• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Care sunt elementele care vor conta pentru succesul unui blog?

Una Alta · September 30, 2008

Mi-am dat seama ca, desi ma intereseaza in ce directie credeti ca merge blogosfera (da, cea romaneasca), intrebarea din postul trecut ar fi trebuit sa fie putin altfel:

Care credeti ca sunt elementele care vor conta cel mai mult in urmatorii 2 ani pentru ca un blog sa aiba succes?

E putin diferita, pentru ca se axeaza pe partea practica a blogging-ului.

Cele 5 invitatii la Webstock raman valabile pentru ambele posturi (voi alege castigatorii dintre raspunsurile la ambele intrebari).

P.S.: Zoso are un post scurt in care spune ca atat timp cat gramatica pe care o folosesti e defectuoasa, nu prea ai cum sa vorbesti despre viitorul blogosferei. Sunt de acord cu el, asa ca raspunsurile cu gramatica la pamant vor fi excluse de la bun inceput din lista cu potentialii castigatori. Mi se pare de bun simt sa scrii macar corect romaneste cand vorbesti despre viitorul unei unelte de comunicare ce se manifesta de cele mai multe ori in scris. Pot accepta typos, romengleza, dar nu limbaj de hi5, sms si messenger sau lipsa totala de interes pentru cratime, virgule samd.

P.P.S.: saptamana viitoare fac o emisiune la radio in care vom discuta toate raspunsurile de la aceste doua posturi. Ma gandesc ca ar fi interesant.

Bobby

Reader Interactions

Comments

  1. Andrei Monciu says

    September 30, 2008 at 10:49 am

    romenengleza nu e limbaj de hi5 in esenta ei? Sunt de acord ca trebuie sa fie corect gramatical, macar sa conjugi bine verbele si postul sa fie logic, dar de anumite greseli nu ai cum sa scapi.

    Elementele: targetat/nisa, calitate, originalitate, interactiune buna cu publicul, promovare

  2. Sorin Grumazescu says

    September 30, 2008 at 11:01 am

    1. De ce scrii.
    2. Ce scrii.
    3. Cum scrii.
    4. Cand scrii.
    5. Cat scrii.

    Astea spun eu ca ar fi principalele elemente.

  3. BabyRacy says

    September 30, 2008 at 11:05 am

    Credibilitatea. Acesta, cred eu ca este elementul cheie. Acum, ramane la IQ-ul fiecaruia cum si-o construieste. Dupa ce devin credibili (citand surse, prezentand info actuale conforme cu realitatea, etc), vor interactiona cu alte forme de media la un nivel aprofundat. Desi asta a inceput deja, fie si prin citarea in diverse emisiuni (radio, si in special cele de dimineata). Parerea mea e ca dupa ce vor aparea si la tv, se va produce si fenomenul invers-> devii familiar cu o aparitie intr-un talk-show(social, politic, media) si ii accesezi blogul. Apoi, oarecum, ar trebui sa intervina o politica de fidelizare, de a pastra noii cititori. Dupa care e important sa vezi ce faci cu notorietatea, in ce proiecte te implici. Modelul ideal de blogger ar fi un Cristian Tudor Popescu al online-ului-> capabil de dialog si idei sustinute si asumate. Revenind la notorietate, e posibil ca un blogger sa isi ia colaboratori si sa isi dezvolte dezvolte blogul, sau macar pentru a-i suplini absenta cand este implicat in prea multe proiecte. Trebuie sa stie sa-si managerieze imaginea, daca site-ul va fi greoi si incarcat de reclama sau vadit subiectiv fata de anumite topicuri sau chiar partinitor, se va produce si reversul medaliei.

    So, mai bine zis, un blogger (si nu un blog) ar trebui sa fie level-headed, destul de diplomat dar si capabil de pozitii ferme. Ah, si fara aruncat pisica in curtea altuia, asa cum se practica in online, dar cred ca e inutil sa mai precizez asta daca deja vorbim de un anumit nivel.

