Ieri am primit pe Yahoo Messenger o intrebare: Ce te-a ajutat pe tine mai mult sa testezi asa de multe masini? AutoMod sau AutoUnleashed (acum rpmGO)?
M-a pus pe ganduri. Am incercat sa imi aduc aminte cum am ajuns sa testez masini, cum am ajuns sa testez in mod deosebit anumite masini samd.
Inainte de a incepe sa testez masini eram fan Audi. Mi se parea (inca mi se pare) ca au un design extraordinar de misto. Un an mai tarziu, insa, este masina pe care nu mi-as mai cumpara-o – desi am un A4 mai vechi – pentru ca nu mai suport brandul. Si nu din cauza masinilor, ci din cauza unor intamplari de doi lei cu oamenii de-acolo. Sau, mai bine zis, cu romanii de la Audi Romania. E o poveste lunga si nu vreau sa mi-o aduc aminte. Poate vreodata… Desi am ajuns la Geneva cu un Audi A4 (ajungem oricum, masina a facut drumul mai comod).
Acum un an BMW nu imi zicea nimic (eu sunt fan Mercedes de mult timp, dar m-a dezamagit linia anterioara de design – cea cu doua faruri la C Klasse). Revenind, insa: acum BMW este una din marcile pe care le testez in mod constant si pot spune cu mana pe inima ca BMW X6 este una dintre cele mai bune masini pe care le-am condus vreodata. Asta din cauza ca Alex, omul de PR de-acolo, este o persoana cu care imi place sa discut, imi place sa il ascult cum povesteste despre masinile pe care le reprezinta. Desi, Alex, tot mi se pare ca Bangle a facut masini tare urate 😀
Citroen. Am in familie 3 Citroen: un C2, un C3 pluriel si un Xsara Picasso (am testat si C4 Picasso). Nu eram un fan, totusi, al brandului (stiti ideea: masini frantuzesti, design frumos, revizii scumpe samd). Dar acum, un an mai tarziu, Citroen este una din marcile de care ma simt atasat. Pentru ca acum un an, cand in urma unei porcarii a Audi am ramas fara masina, au sarit si m-au ajutat. Laura, omul de PR al brandului, este si cea care m-a invitat acum la Raliul Sibiului. Nu pentru ca as scrie eu mare lucru despre asta, ci pentru ca banuia ca mi-ar placea ideea. Si nu a gresit 🙂
Mercedes-Benz. E brandul de care ma simt cel mai atasat dintre toate brandurile auto. Nu pentru ca am avut vreodata, ci pentru ca prima masina cu adevarat frumoasa pe care am vazut-o vreodata era un 124, masina unchiului meu. Prima masina premium pe care am condus-o vreodata era un E-Klasse al unui prieten. Prima super masina pe care am condus-o vreodata era un SL al aceluiasi prieten. Dar totul ar fi fost degeaba, daca nu aveam de-a face cu niste oameni misto care reprezinta brandul in Romania: Ioana si Oana. Si nu numai. In cazul lor, si oamenii din firma de PR care ii reprezinta au contribuit (asa e Mirel, Suzana? 🙂 ). Nu in ultimul rand, Mercedes au fost primii care au “riscat” si ne-au invitat la o lansare nationala (noul E-Klasse) pe mine si pe varul meu. Ca bloggeri, evident. In plus, SLK-ul este singura masina luata in test pe care am lovit-o. De o bordura, dar i-am spart spoilerul oricum.
Toyota. Acum Ioana este in concediu o perioada mai lunga, dar cat a fost acolo m-a sunat sa imi propuna masini (mai ales Land Cruiser, ca stia ca sunt fan). Sunt aproape sigur ca datorita ei am primit invitatia la lansarea IQ si Urban Cruiser acum ceva timp, desi ea nu se mai ocupa activ de brand. Bineinteles, tot ea a ras de mine cand i-am povestit pataniile cu Prius-ul 🙂
SsangYong. Prima masina testata in afara unei campanii. Actyon, cea mai urata masina pe care am avut-o pe mana, dar una din cele mai distractive. Alina mi-a dat initial Rexton-ul, dar mi-a zis ca ma va binedispune Actyon-ul. Si-a avut dreptate. Asta pentru ca inainte de a lua prima masina, am stat de vorba o ora despre masini, despre ce reprezinta ele pentru noi samd.
