Testati, experimentati?

Am gasit recent pe net un citat, din pacate nu mai stiu unde l-am gasit si al cui e Am vazut recent The Mechanic, unde am auzit citatul de mai jos (multumesc, Oana, pentru ca mi-ai zis):

“Good judgment comes from experience, experience comes from bad judgment. “.

Sambata am fost la Lumea SEO-PPC, joi am fost la PR & the Web, inainte de asta am fost la Digital Marketing Forum si PR Forum. Primesc o multime de intrebari despre Facebook, despre cum sa scrii continut pentru web, cum sa faci aia, sau aia, sau aia. Nimic gresit, evident, dar multe intrebari si-ar gasi raspunsul daca cei care intreaba ar incerca, macar putin, sa experimenteze pe propria piele.

Vrei sa faci ceva cu Facebook? Fa-ti o pagina proprie, despre ceva ce te intereseaza, si incearca sa o promovezi, sa vezi ce merge si ce nu samd. Nu iti trebuie zile intregi, dar macar o ora – doua pe saptamana tot gasesti sa incerci.

Vrei sa faci ceva cu SEO, cu un site? Fa-ti unul! In limba engleza, in limba romana, fa-ti un blog rapid si incearca sa vezi ce merge si ce nu.

Evident, toate aceste experimente necesita timp. Atat din partea ta (chiar daca e vorba de 1-2 ore pe saptamana), cat si sa vezi efectele (la site-uri poate dura si 6 luni pana incepi sa vezi ceva trafic care sa te ajute).

Cum as face eu?

Facebook:

As creea o pagina despre ceva ce imi place (sa spunem masini, in cazul meu, dar poate fi despre orice, inclusiv despre viermi de matase). As baga vreo 30-40E in publicitate pe Facebook, sa aduc primii oameni, as da prietenilor suggest, as ruga prietenii sa dea suggest, pana strang vreo 50-100 de fani, apoi as incepe sa scriu continut, sa vad cum reactioneaza samd. Timp de munca? Vreo doua saptamani.

Site:

Atentie, eu spun ce as face in limba engleza. In romana e oarecum diferit cand vine vorba de continut.

As cumpara un domeniu nou si unul vechi (se poate, uita-te pe dropday.com). As pune pe fiecare cate un wordpress, as optimiza cat de cat pentru SEO (WordPress SEO este un plugin f bun), apoi as cumpara vreo 2-3 pachete PLR (gasesti si la 2$ pachetul de 20 de articole), le-as rescrie putin, apoi le-as publica, cate unul la 1-2 zile. As adauga si ceva produse din Amazon si as incepe sa il promovez. Poate chiar folosind 20-30$ pe Adwords.

Durata? Cam o luna.

Dupa aproape o luna, deci, aveti jucarii pe care sa testati ce vreti voi: promovare, monetizare, puteti face si spam daca vreti, sa vedeti cum merge (nu spam pe email, ca ala e ilegal, apropo). Pana la urma, de unde stii ce merge daca nu incerci?

Inca citesti???

21 thoughts on “Testati, experimentati?

  1. Pare oarecum costisitor, dar ma gandesc la faptul ca banii se recupereaza relativ usor. Partea nasoala e daca nu ai atatea cunostinte de seo. Nu cred ca inca s-au inventat programele automate de facut bani, nu?

  2. Deși nu e prea etic dpdv White Hat recomandarea de mai sus e foarte bună.
    Spun articles & Affiliation merg mână în mână.

  3. Am incercat si eu treaba cu pagina de Facebook, dar nu ca experiment. E pagina blogului meu. Din pacate partea de suggest nu merge. Am trimis la cativa prieteni si niciunul nu a primit. Si nu sunt singurul care a patit asta; si un amic de-al meu a avut aceeasi problema cand si-a facut pagina de Facebook.

  4. Eu cred ca nu e obligatoriu sa pornesti de la 0 pe un domeniu nou si hosting platit. Pentru teste poti folosi si blogspot.com sau wordpress.com si astfel reduci investitia la ceva timp alocat pentru asta.

