• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

BobbyVoicu.ro

  • Home
  • Arhiva (2005-2013)

Bloggerii noi nu inteleg – partea 2: cat de mult si ce fel de trafic iti trebuie pe blog?

Pentru bloggeri noi · December 8, 2010

O alta intrebare pe care o tot aud de la bloggerii noi este: cat trafic am nevoie? Pentru ce? Pentru “a castiga bani”, “pentru a fi vizibil”, “pentru a fi considerat A-list blogger”, “pentru a fi bagat in seama” samd.

Intre bloggerii vechi eu stiu bloggeri cu mii de oameni pe zi (zoso, arhi) si bloggeri cu pana in 1000 de oameni (eu, chinezu), bloggeri care fac bani si sunt considerati relevanti, importanti samd.

Pana la urma, ai nevoie de trafic sau nu?

Raspunsul e si da, si nu. Da, ai nevoie de trafic, fara doar si poate, nu poti face nimic cu 20 de oameni pe zi. Dar ai nevoie de 5000 de oameni pe zi? Nu, din punctul meu de vedere.

Exista doua elemente care definesc traficul: numarul (cati vizitatori unici ai pe zi/luna samd) si tipul (ce fel de vizitatori sunt, care sunt interesele lor, de unde vin, ce varsta au, ce vor de la viata, sunt activi in online sau nu samd). In general tipul este determinat de continut, dar despre asta am sa scriu saptamana viitoare.

Foarte important pentru ceea ce vrei sa obtii de la blog este pe ce caracteristica a traficului te concentrezi mai mult: pe numar (deci la gramada, practic) sau pe tip (unde vrei sa ai un anumit tip de audienta, catre care poti da diferite informatii relevante pentru ei).

Ce vrei sa obtii de la traficul tau?

Exista surse de venit care depind de trafic (Google Adsense fiind cea mai cunoscuta, bannerele CPM fiind a doua). Cod Rosu sunt sigur ca scoate bani buni din trafic destul de mare. Traficul, insa, are o calitate indoielnica, pentru ca vine pe continut pus la gramada, in functie de ceea ce este interesant in acel moment pe internet, indiferent ca e vorba de poze cu ultima semi-vedeta care s-a dezbracat sau de numerele la loto din ultimele zile. Prin urmare, monetizarea blog-ului se va face doar prin reclama vanduta la gramada, nu pe ceva specific. Mai mult, pentru un astfel de trafic e nevoie de ceva cunostinte de SEO, pentru a putea folosi la maxim trendurile de cautare pe Google (sursa principala de trafic pentru astfel de site-uri). Vizitatorii din acest tip de trafic au caractersticile urmatoare: nu interactioneaza cu continutul (nu comenteaza), nu revin pe site-ul respectiv, ies foarte repede daca nu li se pare ca au gasit ceea ce vor, rareori merg pe alte pagini ale site-ului in afara de cea pe care ajung din motorul de cautare.

Alte surse de venit nu depind de trafic, ci depind de “incredere”. Mai multe tipuri de incredere, de altfel:

a) increderea altor bloggeri, care iti recomanda blogul la randul lor
b) increderea agentiilor digitale pentru a lucra cu tine in diferite campanii.
c) nu in ultimul rand, increderea cititorilor tai ca recomandarile pe care le faci sunt bine intentionate, ca nu sunt numai legate de bani.

Genul de trafic de mai sus este mult mai “fidel”, sta mai mult pe site, este destul de vocal (daca nu ii place continutul tau, reactioneaza), revine pe site, se aboneaza la modalitatile de primire a continutului (in email, RSS, twitter, facebook samd), se conecteaza cu autorul blogului pe toate retelele sociale, sustine proiectele sale samd.

Care din cele doua tipuri de trafic e cel mai bun? Cel pe care il poti obtine, cel cu care ti-e cel mai usor sa lucrezi samd. Diferenta este ca primul tip de trafic nu iti aduce “un trib”, dupa cum il descrie Seth Godin, nu iti aduce o comunitate care sa te ajute sa promovezi diferite proiecte. In acelasi timp, este posibil ca al doilea tip de trafic, care iti aduce o gramada de avantaje, are si multe dezavantaje: uneori comenteaza mult prea mult, te taxeaza pentru aproape orice greseala (nu in mod rautacios, de cele mai multe ori), iti cer sa le raspunzi, sa nu scazi calitatea continutului sub nivelul cu care s-au obisnuit samd.

Acest al doilea tip de trafic este, pe termen mediu si lung, alegerea corecta, din punctul meu de vedere, pentru ca te ajuta sa iti creezi acel “brand personal” de care discuta toata lumea in online. Acest brand personal este, de fapt, o masura a increderii care iti este acordata in mediu, atat de cititori cat si de potentialii advertiseri.