Cu toti cei nominalizati mai sus am relatii bune si foarte bune. Da, stiu, eu sunt un brand… bla bla bla, sunt interesati… bla bla bla… Poate. Dar eu spun ca inainte de a fi eu un brand si ei reprezentantii unuia, ne-am inteles la nivel uman. Inainte de a lua o masina si de a o conduce, eu, Bobby, am discutat cu Laura, Oana, Ioana, Alex, Ioana, Alina samd. Bineinteles, din discutiile astea au aparut acele “win-win situations”, momente din care ambele parti au castigat. Dar era normal, nu?
Asa ca raspunsul la intrebarea din primul paragraf se reduce la: cel mai mult m-a ajutat Bobby Voicu. Nu un site sau altul. Site-urile au fost doar pretextele necesare pentru a cunoaste oamenii.
Sunt uimit cat de putina lume intelege acest lucru. Ca suntem oameni inainte de a fi orice altceva. Din comunicare, din PR, din IT, din online samd. Dar oameni, pana la urma.
P.S.: am scris postul pentru ca ieri, discutand cu Laura (de la Citroen 😀 ) despre un vis de-al meu – legat de auto, da? 😀 -, mi-am dat seama cat de mult datorez acestor oameni. Si nu stiam cum altfel sa le multumesc 🙂
Nu ştiu cum poţi fi fanul unei maşini datorită unor oameni. O maşină e o maşină, o persoană e o persoană. N-are treabă generozitatea cuiva cu modul în care se conduce un automobil, cât de confortabil e, cât consumă, ce dotări are ş.a.m.d.
Sau oi fi eu de vină. 🙂
Eu imi iau masina mult mai putin pragmatic, din acest punct de vedere. Daca ar fi numai oameni care isi cumpara ingineria, nu si-ar mai cumpara nimeni Alfa Romeo, la ce reputatie are. Dar intreaba un pasionat auto sa vezi ce iti spune de Alfa 😀
alleks, permite-mi să-ţi răspund eu la întrebarea ta, fiindcă mie mi s-a întâmplat să refuz anumite lucruri pentru că nu mi-au plăcut oamenii din spatele lor.
aveam card la BRD. până să-mi facă figura cu mega-comisioanele, mai avusesem o tentativă să renunţ la el din pricina unei gagici de la ghişeu care m-a plimbat 3 zile pe drumuri pentru că îmi blocaseră contul din pricina unei tranzacţii pe internet. nu era nici vina mea, aşa cum au zis iniţial şi nici vina ePaymentului cum au susţinut mai târziu. după ce s-a rezolvat problema şi mi-am recuperat banii i-am cerut o cerere tip pentru a închide contul şi i-am zis direct acelei tipe că vreau să închei orice legătură cu ei pentru că mă deranjează moaca ei şi pentru că nu vreau să mai am niciodată de-a face cu BRD-ul. şi toate, din cauza ei.
până la urmă, m-am lăsat convins de superiorul acelei tipe şi am mai păstrat contul ceva vreme, dar dacă nu mi se ofereau nişte avantaje (că nu mai trebuie să stau să aştept după o confirmare 30 de zile şi mi se returnează banii în ziua respectivă, etc.) şi nişte promisiuni că totul nu se mai întâmplă, BRD-ul mă pierdea de client din secunda respectivă.
şi nu, toate ăstea nu se întâmplau datorită faptului că era vorba de BRD. n-am nimic cu brandul şi cu banca în sine. aveam la vremea respectivă ceva cu tipa aia care m-a scos din minţi şi care m-a jignit, pretinzând că m-am pretat la fraude pe internet şi mai ştiu eu ce alte măgării.
deci da, oamenii mişcă lucrurile, pentru că fără a avea oameni dedicaţi care să facă treabă bună în vânzări (sper exemplu), influenţa brandului şi banii investiţi în promovarea unui produs sunt doar termeni fără nicio valoare reală.
Pana la urma oamenii fac tot, ei construiesc robotii care fac masinile, ei le promoveaza, ei le conduc.. o masina nu e decat un produs
Sunt de acord ca oamenii misca lucrurile, dar din punctul meu de vedere e vorba de doua lucruri diferite aici: legatura cu brandurile de masini pe care le testezi si despre care scrii vs. masini pe care le cumperi. In primul caz e normal sa te influenteze oamenii din spatele brandului, dar cand cumperi o masina pe care se presuspune ca o s-o conduci macar 5 ani, o alegi in primul rand pentru ce-ti ofera ea, pentru calitatea si fiabilitatea ei. Pana la urma nu faci o investitie de zeci de mii de euro intr-o masina proasta doar pentru ca oamenii de la reprezentanta sunt foarte faini si de treaba.
