citeva zile pina expira anuntul. Si pe indexul unui site adult cu 20 milioane vizitatori, in header, cu o reclama legata destul de strins de motivul vizitei lor pe acel site, totusi rata de click si de conversie este extrem de mica, nu prezinta increderea unui site cu renume in shopping, si nu face obiectul unor potentiale cumparaturi , pur si simplu e un loc nepotrivit , o cascada de trafic gen Niagara din care abia apuci sa bei citeva picaturi.

  31. Blegoo says

    November 3, 2008 at 3:15 am

    Interesant ce spune ABUREALA.
    Asumand ca el vorbeste serios, fireste.
    Asa, ca idee, cred ca ar trebuie examinat.
    Exista fascinatia cu “…bag site de f.t, m-am tras!”
    Banui ca este unul din cele mai dificile chestii de facut bani.
    Ar fi interesant de examinat subiectul… Bobby, poate vrei sa discuti?
    Vorbim strict biz, fireste.

  32. Cristian says

    November 3, 2008 at 4:40 am

    @Abureala: pai cine mai crede in abureala cu marirea penisului? 🙂 Exista intr-adevar o doza de adevar in ceea ce spui, dar chestia asta e la fel de valabila si pentru alte medii. Doar a mentionat si Bobby anunturile din reviste la care se poate uita sau nu lumea.

  33. abureala says

    November 3, 2008 at 11:09 am

    @ Cristian : cine mai crede zici? pai cam acelasi tip de optimisti care cred ca dintr-o miscare cu buretele de vase inmuiat in produsul x ai curatat aragazul,dintr-un sut cu mopu y podeaua ta e bec si mocheta ca in magazin, optimistii care cred ca folosind pasta de dinti z maine vor avea dintii albi ca ai lui barack obama, ingeneral tot felul de optimisti care privesc reclamele la tv sau aiurea. nici un sceptic nu va baga mina in buzunar sa cumpere un produs caruia i se face reclama pentru ca el pur si simplu NU CREDE ca la el va functiona, pentru el toti sunt farsori si hoti, si ramine la stadiul de sceptic care si-ar dori, dar nu are speranta in produsul respectiv, scepticismul lui nu poate fi convertit in optimism si plata. unora le trebuie timp sa fie convinsi, o zi, o luna, 1 an. sigur ca produsele AU EFECT intr-un procent destul de mare, altfel produsul respectiv ar disparea de pe piata ,nu ai cum sa vinzi o abureala 100% pentru ca omu vine si iti cere banu inapoi, dar reclamele TREBUIE sa fie exagerate fiindca asta genereaza impulsul curiozitatii, ”mai sa fie ,chiar dintr-o miscare jegu meu de aragaz o sa straluceasca asa ca in vitrina? trebuie sa incerc…” si cumperi produsul, dai odata din mina si nimic; a doua oara parca se inmoaie ceva acolo; pe masura ce freci, e tot mai limpede ca SE CURATA intr-adevar, chiar daca nu dintr-o miscare. in loc de 10 secunde, ai obtinut rezultatul intr-un sfert de ora. dar l-ai obtinut, da? singura promisiune nerespectata a reclamei este legata de timpul de frecat. la fel este si in cazul altor produse, ai mentionat cele destinate maririi penisului ca sunt bull-shit-uri. nu este asa, fiecare produs isi respecta intr-o anumita proportie promisiunile. pastilele vigrx sunt nr 1 la vanzari pe net worldwide cu toate ca NU SE OBTINE NICI o marire de penis in urma folosirii lor, insa LIBIDOUL CRESTE , potenta e imbunatatita, erectiile sunt mai ferme, asta da! ca trec ei in reclama ”pe linga toate aceastea, o sa va si creasca penisul” asta e butaforie. nu toate promisiunile reclamelor se vad in rezultate, dar majoritatea da, altfel dispari de pe piata vrei nu vrei. pompele de marire penis AU EFECT si vei avea intr-adevar un penis mai mare, dar numai pentru 30 minute. au aparut si niste plasturi ”minune” cu o reclama de te strici de ris, il porti 3 zile si iti creste 3 cm )))) adevarul este undeva la mijloc, pe plasturele respectiv este un hormon ce intra lent prin piele si declanseaza un libidou sporit, o vasodilatatie mai buna, o erectie mai buna, si atit. extenderele de penis sunt singurele dispozitive create special de urologi si andrologi si initial folosite dupa operatiile de marire de penis , pentru ca ligamentele taiate chirurgical sa nu se sutureze mai scurt decit erau inainte, si astfel operatia sa fie un esec. in 1994 un doctor destept din spania i-a venit ideea sa incerce sa lungeasca penisul unui pacient fara operatie folosind aparatul, si in 3 luni de zile a obtinut o crestere a Corpo Cavernosa(care-ti dicteaza lungimea penisului in final) de 2, 93 cm . si astfel a inceput nebunia . sa faci un standard din acesti 2,93 cm si sa te astepti sa creasca astfel la oricine, este nefiresc, fiecare are inzestrarea lui genetica, orice trup/madular are rata lui de crestere si adaptare, fiecare individ foloseste un produs cu mai multa sau mai putina consecventa si determinare. unul care foloseste aparatul 3 ore zilnic, timp de 90 de zile, este de asteptat sa aiba rezultate mult mai bune decit unul ce-l foloseste odata la citeva zile cind isi aduce aminte. daca iti lasi zoaiele de ulei ars cu saptaminile pe aragaz , n-o sa-l stergi tu dintr-o miscare cu NICI UN PRODUS de pe piata; dara daca il stergi zilnic dupa ce gatesti, atunci intr-adevar dintr-o miscare va fi curat, exact ca in reclama.