    Merg pe premiza ca omul sfinteste blogul:)

  4. Giuco says

    September 30, 2008 at 11:20 am

    E simplu.
    Cum am mai zis si intr-un articol (http://romanianworker.blogspot.com/2007/05/sa-fi-blogger.html) blog inseamna om.
    Deci asa cum fiecare om e diferit, asa si fiecare blog va fi diferit. NU poti sa aplici o reteta pe blogging in general asa cum nu poti sa pui toti oamenii intr-o galeata.
    Blogu e reflexia a ceea ce esti tu. Esti un om de succes, vei avea un blog de succes (nu vreau sa intram in polemici pe ceea ce inseamna succes). Esti un om re ‘kkao’ (sa-mi spui dc scriere d-asta e ok pt tine) atunci si blogu va fi respins, cel putrin intr-un final.

  5. Tudor Mateescu says

    September 30, 2008 at 11:50 am

    Concret elementele sunt:

    design
    formatarea articolului pentru o citire usoara
    expertiza in domeniu de unde va rezulta credibiltiatea
    limbaj direct, fluent si conversational

    toate picurate cu implicare (raspundere la comentarii, activ in blogosfera – comentarii, guest posts etc).

  6. Bobica Alexandru says

    September 30, 2008 at 12:35 pm

    -seriozitate
    -credibilitate
    -content propriu (original)
    -perseverenţă
    -expunere media (clasică)
    -SEO

  7. Tudi says

    September 30, 2008 at 12:35 pm

    Sunt brand nou [uite, romengleza 🙂 ] pe blogosfera romaneasca, deci nu stiu cat de bine o sa imi pot da cu parerea, dar incerc:

    1. Poate nu in urmatorii 2 ani, dar in urmatorii 5 nivelul de educatie a vizitatorilor va creste simtitor. Asta inseamna ca blogurile cancanice vor pierde prima pagina, sau cel putin o vor imparti cu bloguri de nisa, interesante. Daca peste 5 ani un blogger va reusi sa se pozitioneze clar ori intr-o tabara (cancanii) ori in cealalta (seriosii), va avea succes.

    2. Piata va fi saturata. Oricat de pasionat ai fii de sloave, tot nu poti citi constant mai mult de 5-6 bloguri, eventual sa mai dai cate o raita pe inca 10 sporadic. Un blogger bun va fi si un marketer bun si se va stii vinde, astfel incat sa intre in alea 5-6 bloguri pe care lumea le citeste zilnic.

    3. Branding (personal, design).

    4. Consecventa (asta se leaga putin si de branding). Daca esti cunoscut ca tipul arogant si taios (vezi zoso, ciutacu), tine-te de tiparul asta. Daca esti tipul sfatuicios si bun la suflet (vezi…n-am exemple), fii asa oriunde apari. Altfel risti sa dai impresia de om cu doua fete si reputatia si brandingul tau s-au dus dracu.

    5. Trecerea pe .com. Multi vor trece pe .com pentru ca nu au posibilitatea sa monetizeze cum trebuie un blog .ro care nu are parte/posibilitati de a vinde publicitate directa. Sau invers, vor aparea si la noi optiuni de monetizare bune 🙂

    My 50 cents. Si pentru ca nu am ocazia sa ajung la webstock, desi am fost invitat, o sa imi tai din start orice sansa sa imi dai invitatia prin a spune: B033y Voiku RULLZZZZzz!!11one1, asl pls, pupici :***************** <3

  8. Andrei says

    September 30, 2008 at 12:56 pm

    Nu cred ca lucrurile se vor schimba radical fata de astazi in viitorul apropiat. Ce inseamna un blog de succes? In cele mai multe cazuri succesul este caracterizat prin trafic dar acesta nu este singurul parametru de care trebuie tinut cont.

