De ce sunt asa de putine? Cititi textul scris de Vladimir Oane pentru Startups si ganditi-va. Sfatul meu, in momentul asta, ar fi ca, daca aveti posibilitatea, sa porniti un proiect direct pentru afara. Eu ma gandesc serios pentru mine la lucrul asta…
Si eu lucrez la unul…ar trebui sa vorbim, se cam potriveste cu ce facem noi de obicei 🙂
Piata americană e singura care contează. Românii n-au înţeles asta încă.
Încă ceva. Toţi vor să fie vedete pe plan local, formatori de opinie etc, lucruri care sunt de obicei incompatibile cu făcutul de bani. Banii se fac din lucruri plictisitoare, aka vândutul de chestii la americani. Dar romanul preferă pa fie vedetă ruptă-n cur decât anonim plin de bani.
Primul site pe care l-am facut era o comunitate de b2b pentru Romania. Dupa aprox 1 an l-am lasat balta si m-am apucat de facut site-uri numai pentru afara. Nu e vorba numai de bani, cred ca si provocarea este mult mai mare.
Sunt multe motive, dar cel mai greu atârnă mentalitatea: http://z8.ro/bz
As avea si eu cateva lucruri de spus:
– Sunt mai multe proiecte internationale romanesti decat credem (sau decat cunoastem), doar ca suntem obisnuiti sa auzim despre alte lucruri zi de zi: ce publisher fura si de la cine, cat mai costa bannerele pe nu stiu ce site etc, de unde si falsa perceptie ca nu se fac proiecte serioase.
– Mediul nu este unul favorabil: Silicon Valley e pepiniera de startup-uri, la fel si unele universitati americane (cum spunea si Vladimir), online-ul nostru e un fel de OTV in care vedetele nu sunt neaparat cei care au avut succes cu proiecte internationale. Cei care au succes pleaca sau se tin departe.
– Nu toata lumea trebuie sa faca proiecte internationale mind blowing. Trebuie sa existe si proiecte de publishing, si bloguri, si mashup-uri, si agregatoare sau orice altceva mai apare pe piata noastra.