Cam atat pentru azi, data viitoare am sa spun cateva lucruri despre continutul blogului.

Bobby

Reader Interactions

Comments

  1. Lucian Croitoru says

    December 8, 2010 at 2:14 pm

    Super! Exact ce aveam nevoie sa aflu… ๐Ÿ™‚

    • Bobby Voicu says

      December 8, 2010 at 6:22 pm

      Sper sa te ajute ๐Ÿ™‚

  2. carbonaru says

    December 8, 2010 at 5:37 pm

    Singurii bloggeri mari care nu au nevoie de trafic sunt cei care joaca rolul de catalizator in blogosfera(cei care organizeaza evenimente, in primul rand). Asta le da relevanta, faptul ca sunt urmati de altii.

    Iar astia sunt putini. In covarsitoarea majoritate a cazurilor, traficul(de calitate, nu semi-SEO spam ca la Cod Rosu) e cel care da relevanta.

    • Bobby Voicu says

      December 8, 2010 at 6:14 pm

      Observatie corecta. Nu e vorba numai de organizare de evenimente, practic, ci de o prezenta destul de mare offline, inclusiv ca participant la diferite miscari, proieccte samd.

  3. Horatiu says

    December 8, 2010 at 6:12 pm

    poate in partea a III-a, de web 3.0 ๐Ÿ™‚ concentrati (zic concentrati ca “esteti” mai multi) pareri ale cititorilor constanti de blog, fara a fi ei insisi bloggeri: urmaresc bloguri doar ca sunt in A-list? pun accent pe continut sau pe talentul literar? cum cred ei ca ar trebui sa fie un blogger … relevant? ๐Ÿ™‚ etc etc

    • Bobby Voicu says

      December 12, 2010 at 1:01 pm

      Nu am cum sa scriu eu despre asta, am sa pun insa intrebarea in “open space” ๐Ÿ™‚

  4. silvy says

    December 9, 2010 at 12:50 pm

    Sincera sa fiu, m-am cam saturat de discutia “bloggeri vechi vs bloggeri noi”. Orice vrei sa faci cu blogul tau, ai doua optiuni: poti urma exemplul altora, sa inveti de la ei si sa iti formezi propria imagine sau te poti bate cu pumnii in piept tot intrebandu-te “ce au ei si nu am eu?”.

    Am vazut si exemple de “bloggeri mari” care personal nu imi plac pentru simplu fapt ca nu gasesc nimic atractiv la ei: ori agresivitate, ori discutie pe aceleasi lucruri banale – nu sunt pe gustul meu. Pe de alta parte, exista n exemple de bloggeri care se documenteaza si scriu cat se poate de serios si pe care ii urmaresc cu placere.

    Raman la concluzia ca absolut totul depinde de tine, si ce vrei sa realizez cu blogul respectiv:c mult trafic, o mare masa de oameni care sa te scaneze in 30 de secunde, sau vrei sa iti formezi poate o comunitate (mai mare sau mai mica) cu_care poti purta discutii relevante pe diverse subiecte.

  5. formular de comanda says

    December 9, 2010 at 7:09 pm

    Super! Se vede ca tipul chiar se pricepe. Dar ce ne facem cu asa zisele situri care promit marea cu sarea si nu ofera nimic…

  6. Vipe says

    December 12, 2010 at 12:12 am

    Unul din blogurile prezentate de tine a inceput prin fake trafic sau surf trafic.
    Traficul mare al lui l-a adus prin discutii pe forumuri si bloguri, probabil si asa a castigat un link bait usor.
    Ma gandesc ca acesta a fost scopul pentru ca altul nu vad!
    De unde stiu?
    Pai s-a avantat pe un forum unde a incercat sa isi publice maretia insa nu a nimerit pe unul de novici si am descoperit repede sursa traficului plus multe alte trburi ce “miroseau”

    • Bobby Voicu says

      December 12, 2010 at 1:00 pm

      Presupun ca e vorba de Cod Rosu. Dupa cum ai vazut, nu este modelul pe care il recomand ๐Ÿ™‚

  7. Vipe says

    December 13, 2010 at 7:20 pm

    Da asa este si sunt oarecum enervat de faptul ca a facut un link bait masiv pe aceasta minciuna numita “trafic”, in cazul lui!

Primary Sidebar

Despre

Scriu. Fara un subiect anume, fara o tema anume.

Aici e o arhiva a perioadei 2005-2013, cand scriam ceva mai des pe blog.

Scrise recent

  • Portugalia vs. Romania: Diferente culturale
  • Fedora Linux (dupa install nou)
  • Cine esti?!
  • Seriale: atunci si acum
  • Linux, MacOS, Skitch si Evernote. O intreaga saga in cateva sute de cuvinte

Proiecte

  • BobbyVoicu.com
  • MixRift

Footer

Copyright © 2025 ยท BobbyVoicu.ro