    Pentru un blog generalist cel mai important factor cred ca este prospetimea continutului. De ce? Pentru ca un blog este citit de cele mai multe ori prin intermediul unui reader, un blog nu este rasfoit. Calitatea continutul ramane pe planul doi. Este necesar un continut variat si bogat pentru ca se adreseaza un segment de piata larg.

    In schimb pentru un blog de nisa sau un blog cu o tematica profesionala pronuntata calitatea continutului este esentiala asa cum este si credibilitatea autorului.

  9. Radu Apostolescu says

    September 30, 2008 at 1:47 pm

    Salut Bobby,

    Citesc zilnic bloguri si pot sa-ti spun, ca si client :), de ce le citesc si probabil de ce o voi face in viitor:

    Daca sunt bloguri scrise de profesionisti intr-un domeniu, ma intereseaza daca pot gasi informatii / noutati sau opinii personale coerente / interesante / originale din domeniul respectiv. Conteaza cel mai mult independenta de opinie si sinceritatea. Daca am vreun dubiu privind asocierea intre principiile discutate si alt fel de interese, s-a dus… credibilitatea.

    Daca sunt bloguri scrise de ‘persoane cunoscute’ e interesant de urmarit felul in care acestia isi construiesc brandul personal.

    Stilul in care e scris un blog trebuie sa se potriveasca temei. Un blog cu bancuri fara limbaj de mess e ca macarea fara sare. Unul de business cu sare de felul asta… nu mai trebuie sa zic.

    Poate cel mai important, blogul trebuie sa reflecte personalitatea autorului. Cu cat mai puternica si carismatica, cu atat mai mult succes va avea.

  10. Cristian Pirvu says

    September 30, 2008 at 1:57 pm

    Ba intram putin si in ceea ce inseamna succes. Libertatea e un ziar de succes? Are mai mult succes decat JN de exemplu? Daca la asta ne referim, atunci reteta e simpla.
    Oricum, elementele care pot face ca un blog sau o platforma de bloguri sa aibe succes, sunt din punctul meu de vedere: credibilitatea autorului/autorilor, originalitatea subiectelor, perseverenta cu care se fac insemnari in acel blog, si oamenii care colaboreaza la realizarea si dezvoltarea acelui blog. Vor conta mult si impactul subiectelor promovate/prezentate, modul de promovare si numarul celor care vor “vibra” la subiectele din acel blog. So … tabloid sau cultura?

  11. Darius says

    September 30, 2008 at 2:11 pm

    Depinde de tipologia blogului.

    Dacă e blog personal/generalist, foarte mult contează originalitatea şi stilul de a scrie. Cred că în cazul blogului personal acurateţea şi actualitatea “informaţiilor” rămân în plan secund. Să-i lăsăm pe jurnalişti sau pe bloggerii jurnalişti să ne servească ştiri.

    Dacă e vorba de un blog de ştiri, autorul va avea succes dacă va folosi un cod deontologic. Se ştie deja că informaţiile prezentate de bloggeri sunt mai credibile decât cele prezentate de ziarişti. Asta este o oportunitate excelentă pentru cei pasionaţi de jurnalism. Seriozitate, informare şi coloană vertebrală.

    Dacă e vorba de un blog targetat, bloggerul trebuie să-şi cunoască bine domeniul şi mai ales să fie extrem de pasionat. Fie că vorbeşte despre gadget-uri, vinuri, SEO sau sport, autorul trebuie să fie informat şi să prezinte credibilitate.

    Dacă este vorba de un blog de companie, succesul blogului depinde foarte mult de succesul şi renumele respectivei companii, dar şi de pasiunea autorului pentru subiectele abordate. Bineînţeles că un blog de companie este şi un blog targetat – se va vorbi despre subiecte relative la nişa respectivei companii.

    Sfera blogurilor politice va fi dominata de personalitatile din politica mioritică, dar şi de analiştii politici cunoscuţi. Cu greu un blogger oarecare poate avea succes pe acest segment. Dar nu este imposibil. O serie de articole scrise inteligent şi în cunoştinţă de cauză, îi pot conferi bloggerului credibilitate, şi în timp, un nume.