    In plus, ca la orice chestie noua, s-ar putea sa para simpla la prima vedere, si sa iti dai seama ca nu e chiar ce iti doreai dupa aia. Sau ca nu ai destula inspiratie. Sau ca nu ai timp. In al doilea rand, dupa 1-2-3 luni pe un domeniu free iti dai seama daca ai nevoie sa iti iei domeniul tau, si ai si ceva articole care pot fi retusate putin si republicate pe domeniul nou cand nu ai altceva mai bun.

    Pana la urma e ca si cum ai face un test-drive. Pentru incepatori mi se pare mult mai simplu de utilizat blogspot, dar oricum va trebui sa inveti si wordpress. Deci “Testati … experimentati!” :)

    Parerea mea!

  5. Nici sa pleci pe blogspot sau wordpress nu e o idee grozava. La un moment dat o sa inceapa sa creasca si va trebui sa te muti. Eu am facut trecerea de pe blogspot pe domeniu propriu. A fost cat de cat ok ca n-am stat mult. Dar daca ai un blogspot cu 2000 de unici pe zi, e nasol sa te muti pe domeniu si sa o iei de la capat…

  6. @Mihai Baboi (nu pot raspunde la el, dar pastreaz thread-ul) :)

    Nu trebuie sa stai pana la 2000 pe zi. Ideea e sa vezi daca iti place ce faci, si daca merita sa continui cu domeniul tau si sa platesti pentru hosting… In plus, pana la 2000 vizite unice pe zi (relevante), eu zic ca e o cale destul de lunga :)

    Cand “te muti” poti importa articole, sau cum spuneam mai devreme, poti sa le imbunatatesti si sa le folosesti cand nu ai altceva mai bun de scris…

  7. E adevarat, ca 2000 e mult. Poate am exagerat putin. Dar cel putin din experienta mea, e mai bine sa pleci cu un plan care vrei sa reusasca, nu care vrei sa vezi cum iese. Daca ar fi sa pornesc acum un proiect nou online, as pleca din start cu domeniu propriu si tot tacamul. Si asta in conditiile in care acum nu castig din blog si nu sunt vreun antreprenor online. Doar pe baza la ce am invatat dintr-o abordare de genul asta…

  8. “Good judgment comes from experience, experience comes from bad judgment.” … de aici a plecat totul. Incepem sa ne contrazicem degeaba si nu e cazul :), si te asigur ca experienta inseamna sa dai tu cu capul, nu sa iti spuna cineva ca o sa dai cu capul daca nu te apleci.

    Bloggingu’ asta nu implica doar WP, blogspot, teme, hosting si domeniu. Nu pe astea e baza. Mai ai nevoie si de timp, chef, idei. Degeaba iti cumperi cel mai tare hosting, cea mai tare tema dedicata tie si domeniului pe care ti l-ai dorit, daca dupa 1-2-3 zile inca esti la intrebarea “Eu ce pana mea scriu pe blog?” :) Si situatia e aceeasi si cand dupa 1-2-3 luni lumea iti spune ca scrii tampenii, si tie ti se pare doar ca sunt rai cu tine…

    Ideea e sa te lamuresti daca iti place sa faci asta, si apoi poti incepe investitiile, inclusiv in pachete de content. Ca pana la urma asta conteaza, ce si cum scrii pe blog. Hosting-ul, domeniul, temele sunt doar detalii, e mai simplu sa investesti in ele mai tarziu. Si pana la urma asta inseamna SEO, sa ai domeniulcunumelecelmaiprostales.ro si sa aduci vizitatori pe site (prin content si ceea ce se regaseste prin el).

    Disclaimer: Nu incerc sa invat pe nimeni. E pur si simplu parerea mea exprimata intr-un comment.

  9. nu mai bine invatam din experienta batranilor? La noi inca sunt dispusi sa povesteasca… in strainatate trebuie sa-i cumpere! ca sa ma leg de zicala “cine are batrani sai pretuiasca, cine nu sa-i cumpere!

  10. Eu am de putin timp blog si ivat, aplic, mai invat ceva nou. Degeaba citesti daca nu aplici. Necesita timp si munca, dar este ceva frumos. Nimic nu iese pur si simplu din neant. Cat despre bani, am invetit deja 150$ in blog si nu imi pare rau. Cu timpul mai investesc. Deocamdata, munca si timp destul de mult :D

Leave a Reply

Your email address will not be published.