Inteleg ca cei de la Audi in Romania n-au fost ok, dar sper sa se revanseze fata de tine si sa revii la idei mai bune fata de brand 🙂
Nu cred ca se va intampla. In plus, pot sa aleg linistit Mercedes sau BMW, daca e sa ma iau dupa fiabilitate samd.
Sincer la o masina cel mai mult ma intereseaza nivelu de consum, aspectul si confort-ul !:)
Probabil de asta eu am facut pe dracu-n patru sa testez masini si tu nu 🙂 Pentru ca pe mine ma intereseaza mai multe de-atat 😛
inainte de orice, oamenii din spatele a “ceva” te fac sa iti placa un lucru sau nu!
asa este oamenii fac masinile dar dpinde mult de calitatea lor..bmw x6 este tare de tot
Facem in felul urmator: tu exprimi idei coerente si eu nu iti bag comentariile la spam. Ce zici?
Imi place idee ca suntem oameni inainte de a fi orice altceva…
… pentru ca pentru a stabili o comunicare, fie ea si de business, conteaza chimia care se activeaza sau nu numai in prezenta fizica
… pentru ca in spatele contractelor si a propunerilor exista energii subtile intre oameni care iti comunica daca persoana este esentialmente om bun sau rau
…pentru ca nu e de ajuns sa fii un speaker bun si sa aduci valoare serviciilor/ produselor pe care le oferi, intrucat acesta este un control constient, iar pe majoritatea dintre noi ne conduc subconstientul si inconstientul, nu ceea ce credem noi ca gandim
Si ma bucur cu atat mai mult cu cat majoritatea celor din articolul de fata sunt femei destepte 🙂
Salut inaite de toate ,spunea pritenu nostru de mai sus,”ionuts” ca in primu rand el vrea de la o masina CONFORTU, este adevarat si asta dar sa fim seriosi,degeaba am confort si merg cu 50 la ora, iar masina nu este stabila iar in cazul in care imi apare ceva in fata masini, eu nu pot opri masina si sunt atatea lucrur:) care trebuiesc luate in considerare
Cu respect:
Chirica Stefan
oamenii misca lucrurile atunci cand sunt pasionati de ceea ce fac, iar asta se vede de cele mai multe ori in munca lor. ceea ce cred ca se aplica pentru majoritatea celor mentionati mai sus si face o mare diferenta. bravo lor!
Cred ca modul tau de a trata problema e mai mult decat OK. DE CE? Pentru ca ma mult de 80% din activitatile noastre, indiferent ca vorbim de munca, distractie, dezvoltare personala sau socilaizare, reprezinta RELATII. Asa ca tu crezi in realtii de calitate care iti vor aduce odata cu ele servicii/produse de calitate si un feedback de calitate pentru relatii ulterioare!
De ce nu intelege lumea acest tip de RELATIONARE? Pentru ca implica munca, eficientizare si armonizarede pareri. Iar unora li se pare ca e prea mult de munca. Problema e ca aceia nu vad aceste actiuni pe termen lung. De fapt aceasta este o problema a unei mari parti a societatii romane contemporane:
AM UITAT SA PRIVIM SI SA GANDIM PE TERMEN LUNG! Sau gresesc eu?
Stiam eu de ce-s fan Citroen 🙂
Da, oamenii misca lucrurile. Numai ca trebuie sa fie atenti in ce directie le misca.
O sa dau un exemplu negativ: desi mie imi place marca, cineva din spatele BMW Romania a avut ideea reclamei absolut deranjante pe care o vad pe site-urile mari gen hotnews de cateva zile: intru pe site, incep sa citesc ceva si deodata pagina mi-e complet acoperita cu un banner ce face reclama la BMW. Si mai deranjant e ca linia de scroll e miscata putin in jos, astfel incat sa nu vad butonul de inchidere care e coltul din dreapta sus.
Bobby, X6 rocks!! 🙂 Stai sa vezi cum merge X6 M, deci daca cel normal iti placea, atunci M-ul…..
Si Alex e baiat inteligent si poti discuta cu el multe…imi place ca a inteles cum functioneaa si partea de marketing pe internet.
Cat despre Bangle….:) el chiar nu a avut multe de spus la design-urile din ultimii 5-6 ani.
It’s all about people. Åži o limonadă poate deveni mai limonadă, atunci când te leagă de o persoană anume… atunci când sunt amintiri la mijloc.
Foarte miÅŸto.