Prin martie-aprilie anul acesta, Matt Cutts recunostea ca MediaBot (robotul care face analiza paginii web pentru a livra reclame targetate) mai face si treaba lui GoogleBot (robotul care ar trebui normal sa indexeze pagini).
De atunci, insa, nici o reactie oficiala. Pana acum, recent, cand, odata cu introducerea Site Diagnostics, Google a publicat urmatorul paragraf:
The AdSense crawler is different from the Google crawler
The two crawlers are separate, but they do share a cache. We do this to avoid both crawlers requesting the same pages, thereby helping publishers conserve their bandwidth. Similarly, the Sitemaps crawler is separate.
Ca urmare, avem doua lucruri:
- MediaBot foloseste acelasi cache cu GoogleBot
- GoogleBot este cel care indexeaza paginile web
Concluzia? Incercati sa puneti Adsense pe o pagina, sa vedeti ce repede v-o citeste GoogleBot (pana la 48 de ore, zic ei pe site, dar in general vine dupa 10-15 minute). Este adevarat, mai e mult pana la indexare, dar macar motorul isi face datoria ๐
Sursa: JenSense
Bot-ul de adsense vine chiar mai repede de 10 minute si poate fi comparat la viteza cu cel de la Technorati. Am avut siteuri mari care nu aveau Adsense si in Awstats aparea bot-ul cam de vreo 9 luni deja.
Pe de alta parte, cu cat adsenseurile sunt mai targetate cu atat posibilitatea ca Google sa fi facut corect analiza semantica si sa fi indexat tema siteului este mai mare.
Pentru clientii care nu vor sa puna Adsense in pagina de teama sa nu piarda trafic, este recomandat sa se page o linie de linkuri in footer in zona invizibila, rezultatele sunt chiar bunicele
Ai dreptate, mai ales din punctul analizei semantice. Nu m-am gandit initial asa, dar acest lucru te poate ajuta si la Rank-ul in Google (daca pagina e deja bine targetata pentru AdSense, sa fie considerata si cu un Rank mai mare in motorul de cautare).
din punctul meu de vedere nu este adevarat deoarece am bagat reclama adsense si am deja 2 saptamani si inca nu ma indexat