  34. Bobby Voicu says

    November 3, 2008 at 2:07 pm

    @all: ce-ar fi sa mutati discutia despre bani online din marire penis pe http://www.blogoree.ro/forum ? Nu de alta, dar articolul, dupa cum era deja mentionat, nu se adreseaza celor care deja inteleg niste chestii. Prin urmare, comentariile de mai sus chiar aduc confuzie in randul celor care ar dori sa inteleaga sau chiar sa intrebe mai multe 🙂

    Multumesc de intelegere 😛

  35. abureala says

    November 3, 2008 at 2:21 pm

    corect,ne-am pierdut in detalii cind scopul era un link pe anchor text ”abureala” , la mare cautare in rindul advertiserilor.
    bagajele,ura si la gara.

  36. Scorpiono says

    November 3, 2008 at 4:39 pm

    Si cazul putin probabil in care Citroen in exemplul nostru ar contacta direct bloggerul, el este persoana fizica asadar nu poate oferi factura etc.. Cum se poate concretiza un astfel de deal intre un blogger si o companie ceva mai serioasa.

    Multumesc,

  37. Media says

    November 3, 2008 at 8:44 pm

    Publicitate poţi sa îţi faci si gratuit. Pe site-uri de anunţuri free. Cu un site bun si un SEO pe măsură. Bine, costa la început dar merita. Si aşa…scriind pe bloguri. 😛

  38. TLP says

    November 4, 2008 at 12:29 am

    diacritice.com transforma textul scris fara in text scris cu.

    [diacritice]

    In alta ordine de idei – e folositor sa stii sa scrii cu diacritice, daca vrei sa dai un plus de profesionalism textului.

  39. Horatiu says

    November 4, 2008 at 5:31 am

    Text Link Ads, link-uri in articole, dar nu de genul cu underline dublu, banners in RSS feed, affiliate marketing, etc…

    tot mai multe bloguri incep sa treaca si pe un format Premium Members, unde ofera mai multe informatii, poze, etc…, la un pret foarte rezonabil.

  40. Weasel, the Geek says

    November 6, 2008 at 11:02 pm

    Foarte bun articolul asta. Poate acum or sa inteleaga si cei care par sa aiba o problema cu asta (si nu bat vreun apropo). Felicitari!

    P.S. Verifica cifrele, ai facut o mica greseala (30000 != 3000×30).