  12. o cafea tare says

    September 30, 2008 at 3:21 pm

    nu cred ca toate blogurile vor deveni bloguri de nisa, cum s-a zis in postul trecut. pentru alea exista mai mult site-uri specializate.daca ar fi sa aleg intre un blog de nisa(de exemplu despre moda sau bucatarie) si un site specializat as alege site-uri specializate, facute pentru ce trebuie). in schimb, vor conta informatiile din blogurile respective, parerile argumentate referitoare la anumite situatii si idei, prezentarea informatiilor, stilul de scris, gramatica folosita, ideile futuriste sau conservatoare. in urmatorii 2 ani, bloggerii vor intelege ce-i ala un blog. si ca atare vor incerca sa-l faca mai bun, mai prezentabil, mai argumentat. si eu asa cred ca va fi un blog bun.

  13. Adrian O, says

    September 30, 2008 at 3:26 pm

    Acuma, depinde ;i ce ]n’elegi prin succes. Înseamnă să fie blogul citit de cât mai mulţi oameni, ori să aducă bani? Sunt legate, desigur, dar sunt bloguri (cred, cel puţin) care nu au publicitate şi au un număr mare de cititori. Şi chestia cu număr mare e relativă 🙂
    Apoi, mai este o chestie. Un blog se poate bucura de succes pe domeniu lui. De exemplu, dacă este dedicat exclusiv întreţinerii automobilelor şi prezentării noilor automobile, se poate bucura de un seucces enorm în branşă şi poate fi total necunoscut unui cititor de bloguri axate pe psihologie.
    Oricum, pentru a nu face ca şi activistul sovietic (vorbesc 5 minute fără a răspunde la întrebare), cred că un blog de succes s-ar caracteriza prin abordarea unor subiecte cât mai variate şi de interes cât mai larg şi prin articole dese şi bine scrise (gramatical, logic şi din punct de vedere al informaţiei).

  14. Etherfast says

    September 30, 2008 at 4:11 pm

    In opinia mea vor conta:
    – calitatea: nu poti scrie de tot rasu’ si pe deasupra despre cum se imperecheaza melcii de padure
    – cantitatea: nu poti scrie o data pe luna, chiar daca atunci cand scrii ai un post fenomenal
    – scopul: scopul pentru care scrii poate fi responsabil pentru alterarea celorlalte doua.

  15. ZeroNews says

    September 30, 2008 at 4:38 pm

    Cei 5 factori care cred ca vor influenta blogosfera romaneasca in urmatoarea perioada sunt:

    1. Nisa – Oamenii se vor satura de blogul romanesc, pe care gasesc un amalgam de informatii din toate domeniile si vor cauta bloguri de nisa, pentru a-si satisface nevoia de a cunoaste.

    2. Calitatea – Unul dintre cei mai importanti factori care influenteaza reputatia unui blog. Romanul de rand, cititorul fidel al blogului, nu se va mai satura cu firimituri de informatii si va cauta bloguri serioase si in acelasi timp calitative.

    3. Continuitatea – Cei care vor ramane in blogosfera romaneasca sunt cei care sunt consistenti, care scriu incontinuu, care scriu regulat.

    4. Mentalitatea – Romania, si totodata blogosfera, este in plin proces de schimbare al mentalitatii. Cei care vor adopta acesta noua mentalitate, predominanta in occident, vor castiga “lupta pentru supravietuire” in blogosfera romaneasca.

    5. Ingeniozitatea – Din exemplul tanarului cu site-ul de un milion de dolari, trebuie sa tragem o lectie importanta.: “Sa ne punem ideile, oricat ar fi de trasnite, in practica – niciodata nu se stie care este ideea castigatoare.”

