Blog extern

Blog extern de afaceri:

Cel mai cunoscut tip de blog in Romania in acest moment este blogul extern: fie de promovare, fie de PR, fie de marketing sau de prezentare produse.

Acest tip de blog este oferit public, pentru a fi citit, nu este ceva inchis in cadrul unei comunitati specifice (angajatii unei companii, de exemplu).

Care sunt avantajele unui blog de afaceri extern?

In primul rand, comunitatea. Cititorii blogului sunt oameni care au acelasi interese cu autorul blogului, care au aceleasi pasiuni sau sunt atrasi de acelasi tip de produs – nu este o surpriza sa vezi o comunitate in jurul unui tip de masina, precum comunitatea formata in jurul blogului scris de Vicepresedintele General Motors. Foarte interesant este raspunsul comunitatii la ceea ce a scris Bob Lutz despre noul Chevrolet Camaro

Comunitatea iti poate oferi noi oportunitati de afaceri, noi idei, iti poate spune daca gresesti sau nu cand propui ceva.

Reduceri de costuri. Comunitatea devine cea care da un raspuns favorabil sau nu cand ii este propus un nou proiect (va dati seama ce ar insemna sa faceti un produs care nu are desfacere?). De asemenea, aceeasi comunitate va propune imbunatatiri si va aduce critici, reducand astfel costurile de cercetare.

Venituri suplimentare: O comunitate care citeste un blog este de presupus ca va apela la autorul/autorii blogului respectiv si atunci cand va dori sa faca o achizitie sau va avea nevoie de servicii in domeniul respectiv – ex.: daca un posesor de pensiune la munte are un blog despre cum sa iti multumesti clientul, despre cum sa te pregatesti de mersul la munte samd ne putem astepta ca atunci cand unul dintre cititorii sai se va hotari sa mearga la munte, sa mearga la el.

Mai exista avantaje, precum recunoasterea comunitatii, transmiterea mesajelor catre comunitate direct (cand ati avut posibilitatea sa vorbiti zilnic catre 1000 de persoane care folosesc produsele sau serviciile oferite de dvs.?) sau posibilitatea de a atenua un eveniment neplacut prin posibilitatea de a transmite propria versiune, fara filtrul presei sau comunicatelor de presa – care nu au o mare credibilitate la nivelul comunitatii.

Pentru avantajele blogurilor de afaceri interne, cititi aici.