  41. stan says

    November 9, 2008 at 2:42 pm

    Interesant articolul,mi-a placut cum ai abordat subiectul Mircea Badea ,cred ca ai oferit o lectie importanta pentru cei care mai bloguiesc…
    Apropo de exemplul acela referitor la rucsacul booq despre care ai scris un articol,am mai gasit azi un articol de genul despre un asemenea rucsac pe blogul lui zoso.Ce sa zic pentru unii se pare ca esti sursa de inspiratie…

  42. Bobby Voicu says

    November 9, 2008 at 2:53 pm

    @Stan: zoso a primit mai tarziu rucsacul, de asta a scris mai tarziu, nu a fost inspiratie de la mine 🙂

  43. stan says

    November 9, 2008 at 3:23 pm

    se poate… 🙂

  44. Bobby Voicu says

    November 9, 2008 at 3:29 pm

    @stan: nu ma prind ce vrei sa zici. Cum adica “se poate”?

  45. stan says

    November 9, 2008 at 4:29 pm

    @Stan: zoso a primit mai tarziu rucsacul, de asta a scris mai tarziu, nu a fost inspiratie de la mine
    ceea ce am inteles din raspunsul tau este ca vi s-a propus la amandoi oferta de a scrie despre rucsacul ala ,doar ca tie ti l-a dat acum cateva luni iar lui abia in prezent si de aceea tu ai scris atunci si zoso acum
    se poate sa fi inteles eu gresit

  46. Bobby Voicu says

    November 9, 2008 at 4:40 pm

    si atunci de ce “se poate”? pui la indoiala ce zic? ai alta teorie? ar fi interesant de aflat

  47. stan says

    November 9, 2008 at 4:48 pm

    nu am avut intentia sa se para ca pun la indoiala ceea ce ai raspuns, problema era ca nu mi se parea logica chestia cu durata asa de mare intre propunere si realizare,ma refer in cazul lui zoso.merci pentru lamurire

  48. stan says

    November 11, 2008 at 8:35 pm

    si apropo mi-am dat seama ca zoso asta este un nesimtit de prima mana

  49. Cata says

    November 14, 2008 at 8:10 am

    Sunt curioasa ce va spune Badea dupa ce-si va face blog. Din cate spunea intr-o emisiune recenta il cam bate gandul sa-si faca si el un blog , dar numa asa sa le inchida gura la unii. 😉 Asteptam cu interes .

  50. solarian says

    January 28, 2009 at 7:19 pm

    eu cred că cel mai important beneficiu pe care ți-l poate aduce in 2009 un blog este faptul că îți lărgești considerabil aria de potențiali clienți pentru serviciile tale. Asta, dacă ai servicii de oferit.
    Vânzarea spațiilor de reclamă pe blog e un proces ce va intra în latență în următorii 2 ani. Nimik din ce se întâmplă offline nu are o mai mare influență asupra online-ului decât banii. Lipsa banilor în offline se va resimți cronic în online.

  51. Valentin says

    March 8, 2009 at 1:35 pm

    Foarte multi bani pe fac online, foarte multi au descoperit ca sursa de bogatie internetul. Publicitatea online a crescut enorm si va creste in continuare. Online veti gasi idei pt a demara o afacere profitabila.

  52. corco says

    June 17, 2010 at 12:13 pm

    Ceva nu imi este clar: daca o firma te plateste pe tine un simplu blogger, ea cum dovedeste fiscului sau in contabilitatea proprie aceasta reclama? Ar trebui sa ii dai ceva la mana pentru ca ea sa se poata justifica cu banii platiti.

    • Bobby Voicu says

      June 17, 2010 at 1:10 pm

      Exista modalitati, dar cea mai buna e sa iti faci tu firma (sau PFA), si sa faci factura. Altfel, prin contract de colborare sau drept de autor

  53. andrei says

    July 20, 2010 at 5:45 pm

    mai sincer sa fiu nu prea cred ca poti sa fci bani din asta

  54. Petrutz Macinic says

    January 13, 2012 at 6:26 am

    cel mai simplu si frumos de a face bani pe net … click pe urmatorul link si inregistratu-va .dureaza doar 1 min .. un joc cu si despre economie http://www.anno1777.com/index.php?i=232453 ! va urez bafta !

  55. Marian Hasiuc says

    May 29, 2012 at 1:36 pm

    e aproape imposibil sa faci bani pe net 🙂

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Linux, MacOS, Skitch si Evernote. O intreaga saga in cateva sute de cuvinte
  • Folio in loc de Pocket
  • Sa alerg, sa nu alerg
  • Un talent nerecunoscut: sa pui intrebari
  • De ce am inceput sa ma uit la fotbal american la 40 de ani

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 · BobbyVoicu.ro