  16. Vlad says

    September 30, 2008 at 4:49 pm

    Ieu cred k k s-a a-i um blog da suces trebue s-a:
    – fi fuarte narcisist.
    – sai injuri pa totz.
    – filmuletze da pa yutub.
    – sa faci mishto.
    – sa te ei in gura cu totz
    – sai lauz pe patapevici plesu shi krtarescku
    – sa ascultz radio gorila
    – etâcâ

  17. c.s. says

    September 30, 2008 at 7:58 pm

    @Vlad asta e limba romana???

  18. Miruna says

    September 30, 2008 at 8:37 pm

    am vazut printre comentarii: design =>simplitatea va invinge. fara tone de bannere si amestecuri de culori

    continut: parerea mea este ca blogurile astea gen beletristico-ghiveci (in care ma inscriu cu succes) vor apune incet-incet, lasand locul blogurilor de nisa. Personal, incepe sa ma enerveze ca la orice search pe google, prima pagina de rezultate e plina cu blogurile te-miri-cui, care te-miri-ce-a visat azi-noapte si s-a trezit scriind pe blog. Cand caut informatie avizata, nu vreau sa citesc pe blog.

    a, si pardon, inversati ordinea.pe locul 1 in ierarhia factorilor care fac un blog “bun” e continutul, pe 2 e continutul, pe 3 tot continutul. apoi, vin detaliile tehnice.

    p.s. nu am inteles niciodata de ce trecerea de pe blogspot pe domeniu propriu a insemnat un boom pentru blogul meu.

  19. Calin says

    September 30, 2008 at 11:01 pm

    @Miruna are dreptate legat de continut …

    1. Continut – calitate (adresat unui public anume, si pe interesul publicului) , constanta (nu orasul, ci constanta in postari), actualitate (ce poate face parte din intelesul calitatii)
    2. Promovare
    3. Interactiune

    Si sa fie in rand cu lumea 🙂

  20. Ovidiu Miron says

    October 1, 2008 at 6:23 am

    In urmatorii 2 ani va conta foarte mult sa te focusezi pe continutul livrat cititorilor. Simpla promovare nu va mai fi suficienta.

    Componenta “produs” din Mixul de Marketing al unui Blog va fi cea mai importanta. Va fi practic fundatia constructiei tale, in lipsa careia totul se poate transforma intr-o perdea de fum.

    Cred ca talentul de a concepe si redacta un articol/post va face tot mai mult diferenta. Apele se limpezesc. Si tot mai multi bloggeri se transforma din pesti, in pescari de calitate.

  21. Tudi says

    October 1, 2008 at 7:54 am

    @C.S. Nu ai prins ironia fina a lui Vlad 🙂

    JohnChow e cel mai perfect exemplu ca daca ai popularitate si continut interesant, nu conteaza cat de spammy iti pui reclamele pe blog.

  22. Favit says

    October 1, 2008 at 9:51 am

    Cred ca succesul unui blog va consta cel mai mult in:
    – informatia trimisa catre cititori (timpul e din ce in ce mai scurt iar cititorul vrea cat mai multa informatie intr-un timp cat mai scurt) i.e. informatie importanta, scurta si la obiect
    -modul in care scrii…atitudinea pe care o adopti atunci cand te adresezi cititorilor tai
    -respectul si seriozitatea cu care iti tratezi cititorii – raspunsul tau cu privire la comentariile postate

  23. Favit says

    October 1, 2008 at 9:52 am

    as mai adauga lookul blogului care trebuie sa fie cat mai placut ochiului…multa reclama pusa aiurea, sectiuni intortocheate si tot felul de alte artificii ar cam trebui sa dispara.

  24. vornaretu' says

    October 1, 2008 at 5:30 pm

    …si mai cred ceva, un blog te atrage cand te regasesti in el…suntem tentati sa citim despre subiecte care inseamna ceva, care au o semnificatie pentru noi; de aceea nu putem vorbi despre o reteta sau un tipar; ii vom considera buni pe cei cu care rezonam sau au o oferta…altfel, intrebarea lui zoso, “De ce reveniti?” nu are niciun sens, pentru ca vom trece mai departe, dezamagiti, cautand altceva.

  25. CBD says

    October 2, 2008 at 10:28 am

    Eu cred cu putere ca oamenii cauta “povestea”, ca sunt atrasi de situatii de viata (chiar daca acestea ar putea fi concentrate pe o nisha, in extremis-pe o categorie de produse sau servicii) in care sa se simta bine ei insisi, la care sa isi doreasca sa contribuie (macar emotional, daca nu chiar interactionand), pe care sa o “importe” in viata lor si care sa le stimuleze imaginatia, sa le motiveze participarea, sa ii determine cumva sa isi doreasca sa afle “ce s-a mai intamplat”, “ce s-a mai spus”. Am lucrat cu ani in urma la o companie din domeniul “photo & imaging” si chintesenta afacerii era cuprinsa intr-o sintagma minimalista (dar pentru cineva care ii intelegea pe deplin implicatiile, succesul era cumva asigurat): “Noi nu vindem poze. Noi vindem amintiri”. Extrapoland oarecum acelasi principiu, cred ca succesul unui blog este rezervat celor care inteleg sa “livreze” o poveste puternica, credibila, longeviva si, eventual, scrisa cu putin talent.

  26. c.s. says

    October 2, 2008 at 11:17 am

    @Tudi ba da. sunt convinsa ca exista persoane care scriu asa in mod normal … si e nasol

  27. clau says

    October 2, 2008 at 5:20 pm

    Pe scurt: depinde de multe si anume, carui gen te adresezi, ceea ce tintesti pentru ca poti sa fi o persoana de succes si sa nu spui nimic interesant pe blog, dar sa ai o gramada de unici pe zi, sunt destule exemple din astea.

    Ori scrii bine si esti remarcat, ori scandal …iar la scandal suntem primii !

  28. Silviu Marin says

    November 26, 2008 at 2:09 am

    Stimate d-le Bogdan (presupun) Voicu,

    Nu va cunosc. Nici n-am auzit de d-voastra pana acum, sa fiu sincer, DAR acest firulet blogosferic mi s-a parut destul de interesant. 🙂
    Cum sa ne mentinem succesul, noi, blogerii, va intrebati d-voastra retoric… Pai, in mod clar, NU spaland vasele. 😛 Nu.
    Eu, unul, cred ca succesul consta in tematica aleasa, precum si in: tema, subiect si, de ce nu, in laitmotivele uzitate. 😀
    Conteaza foarte mult CE ne alegem sa scriem, precum si cu CINE ne alegem sa fim e-parteneri in blogurile noastre; cu CARE alte e-proiecte (e.g., similare), adica.
    De pilda, eu imi doresc sa fac ceva in legatura cu e-buletinele unei companii internationale de televiziune si cele ale unei institutii pan-europene de aeronautica, numai ca, din pacate, n-am primit decat o eschivare din partea celei din urma si… ZIP din partea celei dintai. 😛
    Or eu, am experienta de e-jurnalist (3+ ani), mai ales pe nisele autohtone ale socialului, sanitar – medicalului si edu – culturalului, numai ca mi-e extrem de greu sa obtin recunoasterea e-proiectului / blogului meu ca e-proiect partener acelor companii… fiindca sunt persoana fizica NEAUTORIZATA. 🙁
    Mai mult, momentan, sunt fara ocupatie, dar activez pro bono pentru UNTAR (Uniunea Nationala a Traducatorilor din Romania), asa cum, inainte, tot pro bono, am fost la ARIIS (Asociatia Romana pentru Informare si Implicare Sociala).
    Deci, prin urmare, in cele din urma..?

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Portugalia vs. Romania: Diferente culturale
  • Fedora Linux (dupa install nou)
  • Cine esti?!
  • Seriale: atunci si acum
  • Linux, MacOS, Skitch si Evernote. O intreaga saga in cateva sute de cuvinte

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 · BobbyVoicu.ro